Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 3421 ggr
LizaLuzis
0

Varsel eller poltergeist

För kanske ett halvår sedan satt jag i soffan och hörde en duns tätt efterföljt av min sambos förvånade tillrop. Då hade en tavla inte bara fallit från väggen utan flugit UT från väggen kanske 30-40 cm och landat framför min sambo.

Härom dagen när han skulle gå ut med vår hund stod han i hallen där vi har en stor , gedigen byrå. Den är fullproppad av saker. När man ska stänga lådorna får man liksom pressa ner sakerna för att kunna skjuta igen lådorna.

Helt plötsligt åker en av lådorna upp , ganska snabbt och en bra bit ut , ungefär som när man själv öppnar en låda för att ta ut något.

Vi kar kollat , vridit och vänt på byrån men finner ingen logisk förklaring.

Min sambo har ett starkt band till sin mor. Han har under de senaste åren sagt att han måste ta med henne till västkusten innan hon dör.

Några somrar har förflutit utan att det blivit av. Stressen har blivit mer påtaglig för honom. Nu i helgen blev det av! De åkte på Fredagen och kom hem på Söndag kväll. De samtalade bland annat om döden. Hon hade en avslappnad attityd i det ämnet. Du vet , hade hon sagt till honom , det är snart dags för mig och det är okej….

På Måndagen hittades hon död i sin säng. Mindre än ett dygn efter resan blivit av.Hon blev 82 år.

Slumpen eller vad?

fri
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej ! Oj vilken stark berättelse om din sambo och hans mamma !
Det låter nästan som om hon väntade så att resan fick bli av först,
kanske mest för din sambos del. Hon fick säga farväl.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med resten men det finns nog andra som kan.

Jag har också varit med om att tavlor oförklarligt ramlat ned.
En av gångerna är jag ganska säker på att min pappa var inblandad, han hade precis dött. Det kan vara ett sätt att visa att hon fortfarande finns med er.

fri

[mia-38]
0

Jag tror hon vill säga att hon är med er.  Då tar hon till sådana saker som att kasta tavlor tex.

Kram

LizaLuzis
0

Jag kanske uttryckte mig lite fel när jag skrev…. tavlan och byrån hände före hennes bortgång.

Däremot efter hennes död stod jag och Anders i köket och pratade. I hallen hörde jag hur det prasslade. Min tanke var att vad har katterna fått tag i nu?

Hunden regaerade också. Han spetsade öronen och gick ut i hallen.

När jag vände mig om såg jag dock att båda katterna var inne i köket med oss. De satt på köksbordet.

Så vad det än var så var det inte katterna i alla fall…..

Tack för att Ni läst mitt inlägg Glad

[marion69]
0

Jag blev väldigt rörd av vad du berättade! Kanske det som hände med tavlan och byrån var för att få din sambos uppmärksamhet angående hans mamma och resan?

Kanske någon guide, ängel, släkting som gjorde det.  Men vad härligt att han hann ta med sin mamma till västkusten! Det måste ha känts bra för din sambo!

Kram

Jane-Lyzell
0

håller med i 4 inlägg släkting troligen farGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

LizaLuzis
0

Hmmm…. jaa hans far är ju på andra sidan så det är troligt.

Det verkar ju också som det är centrerat runt min sambo det där med tavlan och byrån……

mawilh
0

Han måste va glad att han fick gjort resan..Hur många gånger är det inte man "skall göra det nån gång"och det aldrig blir av..

Flört

LizaLuzis
0

Ja det är faktiskt helt otroligt att det slutade som det gjorde. Han har gått och tänkt på resan under de senaste jaa… tre åren tror jag och sen dör hon mindre än ett dygn efter att de kommit hem.

Min sambo har sagt under de här åren att han skulle gräma livet ur sig om det inte blev av.

Precis som ni skriver tänker han att det kunde inte ha blivit ett bättre slut. Det finns liksom inga " tänk om jag bara"……

Jane-Lyzell
0

Kyss8

LizaLuzis
0

Jane Glad

Både jag o min sambo blev lite häpna över att du direkt sade att det förmodligen var hans far

Har du lust att utveckla det….? Vi satt en kväll och pratade om ditt inlägg Glad

Oavsett vad,vem eller vilket går dessa händelser inte att förklara.

