Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1138 ggr
Jesste
0

Rädd!

Jag har alltid känt en närvaro, en som gjort mig väldigt rädd. Jag känner mig alltid iaktagen men vid 12års ålder sa jag ifrån. Jag tände ljus i mitt flickrum och bad om att få be lämnad ifred. Det fungerade under något halvår, sedan började det igen. En natt vid 12års ålder vaknade jag utav att min döde gammelmorfar stog i dörröppningen och bad mig att ta hand om min Mamma och sa farväl till mig, då vi inte han göra det innan hans bortgång.

Jag har sett en gammal dam i ett hus vi hyrde i Nora, hon bodde där och var inte alls besvärad ut av att vi var på besök. Men jag var livrädd. Då jag vaknade på natten och hos stog brevid mig. Hela rummet var dimmigt och iskallt.

Min dotter vaknar skräckslagen varje natt och gråter och springer in till oss. Jag hr gått tillbaka till hennes rum med henne för att jag vill att hon ska visa oss vad hon är rädd öfr, då pekar hon bara på väggen. Väggen är vit så det hänger ingen läskig tavla där eller liknande.

Nu är jag på bristningsgränsen då jag mår fruktansvärt dåligt om nätterna. Jag lägger mig i sängen försöker sova men känner mig iaktagen. Blundar och precis innan jag ska somna vilket alltid slutar så sent som 01.30 (samma tid varje natt) Får jag ett tryck över bröstet och hjärtat slår så hårt att det gör ont. Mina fötter hoppar dom skakar inte. Jag får ont i vänstra armen som att det drar i den. Jag fryser och är livrädd. Jag är 25år gammal så jag misstänker ingen infarkt och eftersom jag har haft det såhär varje natt nu i en vecka misstänker jag ingen sjukdom? Det är smärta. Och jag känner att någon tittar på mig som mest när detta händer.

Är det någon som vill mig något illa?

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig

Jesste
0

Snälla finns det ingen som kan hjälpa mig? Ser att det är många som har läst men inget svar:(

liawilson
0

hoppas någon kan hjälpa dig!

*Kärlek & lycka*

[mia-38]
0

Jag tycker att du ska ta dit ett medium som kankse kan kolla vem du har hos dej. Och försöka få över den till andra sidan.

Vet du om något medium nära dej?

Jesste
0

Men tror du att jag har någon här?

Amandla
0

Det behöver absolut inte vara någon som vill göra dig illa, men anden kan behöva hjälp att komma över på andra sidan. Då kan ett medium hjälpa till.

[mia-38]
0

Om det är någon ande som inte blir hörd eller förstådd…så kan man uppfatta de som aggressiva. De pushar på för att få uppmärksamhet och hjälp.

Tror inte du behöver vara rädd.
Men det är synd om ditt barn som tydligen blir rädd.

Jag vet inte om du har besök…men utefter det du skriver så är det mycket möjligt.

Så hade jag vart du så hade jag kontaktat medium för att hjälpa den över till andra sidan.
Och speciellt för ditt barn…

Kram

Jesste
0

Det finns ingen som kan känna av om jag har besök?

Vart hittar jag ett medium?

Det som har hänt sedan sist jag skrev är att jag ryser i nacken när jag kommer in i vårt sovrum samt får en stark huvudvärk.

Jag försår bara inte varför jag är så rädd?

Amandla
0

Jag kan tänka mig att du har besök, du verkar känna av någon som inte mår så bra. Att du blir rädd är förmodligen för att du inte är van vid såna energier, att det är ovant och känns obehagligt.

Ett medium känner av på plats, det är lättare och mer "träffsäkert", dessutom kan eventuella andar få hjälp direkt.

[mia-38]
0

Jag kan tyvärr inte känna av om du har besök eller ej. Men det verkar ju så.

Vart bor du?
Kolla in på vår Nya mediumlista som ligger bland artiklarna….där kanske du kan hitta ett medium.

Kan vara så att anden förmedlar rädsla, huvudvärk odyl.

Jag bodde i ett hus där vi hade besök. Och jag mådde apa där.
Visade sej att anden förmedlade dessa känlso till mej.

Det du känner när du ska sova….kanske var det så anden dog…?

Men kolla vår mediumlista.

Jesste
0

Jag tycker bara att det är så konstigt att jag är så rädd nu.

Jag har varit med om detta förr men inte känt den här panik rädslan som jag har nu. Jag tog ett kort här hemma och gjorde om bilden i mobilen, och såg då en orm. Det finns bara en sak jag är rädd för och det är just ormar…

Men varför skulle det vara en orm här?

Finns det någon som skulle vilja läsa av ett kort på mig?

Jesste
1

Förlåt såg att du frågat var jag bor, jag bor i Örby i stockholm

[mia-38]
0

Om du vill bli avläst…så kom ihåg att lägga det i en särskild tråd som vi har för just avläsning.

Jesste
0

Jaha ok. Är ny här på sidan så jag vet inte hur det fungerar.

Vart hittar jag den tråden?

Fjäril
0

Hej Jesste!

Jag vill börja med att säga att jag tror inte att du behöver vara rädd. Men så här är det. Ju mer rädd du är, desto mer rädsla känner du (även om det inte är en befogad känsla/rädsla) Vi skrämmer upp oss själva.

Om du har någon där som besöker dig, så märker de att du reagerar (de har alltså fått respons) och försöker "desperat" att få en kontakt.

Tänk dig att du ser alla runtomkring dig, men de kan varken se eller höra dig. Som att vara inlåst i ett glasrum. Förstår du frustrationen?

