Är detta äkta medium, vad tycker du?
Vem som är äkta… Det är en mycket svår fråga.
Jag har varit på en av Terrys storseanser. Och jag tyckte att han gav ett ärligt intryck. Jag såg en del av dem ha fick kontakt med och sen såg jag andar nära honom som han själv inte sa någonting om men det kanske är så att han väljer vilka han kanaliserar eller så kanske han inte känner av alla.
Känner mig lite frågande till de stora summor pengar som en del medium tjänar på en gåva de fått. Men detta är en stor fråga och vi tycker säkert på många olika sätt om det här.
Men det finns säkert en hel del människor som bara skor sig på andra människors längtan och sorg, det är skamlöst. Men samtidigt så finns det många som hjälper människor igenom sin sorg genom en ren kanal och detta är en vacker sak.
// Danda
Det var bra skrivet . Jag reagerade för det stora summorna mest.
Håller med inlägg 1….
Och jag reagerade med på den stora summa han tjänat på detta.
Jag som tillhör den icke "troende" sidan undrar följande:
Tycker ni att personer som tjänar såhär pass stora pengar på sitt mediumskap borde testas av någon oberoende instans för att få hålla på?
PS. Är det OK att ställa såna här frågor här? Jag är lite osäker på vad det är för policy som gäller
Joppo…
Det är OK att man ställer sånna frågor här…bara man gör det med respekt för de troende.
Men jag har gott intryck av dej från SiF. Du kan diskutera utan att vara otrevlig. 
Vad gäller din fråga om mediumet och vad han tjänat….
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på detta.
Personligen tycker jag det låter som en vanvettig summa att tjäna på som andepratare….så jag tycker nog att ett test vore bra.
Men hur ska man kunna genomföra detta?
Jag har bara hört gott om Terry….
Hej =)
Jag tycker också att han tar alldeles för mycket betalt, men då är det upp till mig att bestämma om jag ska gå till honom eller inte. Han tvingar ju inte mig.
Det där med eget ansvar vare sig det gäller medium eller att äta på mcdonalds för mycket… Visst är det synd att folk blir utnyttjade men vi är alla vuxna människor och måste ta egna beslut.
Bara för att jag tror på det övernaturliga så betyder det inte att jag tror på allt allt och alla säger till mig. Det finns hemska läkare och lärare som det finns hemska medium. Och ibland så kanske "läkaren" egentligen inte har lärt sig det han ska och har ett falskt diplom på samma sätt finns det falska medium… och så vidare.. jag ni förstår nog vad jag menar.
Väljer jag att äta mcdonalds frukost lunch och middag varje dag så har jag ingen rätt att stämma dom sen. Det var mitt eget beslut.
=)
Vänligen
Zaden
Bra skrivet Zaden. 
jag har oxå inte bara hört utan upplevt positivt runt personen.
Det utesluter inte frågan om mediumskap. Seanserna bevisar kanske inte så mycket. Det går inte testa eftersom det handlar om tro.
Men att det det går till summor som är så pass stora.Då borde man ge en väldigt stor del till behövande som lider..
Jag har en känlsa av att han är äkta och gör mycket nytta, men att han som alla behöver en lön för det han gör.
Diskutioner om hur mycket och för mycket har kritiserats länge här på Ön känns det som. Artikeln påstår att han får 60 tusen när hyran av lokalen är klar.
De säger inget om skatten och omkostnaderna han själv har för att ta sig dit, kostnader för förberedelse mm.
Eftersom jag inte själv jobbar eller är ett medium så vet jag inte hur mycket för arbete och utlägg som görs inför ett sånt arrangemang. Så jag ställer mig frågan hur vet journalisten om vad han får eller inte får?
#4 Jag tror faktiskt att han Terry Evans bevisat sig gång på gång att han har gåvan eftersom han hjälpt folk under sin karriär och är så pass eftertraktad att han kan göra såna arrangemang.
Jag har förstått det som och upplevt att de medium jag besökt. Får till sig den information de ska få från andevärlden som andevärlden vill att vi ska ha, mediumet gör sin egen tolkningar på informationen de fått grundat på deras egen erfarenhet och bakgrund som de sedan förmedlar vidare och mottagaren bedömmer infomationen på dennes bakgrund.
Precis som vi gör våra egna tolkningar av vad artikeln säger. Artikeln säger inte allt till mig medan någon annan tycker att de får all information de behöver för att bedömma den utifrån den.
Ja ,man ska inte fastna på en enda artikel det är sant.
Det går inte dra en gräns vad som är rätt eller fel ang inkomsters storlek. Inte meningen man ska granska ,hur pass det går ihop eller inte. Skulle vi göra en så stor seans , så hade det gått med minus garanterat.Även om vi visat andar till alla.
Det är vårt sätt att tänka, vi vill se det , som alla andra gör.
Att man bevisat gång på gång vet jag ju inget om. Om man menar tv -programm så är saken det samma , att det måste sälja, dvs pengar.
#5 Ok, bra :)
Nu kanske man ska ta summorna det pratas om med en nypa salt eftersom det är AB som står för dem. I min värld är det inte världens mest pålitliga tidning
Jag kan väl också tycka att det är lite fult av AB att sammankoppla Terry med zigenartanten, eftersom hon verkligen har utnyttjat svaga människor på ett djupt omoraliskt sätt.
