Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 941 ggr
Anna K
5

ALLA har tillträde !

Hej alla hjärtan! I dagens tider så överöses vi av människor i denna bransch, liksom i andra.. där alla vill vara "den som kan, vet mest".. Har du varit med i Tv så kan du leva som medium, healer osv på detta.. hur länge som helst.. WHAT.. Jag blir lika förvånad varje gång..! Inget personligt mot någon, absolut inte & vi är alla olika men vart tar empatin vägen för sina "kollegor"? Det bli bara att monopol i detta oxå, som med allt annat..!

Jag är av den övertygelse att ALLA, precis alla har kunskapen inom sig.. vissa utvecklar den.. andra inte(medialiteten)!

Nu vet jag att jag kommer att få spott & spä för mina åsikter men jag står för vartenda ord.. Pengar & girighet tar över..

Hoppas ni har det gott i den begynnande vinterkylan !

Kram på er

TheSeacher
0

Känner igen det som du tänker samtidigt som jag tänker, vart ska man egentligen dra gränsen?

För hos mig är det mer att inte dra på racet för egen vinnings skull.

Däremot är man öppen för att hjälpa, så är det många som försöker utnyttja möjligheten och har svårighet att förstå och ta ett nej.

Fast jag är lite emot när det går mot egen vinning och man drar fördel av att man har en denna förmåga. Då kommer inte heller möjligheten att nå de som är störst behov av den.

Men min tanke här, var drar man gränsen egentligen?

Någonstans för egen vinningskull, då kunna dra fördel av och tjäna stora pengar på det hela? Går det inte emot de yrkestraditioner som finns inom detta?

Söker och därav en sökare

Anna K
0

Håller med.. men då det blir som ett rent pengamonopol mellan dem som arbetar i branschen då tror jag att vi arbetar mot ljuset istället för "I DET"..

Tråkigt då detta är något vi alla har tillträde till, eller rent av lever i.. dagligen.. Önskan är ju att kunna ge andra nycklar till att finna detta.. Inte spela "Gud fader själv".. Min åsikt! Kram

chik
0

Hej Ann.Du poppar upp lite då o då..

Pengaträsket"" Det är väl där de flesta i dag hamnar..Du blir poppis om du är någon eller kan föra fram någon…

Mina tankar med det Mediala är att man gör gärningar i det tysta…Men så fungerar det inte.

Utan störst har mest..

ja dufå ha det gott.

Lite från mig..

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
5

Avundsjuka och missundsamhet verkar kunna leda till att människor blir som förbytta.

yamher
1

sant :) det brukar synas när en människa har dött, vilket "liv" det kan bli om arvet! Människan är en konstig varelse med tanke på hur vi fungerar och hur vi reagerar ….

Alis volat propriis Oskyldig

Anna K
0

Så sant.. Intressant att läsa om hur ni andra tänker om detta.. Kram på er från ett frostigt Värmland Glad

Indiania
0

#0 Hej Anna! Det är trist när människor har tanken att de är för mer än andra både inom det mediala och utanför. Vi ssom skulle kunna lära oss så mycket av varandra.

Jag känner som du att vi alla har tillgång till kunskapen inom oss.

#5 Det du skriver om är skrämmande men sant, tänk vad pengar och värdesaker kan ställa till.

Ha det gott!

" Var nära naturen - var när dig själv "

yamher
0

och status, "jag ska vara bäst" osv.

Alis volat propriis Oskyldig

Indiania
0

#8 Tyvärr, tyvärr är det på det viset, då gäller det att visa att man är nöjd med det " lila " man har.Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

TheSeacher
0

En tanke jag har med mig, kring just detta. Att låta det gå mot att bli för sin egenvinningskull är att man kan då även öppna sig mot delar som egentligen är mindre bra och kan ha en förödande och ödestigera konsekvenser senare. Kan handla om att öppna sig för mörkare energier och väsen, de kan tyckas komma med adekvata svar och bilder, men det då handlar mer om för egenvinningskull bygga makt över andra. En makt som visar att de är bättre och en makt som i sin tur frånta dem allt.

Då min tanke är, innan jag la på locket, så fanns personer som utnyttjade det jag såg, kände och kunde förutspå så att säga. Utnyttjade mig i att stärka deras makt och för deras egensvinningskull.

Men hur drar man då gränsen?

För det är ett dilemma, hur man än vänder på det. Utan kanske det viktigare att jag (vi) inte hamnar där, för våran egenvinningskull. För då kan vi inte heller, som min känsla säger mig, förändra samhället mot det ljusare - där empati, vi är alla lika inför varandra, ingen kan kreera makt genom att gå på någon annan, kärlek och harmoni existerar.

Söker och därav en sökare

[skymningsaga]
1

Jag tycker högfärdighet också är hemskt. Men jag kan tänka att det finns många olika roller här. *: de arroganta som ser ner på en som inte kommit lika långt * de som är stolta över att kommit långt och vill hjälpa andra att få uppleva allt fint de har upplevt. * de osäkra som ser negativt på den ovan och låter sig vägledas av jante - lagen. * de som ser skillnaden men känner att de vill gå sin väg. Och väljer att tro på sin väg utan att trampa ner någon annans. Dessa olika kommer nog alltid finnas tror jag. För det är endå en " värld" som är såååå oändlig och ibland difus så man blir osäker. Detta har missbrukats. Visst många lever på att hjälpa andra och har det som sitt jobb och det är bra. De gör något bra och kan leva på det. Sen har vi dessa som kanske inte alls kan detta eller så kanske tror de att de kan eller är inte så proffissionella. Dessa bereder vägar för att folk ska bli skeptiska. Många ( sorgligt nog) som upplevt 2-4 dåliga medium börjar senare bojkotta alla även de duktiga och detta resulterar i att vi får en stämpel . Sjukkkkkkkt. ( måste påminna om mina koncentrationsvårigheter som gör att jag inte kan läsa all text. Så detta kanske redan diskuterats ut ) Men men. Vi kan ju va glada åt att vi inte är dessa bluffisar.