Reinkarnation!
Jag är nyfiken på det här med tidigare liv.
Har fått höra när en kvinna skulle läsa av min framtid att jag i några liv tillbaka har varit musiker. Det måste stämma för jag är sångare i det här livet.
Skulle vilja gå på en regression session men vet inte vilka möjligheter det finns i Skåne.
Någon som kan tipsa?
Hej,
Visst är det spännande med reinkarnation.
Jag blev spådd om att jag vart häxa i mitt förra liv. Jag är rädd för djupt vatten…har alltid varit….
Hade sin förklaring i det hela då jag tydligen fick göra vattenprovet för häxor som de gjorde på den tiden.
Tyvärr vet jag inte om några sessioner.
Men hoppas att någon här inne har nåt tips.

Synd att det där med häxeri inte togs för vad det egentligen var/är!
Det handlar ju om att moder natur kan vara en del av en läkning.
Att leva på moder naturs tillgångar.
Vid samma tid som en kvinnlig vän till mig skulle spå min framtid, så tog hon samtidigt kontakt med två av mina släktingar som inte lever längre.
De som jag saknar mest.
Fram kom även en av mina guider, som är indian och hon antog då att jag skulle kunna ha levt ett liv som indian.
Nu blev jag ju väldigt nyfiken på att kolla upp om det stämmer.
Även om något medium kan skicka en tidigare liv-reading där jag får reda på alla mina liv, så är det ju mer intressant att själv få uppleva synen av dem!
Tror att du oxå håller med om det, Mia.
Jag ska imorgon, 24 november, på en storseans där Benny Rosenqvist medverkar.
Det är första gången som jag är på en seans!
Om du vill så kan jag berätta hur jag upplevde det.
Väntar med spänning på dagen D!
Jag håller verkligen med dej.
Vad spännande med en seans med Benny….Tala gärna om sen hur det var. 
Ha en bra dag.
Roligt med seans ser fram mot att höra hur du upplevde den.Känner inte till någon i Skåne som gör regression men jag googlade och hittade en sida som ligger nånstans i Vellinge.Värt att kolla upp kanske 

Ja det är väldigt spännande och jag har gjort några reinkarnations resor och fått riktigt intresanta liv till mig som skulle vara mina tidigare liv.
Men sedan några år så har jag börjat utveckla trance mediumskapet och där mina guider kommer igenom när jag är i ett annat medvetande.
När mina guid o mitt ande team berättat om sina liv och om sig själva har jag blivit väldigt konfunderad.
Deras liv som dom beskriver är faktiskt dom liven jag själv upplevt som mina egna tidigare liv.
Men det har jag i dag faktiskt fått omvärdera.
Både min egen guide och ett flertal andra guider som kommit igen olika medium under trance har sagt att reinkarnation är inte vad vi tror.
Varje fas är en utveckling och det finns inte ngn anledning att när vi kommit till ljuset att vi går tillbaka i vår utveckling. Utan vi har fler faser kvar i vår utveckling men vi går framåt hela tiden inte tillbaka till ngt vi redan genomgått,
Min egen guide sa för några år sedan att reinkarnation är inte alls som vi tror han sa att själen är delbar och tiden existerar inte på det viset som vi tror.
Han menade att vi levde flera olika liv samtidigt i olika tidsperioder.
Sedan avslutade han med att våra forskare kommer göra ett genombrott inom en snar framtid som slår undan eran syn på tiden.
Det är ju bara en månad sedan då forskarna i Cern kunde mästa upp energie som var snabbare en ljuset.
Vilket våran tids uppfattning bygger på ljusets hastighet detta gör det teoretiskt möjligt att det finns energie som kan göra tids resor.
Eftersom det är snabbare en ljuset o tiden.
Jag har alltid varit övertygad om reinkarnation men i dag är jag väldigt tveksam eftersom mina egna tidigare liv upplevelse visat sig inte vara mina liv utan mitt andeteamo guide som arbetar med mig.
Ett av min tidigare liv där skulle jag varir poet bott uppe i bergen i en stad.
Min guide visar sig vara en poet från Persien och bodde i bergen och fått namnet på staden och han berättade att man även i dag kan läsa hans skrifter och nu för en månad sedan fick jag tag i denna poesi bok dels på Persisk text o även på engelsk text plus lite info om denna poet.
O allt stämmer med det tidigare liv jag upplevde och de min guide berättat om sitt liv så infot i boken kompletera guidens berätelse och min upplevelse av reinkarna tionsresan.
Så i dag är jag 100 % säker på att det var inget tidigare liv jag upplevde utan min guides liv,
Samma med min healing guide det han berättat om sitt liv stämmer med en annan reinkarnations resa.
Har ytterligare ett liv jag upplevt som bhudisstisk mun men det senaste året så har vi just en bhudistisk munk på besök i trance cirkeln som visar sig tydligt i trancefigrationen men han har inte sagt ngt om sig eller sitt liv o hans uppgift i mitt ande team.
Men är helt övertygad om att det är denna munk som jag upplevde under en reinkarnation.
Så ingen som kan säga att det verkligen är ett tidigare liv eller om det är en av våra guider i andteamet vi upplever under reinkarnations resorna
Lasse

#5. Så du har gått i från att du har levt flera Jordeliv, om jag förstår dig rätt??
Ja när du berättar så kan jag förstå ditt tänk….
Då är du i Facket Spiritualism?
_Själv så tror jag på o åter vända ner hit till jorden..tils jag har klarat av o bli en hel människa, då blir jag kvar som hjälpare i landet som är allt.
_

Har bestämt tid för en regression den 16 december, men nu vet jag ju inte vad jag ska tro om det.
Om det inte är mina liv och att det istället är min guide´s/mina guiders, så kan det ändå vara intressant att bara få uppleva "filmerna".
Jag var ju igår kväll på storseans och det gick över all förväntan.
C:a 150 stycken var vi och jag var en av de utvalda att få kontakt.
Det som jag antog att det var (Känns fortfarande som att jag har rätt!) så var det min farfar som kom igenom.
Han berättade att jag ska lära mig att ta betalt för mina tjänster dvs. att jag släktforskar till andra.
Och så fick jag höra att jag ska ut och resa både till Göteborg och Stockholm.
Stockholm vet jag att det ska innebära kurser.
Ska bli spännande att se hur framtiden artar sig!