Hur ett test skulle se ut vet jag inte. Det är ju ganska beroende på hur pass stark kontakt TE hävdar att han har med andevärlden. Om den är tillräckligt stark borde han ju kunna få andarna att säga sina personnummer, vad de hette innan de gifte sig och andra mer specifika uppgifter… Om kontakten är mer oklar och svaren mer tolkningsbara blir det såklart mycket svårare.
#9 Jag ser inget fel i att han tar betalt heller. Tycker folk att det är värt att betala vad han nu tar betalt så är det såklart upp till dem. Det jag egentligen hänger upp mig på är att om han verkligen har kontakt så borde detta på något sett verifieras så att hans kunder vet att de får vad de betalar för.
Som jag skrev tidigare tycker jag också man bör vara kritisk när det kommer till artikeln.
Om han är på riktigt eller inte får man väl bilda sig sin egen uppfattning om. Jag var mest lite nyfiken på hur pass kritiska ni troende är till sånt här, speciellt när det handlar om dessa relativt stora pengar.
Men enligt artikeln så betalar man ca 190 kr per person, kommer det då 350 pers är det ju klart att det blir mycket pengar men 190 kr är ju inte mkt i sig, det finns ju dem som är dyrare.
190:- är ju egentligen ett bra pris och det är ju helt beroende på hur många som kommer till seansen som avgör hur mycket pengar han tjänar sen framkommer det inte i artikeln om han tjänar 60.000 före eller efter skatt och jag tror det är före skatt..
Sen är det ju upp till var och en om man vill betala 5-7000 kr för enskilda kurser och sådant men man får ju tänka på att detta är hans jobb o hans liv det är ju hans tid vi betalar för =)
Tycker ni alla kommer med vettiga och sunda tankar och ideer kring det hela.
Keep up the good work….

Jag tycker det är konstigt att ni reagerar på pengarna o inte på sättet han arbetar på.
När det gäller pengarna får ni även ta i beräkningen att det är en journalist som skrivit detta i syfte för en sensation och detta med pengarna ja kommer det så många personer som betalar entre ja då blir det så stora summor.
Men att alla dessa pengar skulle gå till Terry är jag ju ytterst tveksam till.
För det finns ju en arrangör som ska ha sitt och en sådan stor lokal kostar en hel del att hyra.
Oftast är det ju föreningar som arangerar o som kan bedriva sina medlems aktiviteter av sådana här inkomster.
Hur det är i detta aktuella fall vet jag ju inte.
Misstänker ju att Terry liksom andra medium har ett fast arvode sedan så går resten av pengarna till arrangören och till alla kringkostnader som lokal personal osv
Terry har ju även en tolk som översätter till sig själv o publiken tror inte den tolken arbetar gratis.
Men kostanderna bryr sig troligtvis inte journalisten om att räkna på.
Så är helt övertygad om att det rör sig om betydligt mindre summa en vad som anges i artikeln som går till Terry Evans.
Lasse
#15 Det var ju något åt de hållet som jag tänkte =)
Nog för att han tjänar en hel del, men så mkt som står i artikeln stämmer nog inte. Det finns andra folk där ute som tjänar bra mkt mer av att göra så mkt mindre.
Terry som medium har ju inte mkt till fritid kan jag tänka mej. Han har seanser, privatsittningar, kurser osv osv. Och det kan vara dag, kväll eller helg. Däremellan ska han svara på mail/telefonsamtal av sina kunder.
JAg har även hört att dagen efter en seans kan mediet känna sej precis som att h*n vore bakfull. Så han har nog ett tufft liv! Tycker det va en ganska taskig artikel! Men det kommer alltid finnas folk som inte tror på detta, och dom kommer aldrig lämna oss "troende" ifred.
1# har åsså sett andar jämte han , och några tog han upp. han fick fram en del om en släkting till mig , det stämde han är jätte bra
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Jag har träffat terry och även varit på hans storseanser och alltid fått ett bra intryck av honom och ärlig om inte annat. Han har även kläckt många rätt på bla mig och min moster som var där:)
*Inlägg nr 20 togs bort då det innehåller reklam för en sajt vi inte stödjer på ÖN*
Håller med, bra skrivet #6 Zaden. Har också bara hört gott om Evans. Det märks tydligt att den som skrev artikeln ovan hade bestämt sig för att såga Evans. Dennes åsikt pådyvlas läsarna.
Tycker också det såg mycket ut men hur vet vi att summorna stämmer? Kan det vara så att han har flera anställda som hjälper honom när han reser runt? I såfall har han sociala avgifter, löner och försäkringar till anställda att betala ut också. Frågan är hur mycket han har kvar i sin egen plånbok efter allt. Det är väl ändå det som kan va intressant i sammanhanget och inte i kronor hur mycket som dras in en kväll? Lokalen har väl en hyra och hans resor lär ju också kosta en del.
#9 Såg att du var inne på samma spår som jag.
Han säger ju själv; Folk får själva ta ansvar för vad han säger.Om dem tror eller inte.
Är det inte så då att man kan säga vad som helst, andra ska ta ansvar för det.
ngn som förstår bättre …