Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1022 ggr
aangeleyes
0

en fråga

man får till sig budskap från andevärlden men verkligheten är en annan vilket upplevs som väldigt förvirrande att det dom säger är praktiskt taget omöjligt att det ens skulle kunna ske. Man blir en aning förvirrad för att det e ju 2 typ av olika världar som krockar .

En annan fråga?

Ens vägledare, guider, änglar ect dom alla är ju måna om att man ska må bra osv. Dom borde ju ha samma synsätt på saker o ting om dom är måna om dig. Men varför säger ex en guide en sak som låter så bra och en annan guide tvärtemot? kan ja ha fått in någon annan på linjen då eller? ( ja får bilder och ja ifrågasätter oftast alltid vem det är) och när det blir sådär förvirrande när dom säger olika saker. Så tvivlar ja på mina egna förmågor och vem som egentligen säger vad eller vad som är sant. Va fan ska man göra :(??

Fjäril
0

Hej! Jag hänger inte med på vad du menar med att deras verklighet är något helt annat? De lever i en annan dimension, men anpassar sig ( om man ska uttrycka det så) till oss. Hur menar du, känner du osäkerhet ang informationen? Du tror inte att du kämpar med dina egna tankar ibland då, när du upplever att två guider säger olika saker samtidigt? Berätta gärna hur du känner.

Sajtvärd på Övernaturligt

aangeleyes
0

#1 kanske uttryckte mig fel eller snarare kanske svårt o förklara i text. Men iaf jag känner av 1 av mina guider o en ängel och både verkar ju vilja att ja ska må bra osv och ger mig budskap osv. Däremot så händer det ibland att dom ger mig olika svar beroende på om det nu är en sak jag undrar över och behöver väglening över. Budskapet som ja kan få ibland till mig kan verka så ologiskt att det kommer ske för att verkligheten är en annan, förstår du hur ja menar? har många ggr frågat mig själv om det e min "önskan" men efter att få bilder till mig hux flux eller att ja hör saker så har ja svåårt att det e min önskan. Därför förstår jag inte varför dom ger mig olika svar när det är samma fråga. :S det är en aning förvirrande…

[skymningsaga]
0

Angel jag tror det är lite vad.fjäril säger att du lägger till dina egna tankar kring budskapen och då kan man bli förvirrad. Detta hade jag problem medför några år sen jag också. Levde i en slags desperation jag började söka och fick ofta bara ifatt mina egna tankar. Nu verkligen ser jag det svart och vitt. Är jag 100 % säker så är det rätt. Du känner vad som är rätt i hela din själ. Lugna dig och låt allt ta tid.

aangeleyes
0

men ja undrar varför 2 guider säger olika saker för ….:S

[skymningsaga]
1

#4 det gör de nog inte.

[rore]
0

En sak kan säga på flera olika sätt. Sen beror det ju på hur vi tolkar den informationen.

Oavsett om den kommer från våra medmänniskor eller genom Guider.

Sen har vi nog alla en nitisk röst inom oss som vi också behöver lära känna närmare.

yamher
1

det finns många faktorer som kan spela in.

Om det första du tar upp, budskap eller meddelande som tillsynes verkar vara omöjliga. Det som idag verkar vara omöjligt kan nästa år vara helt logiska. Många gånger är deras tiduppfattning helt annan än vad vi till vardags lever med. Deras snart kan vara ett par månader framåt osv. Och då bortser jag från att vi redan har förståelsen av att vi kan tolka fel (vanligast) eller att de uttrycker sig felaktigt eller klumpigt.

Framtiden består av många alternativa valmöjligheter. De kan följa en linje och sedan visa sig att vi inte kommer att följa den. De skulle kunna tekniskt sätt se dig i tex annat boende, men pga någon omständighet, det finns tusen skäl till att vi tar en annan väg, så kanske du aldrig hamnar där.

Det viktiga med att vara guide eller skyddsängel är att säga rätt sak i rätt tid. Det gör ingen lycklig om de uttrycker något vi inte är mogna att höra eller förstå. Då kan de riskera att jag gör allt för att det inte ska inträffa, eller tvärtom. Det kan påverka mig psykiskt eller tom fysiskt.

