Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 930 ggr
isafisa
0

Drömtydning - konstig dröm

Hade inatt en väldigt underlig dröm.

Jag drömde att, som jag i drömmen sa, en tredjedel av hela jordens befolkning hade dött. Bland annat hade min sambo och min pappa dött. Min farfar (Olof) låg inne på något slags behandlingshem efter katastrofen (han har i verkligheten varit död sen 1994), och jag åkte och hälsade på honom flera gånger i drömmen. Han var väldigt rädd och ängslig, låg i ett litet rum i den övre delen av en våningssäng. Under honom låg en annan man som jag också kände i drömmen, han kommer jag tillbaka till.

Hur som helst. Farfar låg vänd mot väggen och jag sa hej, vilket resulterade i att han blev skräckslagen och försökte ta sig iväg. Jag lugnade honom och sa att jag var Isabelle, Oles dotter, och att jag var väldigt liten när vi sågs sist men att jag är här nu och ska ta hand om honom. Han blev lugn och vi pratade lite om det som hänt och han pratade om de läskiga främlingarna som han var rädd för, vi hade inte direkt kontakt, utan det var som att han pratade med mig men ändå inte.

Vid ett senare besök så var vi på promenad, då kom min farbror och hans fru + mina kusiner gående och var glada att se att vi levde. Farfar blev lika rädd igen och jag fick springa ikapp honom och lugna honom igen genom att berätta vilka det var och då kom han ihåg dem och vi pratade alla tillsammans.

Nu till den andra mannen i sängen. I drömmen uppfattade jag honom som både gammal och ung, det var svårt att få grepp om. I slutet av drömmen så blev jag och han ett par kan man säga, men jag var ju jätte ledsen för min sambo hade ju dött och jag var inte alls redo att binda mig igen - förstår inte ens varför jag skulle göra det?

När jag stod och grät över det blev jag väckt av min käre sambo, så mer vet jag inte :P

Det konstiga jag tycker är att jag ALDRIG har drömt om min farfar innnan, jag har inte ett enda minne av honom och tänker i princip aldrig på honom. Många säger att jag liknar honom utseendemässigt, men det är väl den enda kopplingen vi har :/

Någon som har någon idé om vad detta kan betyda? Kan även tillägga att jag på senaste tiden drömt mycket om just död och förlust, ingen av drömmarna är trevlig eller glad - det är alltid hemskt och jag är alltid ledsen.

isafisa
0

Tillägger också att jag inte konkret förstod i drömmen att det var farfar, men nu i vaken tillstånd har jag insett det. Jag tänkte på honom som pappa till min pappa, men det kopplade inte att det var farfar direkt. Men utseendet och så stämmer in på bilder jag har sett som liten.