Mitt tips är att börja med att sprida ett ljus i ditt hem.

Sätt dig ner och visualisera ett vackert ljust sken i ditt hem. Föreställ dig hur det sprider sig in i varje rum. Du kan också be om de kärleksfullaste änglarna och att de hjälper dig att rena ditt hem. Säg högt att "Här finns bara glädje och kärlek, inget annat är välkommet som skrämmer mig"
Be som sagt änglarna om skydd och hjälp. Säg också att du ber om beskydd av de ärkeänglar som är rätt för situationen.

Du behöver inte vara rädd!

Lyckatill!

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
2

Hej på dig ja detta är ett typ exempel för en person som medvetet eller omedvetet öppnat upp o visat sitt intresse för ande världen.

När man öppnar upp sänder du omedvetet ut en signal till andevärlden kom och prata med mig. Vilket blir att man får sådana här besök och det rör sig absolut inte om några andar som behöver hjälp till ljuset utan dom befinner sig redan där. troligt vis är det ngn av dina egna släktingar som försöker få kontakt. Men kan även vara en ande med koppling till huset men för den skull behöver den inte vara jordbunden. Har du gått till ljuset så har du betydligt lättare att komma o gå som du vill och beöka både släktingar o platser du bott på och träffar man då på ngn som är öppen ja då tar dom ju chansen att få en lten pratstund.

Många skaffar då hjälp av ett medium som kommer dit o ber anden att inte störa o gå vidare och anden drar sig undan.

Men till vilken nytta eftersom den boende är öppen så lär det inte dröja många dagar innan nästa ande tar kontakt och så är man inne i samma visa igen. '

Så det enda som hjälper är att själv lära sig hantera sin egen medialitet och lära sig att stänga ner för då behöver man inte få denna kontakt med ande världen när man i nte vill.

För lär du dig att hantera din medialitet så kan du själv bestämma när du vill ha kontakt med ande världen och när du inte vill det.

Jag gjorde ett hembesök hos en dam som var så frustrerad för spelade inte ngn roll vad hon flyttade så hamnade dom i ett spökhus.

Detta var hennes nionde boende där det spökade och hade hon flyttat vidare så hade hon hamnat i ett annat spökhus.

Problemet var att hon var öppen och inte kunde hantera sin medialitet och hela tiden blev kontaktad av andar,

Andar finns i alla hus  våra nära o kära kollar till oss o även tidigare boende kollar till sitt gamla hus men är du stängd ja då märker du alldrig av detta.

Men är du öppen så spelar det ingen roll var du flyttar ngn stans för du kommer bli störd var du en tar vägen.

Så därför så viktigt att man lär sig hantera sin medialitet och kan stänga den så man slipper att bli störd hela tiden.

Man ser ju gång på gång i Det okända ddddär det oftast är en eller två i familjen som upplever andevärlden  medan dom andra inte har märkt ngt alls.

Väldigt typiskt och visar vem som är öppen o blir kontaktad o vem som är stängd o inte märker ngt alls.

Ngt alla kan lära sig att stänga så man får vara i fred om man vill detta.

Så skyll inte på ande världen utan helt o hållet du själv som styr detta om du vill ha kontakten eller inte.

Jag var hemma hos ett par där kvinnan i huset btyckte det var väldigt obehagligt och hon kände att hon blev puttad ner för trappan så hon var rädd.

Mannen o barnet i huset märkte inget alls av detta.

Det hade varit 10 medium i huset o beskrivet en jordbunden ande o alla 10 hjälpte över anden till ljuset  o lik förbaskat så kavrstod proböemen o kvinnan kände av anden o var rädd.

jag o mina kollegor åker dig inte kan vi finna ngn jordbunden ande utan en glad o härlig farbror som visar sig byggt huset en gång i tiden o mannen i huset kan identfiera mannen.  mannen hade avlidit i en hjärt infarkt o ramlat ner för trappan. Så anden puttade alldrig kvinnan i huset utan hon kände av hur mannen avled och missuppfattade det hela.

Det mannen ville var att berätta att det fanns ett el fel i köket som kunde orsaka en brand.

När mannen i huset undersökte detta så mycket riktgt hittade han detta el fel.

Vilket rättades till och vi lärde kvinnan att stänga ner efter detta blev det helt lungt i huset.

Så trots att 10 medium varit där o alla blinda för att det var en jordbunden ande som dom skulle hjälpa över så blev det bara värre o värre i huset. För kvittar hur mpbga gånger du för över anden till ljuset om den redan befinner sig där.

O ingen lärde kvinnan att stänga ner så andekontakterna fortsatte och blev i stället ännu aktivare eftersom anden inte fick fram sitt budskap.

Så är det i 99,9% av alla hembesök man gör att det är en ande som redan befinner sig i ljuset liksom det är i besöken i Det Okända.

Lasse

Lasse

Jesste
1

Ja ok jag förstår.

Jag har alltid haft den här känslan med mig. Jag har en gång vid 10års ålder satt mig ner i mitt flickrum och bett om att få bli lämnad ifred.Det var nämligen väldigt oroligt inne på mitt rum. Och jag har alltid blivit störd på nätterna, på dagarna känner jag mig bara iaktagen och ibland jagad. Och jag kommer på en massa mer saker nu när jag tänker efter, jag måste ha förträngt allt som jag har varit med om.

Vi bor i en nybyggd lägenhet och det har inte legat något här innan, bara skog.

Jag har även känt på mig att saker ska hända, sen händer dom dagen efter. Jag är så glad att jag har hittat till denna sida, ni får mig att inte känna mig ensam.

Tack snälla!