Det har hänt mig att jag har samtalat med någon som inte har ljugit men inte har svarat ärligt heller, för att jag inte har varit mogen att förstå just då. Det kan tyckas vara en ren lögn, men egentligen handlar det om låta oss mogna, utveckla oss, att det är för stort för oss att förstå osv. Vi kommer aldrig att ha övertaget, om man uttrycker det så, att förstå deras handlingar, varför de säger och gör något, eftersom de i alla lägen (till 99%) har mer kunskap, mer information, från sin plats, sitt perspektiv, än vi som lever här på jorden. Betyder dock inte att den alltid är logisk, eller rätt alla gånger.

Så får man tillsynes två skillda svar på samma fråga, så fråga den tredje parten eller ifråga sätt (om inte de två svaren kan vara samma uttryckt klumpigt, svårt eller på något annat sätt som tillsynes först verkar vara vitt skilda).

Alis volat propriis Oskyldig

[skymningsaga]
0

Yamner mycket bra skrivet.

aangeleyes
0

#7 tack för ditt svar och att man fick en djupare förståelse däremot så vet jag ang om tidsuppfattningen osv men ja ifrågasätter alltid innan vem det e ja pratar med eller får kontakt med och ja får in rätt känslor att det e han eller hon. Men någon gång har det visat sig att det har varit fel. Min närmsta guide ger mig oftast bilder osv om framtid och såklart har en dialog med mig här och nu. Men känslan ja får av min skyddsängel är att hon vill mig väl men är väldigt negativ :S dom säger och verka tycka olika saker… :S dom vet ju innerst inne vad jag vill o tänker men varför är hon så för:S

#6 tack , ska kolla nog närmare på det också:)

yamher
0

de kanske ser de olika som två föräldrar. De kanske bråkar över huvudet på dig, och tycker olika och så när de kan uppmanar de dig att följa sitt råd? *blink*

Skämt o sido, det kan faktiskt ligga mycket i det. Vi på jorden måste börja inse att de har vitt skilda personligheter, omdöme, tankar, egon osv att de skiljer sig inte så mycket från oss här på jorden. Det betyder att deras åsikter kan gå isär, att de faktiskt prioriterar olika saker osv. Den ena skyddsängel kan vara oerfaren, den andra väldigt erfaren. De påverkar varandra, och alla gånger behöver den andras erfarenheter vara de bästa heller.

Vi kan se vår egna värld, hur mycket råd vi hela tiden får. Speciellt när vi är i tonåren och den första tiden som vuxna. Gör så, gör inte så osv. Många av dem är goda, en del menade väl fast blev fel, andra är okunniga, och en del är helt fel. De på andra sidan har en annan förståelse eftersom de kan se helheten bättre än oss, men ibland blir det pannkaka av det. Därför är det viktigt att förstå vem som säger vad, varför de säger det, vilken kunskap/erfarenhet har de osv..

Så jag rekomenderar att lite på magkänslan, känn av vem av dem som vill dig bäst, som du känner mest förtroende. Be denne om hjälp. Är det så att det inte fungerar ändå tveka inte att be om att få en ny skyddsängel eller vem det nu gäller. Det är viktigt att just eran relation är trygg. Be till gud om du vill, att du känner osäkerhet, att den e otrygg, ostabil osv.

När jag var 16 fick jag en riktig ängel som skyddsängel. Av flera naturliga orsaker pga trauman jag gick igen då. När jag blev medial efter det visade sig att vi inte kunde knyta an. Jag fick inte den tryggheten av henne, hon och jag kunde inte föra samtal osv. Då begärde jag att få en ny och blev tilldelad en annan. Men de allra flesta har en bra relation mellan skyddsängel och människa här på jorden Och det ska vara den som man först får kontakt med, den som man ska få styrka o hjälp i från.

Alis volat propriis Oskyldig

aangeleyes
0

#10 thanks för dina råd och dina egna erfarenheter. Jag upptäckte den här skyddsängeln för några års sedan men har funnits med mig hela mitt liv och ja känner mig trygg med henne däremot vägledning så känns det som si o så , då upplever ja henne som negativ. det e som att ja "ser" henne men hennes argument känns bland inte som hennes om du förstår vad ja menar. Har många ggr sagt att ja endast vill kommunicera med just han/henne. Kanske är en annan som stör linjen. Men ska ha det i tanken det du har delat med dig utav.