Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1056 ggr
hannahest97
0

En till konstig dröm.

Jag sover med en drömfångare ovanför mitt huvud, och jag har aldrig fått några mardrömmar, tills jag sov över hos en kompis för ca. tre månader sen och där sov jag på en madrass och då hade jag den här mardrömmen. Det kanske inte låter så illa, men jag lovar er, det var hemskt…..

Tidigare minnen: minst 7 år
Tillbaka: drömmen jag hade inatt, 14 år

Vitt gammalt och dyrt hus. Jag och många andra är tvungna att gå in i ett mörkt trångt rum. Till skillnad från tidigare drömmar vet vi exakt vad vi ska göra, vilket även ger mindre skadade. Vi täcker för dörrens två nyckelhål, då en liten ficklampa tänds. Sen händer allting väldigt fort. Den vita dörren börjar bonka och öppnas underifrån med ett högt brak (dörren var låst) och den stora (minst två meter hög) svarta muskulösa mannen kommer in.
Paus (kommer inte ihåg vad som händer, men vaknar med en cm djupa och fem cm långa sår på benen, mest på knäna)
Vi går in i en stor sal där flera människor sitter på stolar ganska så utspritt. Då kommer jag ihåg leken. Den svarta mannen säger ett ord, och i mitt fall "blyg" och då MÅSTE man hitta just den personen som var blyg.
Tidigare minne: jag hade ingen aning om vad han menade, och jag och några flera blev straffade för att vi inte reagerade på rätt sätt. Kommer inte ihåg hur vi blev straffade, men ont gjorde det. Kommer ihåg att jag blev kvar sist, och då tog han med mig till ett rum, kommer inte ihåg vad han gjorde där med mig.
Tillbaka: Min ena kompis hittade personen väldigt snabbt, och det var en spansk kvinna i 50 års åldern, med svart/grått hår uppsatt i en toffs, och hon hade mörkröda glamourösa kläder. Vi satte oss jämte henne, fyra stycken, en av dem var jag, och vi började småprata(vilket man absolut inte fick göra) och då såg jag två rum, såg nästan ut som grottingångar eller väldigt gamla fängelsehålor. Och jag visste exakt vad som skulle hända därinne. Jag frågade mina kompisar om man kunde gå ifrån det här spelet på nått sätt, och då sa min kompis att hon tror att hon fick gå för att hon började gråta, vilket jag inte trodde på (men som jag kan ha ett ganska svagt minne av).
Tidigare minnen: efter att jag kom ut från det där rummet, där jag nog blev misshandlad, så var jag sist av att gå in i ett av de rummen. Dem stängde dörrarna och det blev kolsvart. Igen så började det bonka på en av dörrarna och instinktivt så höll man emot. Jag gjorde det, och när väggen väl öppnades, tog mannen tag om min hand och kramade den. Alltså, hans handled tog han under min handled. Och hans hand, som var minst tre gånger större än min, började han böja, så mina fingrar böjdes åt det andra hållet, och jag skrek, men han fortsatte, sen släppte han.
Tillbaka: alla hade lyckats sätta sig ner och vi var påväg till ett av de rummen. Jag skulle precis fråga om man kunde gå ifrån till en dam med krulligt, blondt axellångt hår. Men sen vaknade jag.

Jag behöver hjälp med den här med…

Our body is strong, but it´s our soul that makes us stronger.

[Cleopatra]
0

Det låter som upplevelser av hjälplöshet och tvång, att du är i underläge och känner dig hotad och det enda som möjligen kan ge dig en flyktväg är att vara svag och gråta även om du inte tycker att det är rätt väg då du tvivlar på det.

Har du negativa upplevelser av det män och har du kännt dig rädd för män? I drömmen är det hela en "lek" så som livet kan te sig när inte livet är som vi skulle vilja, det blir plågsamt och overkligt.

Den äldre kvinnan är en representant för ditt framtida jag som du hoppas kommit vidare i de här konfliktiva känslorna även om resten av "blyg" (kunde varit svag eller annan negativ aspekt) alltid kommer att vara kvar inom dig även när du åldras.

Det mörkröda är en passionerad och stark färg som ligger nära både kärlek och blod.

Dina skador minns du inte vem som har orsakat dig, det kan vara "han" eller det är du själv som gjort det indirekt genom att utsätta dig för "honom".

Inom psykologin kan det även tolkas att "han" inte är en annan person, utan din manliga sida.