Anders har upplevt mycket under sin uppväxt med tydliga fenomen men det har varit rätt lugnt ändå i vuxen ålder.

Jane-Lyzell
0

10 Det blev min direkta känsla när jag läste inlägget och kanske hans far använde mig för att förmedla det till er - jag är ju trots allt ett mediumFlört

Om Anders upplevt mycket tydliga fenomen runt sig i sin uppväxt är han förmodligen , medial och kan ha gåvan för fysiskt mediumskap eller telekinesi!

Glad

LizaLuzis
0

Tack Jane för att du delade med dig Skrattande

Det har varit lugnt här. I dag hade vi begravning. Skönt att den biten är över.

Trevlig helg på er alla Kyss

Jane-Lyzell
0

12Glad tack - inte kul med begravning hoppas det gick braGråter

Trevlig helg!

liawilson
0

<3

*Kärlek & lycka*

[MissGina]
0

lizaluzis, jag säger som de andra: Vilket rörande inlägg med sambon och din mamma. Ditt inlägg påminner mycket om en sak jag varit med om och då tänker jag mer på tavlan som föll ner.

När jag och mitt x fortfarande var sambos hände nåt märkligt en natt. Kvällen innan var han väldigt trött men jag ville se den film jag påbörjat. Han gick och lade sig och somnade förmodligen väldigt fort. När jag kollat färdigt smög jag försiktigt och lade mig bredvid min sovande sambo. Efter ett tag somnade jag också, men fick ett bryskt uppvaknande av, som jag upplevde det, en smäll i ansiktet.

Det visade sig att en tavla som stått på en sådan tavellist ovanför sängen plötslit ramlade ner, och som du säger, lixom också flög ut från väggen. Även detta var 30-40 cm ut. Tavlan är stor och har riktigt glas så den var tung. Den landade med ett hörn i min panna. Man kan säga mellan pannan och näsroten, eller mellan ögonbrynen. Hade hörnet träffat lite mer till vänster kanske jag hade förlorat synen på det ögat. Sambon vaknade av att jag skrek rätt ut och då hade jag blött ner kudden. Han fick skjutsa mig till akuten och jag har än idag ett ärr där.

Hans farmor hade just dött och hon var djupt religiös på ett sådant där gammeldags sätt. Jag hade så nyligen träffat honom så jag hade aldrig hunnit träffa hans farmor, men jag fick en magkänsla att det var hon som ville visa hur fel hon tyckte det var att vi "levde i synd" och bara bodde ihop.

Jane-Lyzell
0

15 HerregudTungan ute så det kan bli! vilken tur det inte blev värre!

[MissGina]
0

#16 Ja, det har jag tänkt på ofta. Kanske var det ren tur, eller så var det hans farmor som ville skrämmas/straffa mig och såg till att det inte blev värre eller så hade jag min skyddsängel med mig!

LizaLuzis
2

#15 Men uuu vad rädd jag hade blivit!! Men usch skulle hon skada dig så? Vad sa din sambo??

Ps Jag måste berätta något sjukt kul…..

Jag har vunnit en privatsittning med Terry Evans…..!!!! FörvånadSkrattande

Ska äga rum i Januari….

Overkligt….. Det här har varit min största dröm!

Är så otroligt tacksam!

[MissGina]
1

#18 Han han blev rädd och hade först inte tänkt låta mig ställa mig upp för han trodde att jag skulle svimma då. Men vi åkte in och jag minns att han grät vid min sida då jag fick ligga ner i ett rum i väntan på kirurgen. Det tvättade såret började om att blöda ett par ggr innan jag blev sydd och det måste ha sett hemskt ut. Jag vet inte vem som blev mest chokad, han eller jag. Det jag vet är att det idag är jag som får bli påmind om det varje gång jag kollar i spegeln fortsättningsvis.

Grattis till privatsittningen! Och med det skickligaste mediet, nu blir jag avis, förstår att a dream came true! Du måste skriva sedan och berätta om vad du upplevde och fick höra! Kramar

LizaLuzis
1

Yepp jag kan gärna skriva hur det gick Glad

Jag kan fortfarande knappt tro att det är sant….. Förvånad

Han tar ju tyvärr inte emot för privatsittningar så den här chansen kommer aldrig igen för mig…..

Lycklig……