Tarotbok
Är det någon som kan ge tips på någon bra tarotbok eller flera?
"Handbok i tarot, du jag och korten" av Janne Püschel utgiven 1991. Den bok jag har är egentligen mer som ett tjockt häfte, blå, med Eremiten tecknad på framsidan. Förlag: Phantasma.
Har tittat i andra böcker också, men återgår alltid till den här. Vid flitig användning går den lätt sönder, så en del blad ligger lösa i min. Kanske finns den inbunden också. Tar själv gärna emot fler tips.

Jag gillar Ylva Trollstiernas böcker om tarot 
Tack för tipsen! Jag har funderat på att köpa någon av Ylvas tarotböcker, men jag vet inte vilken, kanske bra att börja med: Tarot steg för steg?

hej om du går in på…http://www.Solvinden.se/ där har du några böcker o mycket annat gott o blandat

Ett länktips till många böcker är också www.vattumannen.se
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag har tittat på vattumannen o dem sidorna, men det är svårt o välja vilken man ska köpa, även om man kan känna vilken som är mest tilltalande osv. Om det är någon som har Ylva Trollstiernas tarotböcker så får ni gärna skriva någon kommentar om dem

Jag gillar Ylvas nya bok "Tarot 780 svar" tror jag den heter och sen hennes lilla bok om tarot. Är inte säker på vad den heter Lilla Tarotboken eller nåt kanske?
Den 780 svar finns på bibblan i stan, Växjö och jag tänkte ju låna den, men jag får vänta tills den är ledig att låna, men den boken är väl mer uppbyggd på läggningen av keltiska korset har jag för mig. Jag har mest tänkt på den som heter Tarot steg för steg, men det är kanske ingen som har den här?

Ja, just det ja… det är den ju
Jag har inte den tarot steg för steg men den är säkert bra!

är gratis online http://stjerneportalen.dk
Jag har tittat där, men hittar inte boken? Om det var det du menade?
Där finns olika läggningar också..
Är inte alls bra på danska heller…
Hej! Tarot steg för steg är den bok jag använt absolut mest, den är praktisk med både enkla förklaringar, samband mellan korten och förslag på stjärnor. Men jag undrar om den finns att köpa längre? Den kan vara slut från förlaget. Ditt bibliotek kan skaffa hem den i a f.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

http://www.overnaturligt.se/Spadomar/kort3.htm kolla denna då
Jag har sett att Tarot steg för steg går att köpa, jag har sett den på adlibris och vattumannen, sen finns det ju 78 svar också, men den går väl mer ut på kortens betydelser?
Där var det bara beskrivningar på dem vanliga spelkorten, men jag tackar så mycket för att du ger mig tips, hoppas att du inte tycker att jag e otacksam eller att det är opassande..ber om ursäkt isåfall

här hjälps vi åt..så vi letar o letar åt dig…kram på dig
Tack! 
Jag är tacksam för det hjälp jag får
Ser nu att Tarot steg för steg finns ute i handeln, 142:- på Bokus. Ett tips om man letar efter en speciell bok är att titta på www.bokfynd.nu - så listas de ställen boken kan beställas ifrån med det billigaste överst!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Yes, jag har kollat där också någon gång för det finns ju så många olika bokhandlar på nätet och på en del böcker kan det skilja ca. 100:- i prisskillnad, om man jämför ex. adlibris med vattumannen så skiljer det ganska mycket i pris på dem böckerna jag har tittat efter
Jag gillar också Ylvas Tarotböcker

hej freja42 har en bok till salu..kolla in länken auktion på tarotbok