Viskande?
Vi bor i ett hus byggt -77 vi är andra familjen som bor här och vi är bekanta med dom första som bodde här. När vi flyttade in här så berättade förra ägaren lite saker som hon upplevt, men hon sa aldrig att det var här. Hon är lite spookey och håller på med kristaller och stenar osv. Nu har vi bott här i snart tre år och för ett par månader sen när jag gått och lagt mig och det var helt tyst i huset, så hörde jag viskande röster. Jag trodde att det stod folk på ängen utanför vårt hus men såg ingen. Det känndes väldigt obehagligt och jag drog täcket över huvudet och somnade efter en stund.
Min man tycker jag är knäpp, men jag har hört detta viskande ett par gånger efter det och en gång vaknade vi båda av att telefonen började tjuta som när man ringer upp en fax. Det tjöt och pep och jag trodde minst att hjärtat skulle stanna på mig!
Är det här inbillning eller kan det vara någon som vill mig något? För om man bor i ett så pass "nytt hus" och jag vet att det inte hänt någon dödsfall osv i det huset tidigare känns det konstigt om någon skulle dröja sig kvar där?
Inte helt omöjligt att hon tagit dit dom. Det beror på hur hon hanterat att stänga ner regelbundet. Ibland kan man skapa en portal i sig själv eller i ett hus där man bor. viktigaste är att man stänger ner.
Jag måste vara jättenog med det, annars får jag svårt att sova pga besök.
Du kanske också är öppen medialt för att höra dessa viskningar. Jag skulle råda att stänga ner, så du inte får det jobbigt att sova… och sen om du är nyfiken.. ta tag i det senare och prata med människor som kan hjälpa dig att hantera det.
kram

Jag har kännt av vissa saker ibland aldrig hemma dock. Men hur stänger jag ner?? Jag är helt grön på det här.
Ja det kan ju vara olika , beroende på vad du känner dig mest trygg och bekväm med. Men du kan alltid tänka dig en lotusblomma ovanpå ditt huvud, som du stänger, blad för blad.
Så brukar jag ibland göra, eller ännu enklare.. jag sätter ihop mitt hår i en knut på huvudet när jag ska sova, och så är jag stängd.
Viktigast är att du kan se framför dig att du är stängd, alltså i tanken.
Det finns artiklar här på ÖN om det också om du bläddrar lite bland artiklarna.
lycka till
Hej.
Jag brukar säga till sonen att han ska stänga ner. Då ber jag han tänka som om han har en ostkupa runt huvudet. Att han stänger den mer och mer tills den är helt stängd.
Det fungerar för honom…så testa du med.
Kram
Ja mia :) jag tror allt handlar om vad man har tro för… att man kan se det i sitt inre liksom.
haha, roligt med ostkupa
.. älskar ju ost
Hahahah….
Ja sonen älskar ost med…så jag drog till med den liknelsen…och den fungerar för honom.
Jag själv tar till större doningar….större ostkupa runt hela min kropp…hahahah
Med en stor dörr i som stängs mer och mer…
hahahhaha mia
Du är rolig.
Men tänk vilka ideer man kan ha, men bara det funkar.
För mig funkar inte lotusblomman helt. Jag måste stänga bladen med säkerhetsnål också för att vara säker haha.
Krångligt med säkerhetsnålar…hahahah..
pröva den stora ostkupan du med…du kan ta med en ost in i den…hahha.
Kram till dej.
Ja, jag får testa någon modell som är tätsluten hihi

Tack för tipsen! Ska prova detta. Är väldigt kortklippt så håret blir svårt att sätta upp. Men ostkupe idén stjäl jag ;-)
En följdfråga då, kan det vara så att det är flera andar eller vad man säger, som viskar i somvrummet och varför gör dom det i så fall? Allt kanske inte behöver ha en anledning? För jag har fått för mig att andar osv inte söker kontakt utan anledning.
Det finns andar som kommer nära enbart för att det är möjligt. De ser att du är mottaglig och det kan räcka för dem. Så hade jag här i början när jag påbörjade min andliga utveckling, det tog mig flera år att inse att jag måste stänga ner mig och säga ifrån. Jag bad dessutom mina guider om hjälp, jag vill inte ha några besök från såna jag inte känner om jag inte bett om det (om jag ska läsa av någon eller lägga tarot t.ex.) och när jag ligger i min säng vill jag vara helt ifred.
Jag har lärt mig att stänga ner i stort sett ögonblickligen, fick tipset att tänka på en dimmerkontakt, en sån man dimmar ner ljuset på en lampa med. Den skruvar jag ner kvickt men inte riktigt helt utan en liten liten strimma rött ljus får komma ut. Och precis i detta nu fick jag hjärnsläpp när jag skulle förklara varför det röda ska vara kvar… *suck* Dumhjärna.