Upplevelser
Jag har upplevt (tror det var en poltergeist) något som hände förra året, jag och min familj var rätt så nyligt inflytade i ett ca 100 år gamalt hus.
Jag skulle till sängs så jag släckte lampan och gick till sängen, la mig ner under täcket så helt plötsligt så tänds lampan igen. Jag kollar runt i rummet men de finns ingen annan än mig.
Hände en liknande grej när jag släckte lampan i toan, tog ett par steg så tändes lampan igen.
En annan sak som hände var att jag satt vi min dator med dörren stängd och så helt plötsligt så öppnas den (inge fönster öppet) så jag går och stänger den och sätter mig vid datorn igen. Och jag sitter med ryggen mot dörren och känner som om någon iaktar mig, vänder mig om några gånger men ingen där så till slut säger jag "gå härifrån" och den iaktagande känslan försvinner helt och hållet och fylls istället med ett varmt lugn.
Dom gamla ägarna sa att dom sett en gammal gubbe gå upp och ner för trappan men det vet jag tyvärr ingeting om.
Har ni några liknande händelser att berätta om ?:)
Vakna en natt för ca 10 månader sen och såg min mormor (som vart död i ca 2mån då) stå vid min säng och le mot mig. Nästa morgon berätta min syster att hon hade drömt att mormor hade hälsat på hos henne men sagt "nej nu ska jag gå och säga godnatt till Skotty, hon väntar på mig" .. Min syster vakna strax efter fyra och bara någon minut senare vaknade jag och såg mormor.
Sen såg jag min kompis pappa bakom henne en gång. Han dog när hon var 8, och vi kanske var 10-11 år då.
Men har inte upplevt att det "spökar" här precis. Förutom att mormor är här och hälsar på ibland men det vill jag ju att hon ska göra. Känner hennes doft ibland osv.. Härlig känsla.
Min mamma berättade en liknande händelse att hon vaknade av att hennes mamma stog vid hennes säng och kollade på henne och log, hon sa också att hon hade ett slags ljust skimmer om sig. Och min mormor har varit död sen jag föddes (1992)
Jag var med om en fin sak jag inte ens vet om jag inbillade mig eller inte.
Jag var klarvaken, det var natt och jag kände av en energi i mitt rum. Vanligtvis brukar jag be dem gå därifrån, men nu satte jag mig upp och kände direkt av var ifrån energin utstrålades, så att säga. Jag tyckte mig komma i kontakt med min döda farfar jag aldrig hann träffa. Han önskade att han fick träffa mig och min bror och jag sade att jag önskade jag fick träffa honom också. Efter det hoppas jag att han gick vidare ♥
Jag har!
Händer en massa läskiga saker runt mig, mest när jag är ensam så jag är lite ensamrädd…
T.ex för nån vecka sen så stängde jag av tv:n, sen borstade jag tänderna och grejade. Gick och la mig och läste. Sen släckte jag lampan och när jag nyligen hade somnat så startades Tv:n, på högsta volym. Sen bytte det kanal och höll på..
Äckligt som fan, jag sprang ut, stängde av tv:n hoppade ner i sängen med täcker över huvudet. Sen startade dne igen efetr ett tag men jag vågade inte gå ut. Men ljudet sänktes och tillslut somnade jag.
På morgonen var TV:n avstängd o_O