Medial 4-åring.
Vi har fått den äran att ha en liten gosse med en stor "närvaro", är jag rädd för. Vi har blundat för detta ganska länge. Men för en månad sedan, berättade han om vi skulle ut och åka under den dagen, skulle bilen gå sönder, han preciserade till och med, punka. Jag skulle arbeta, min man och barnen skulle på en ut flykt. Min man ringde en timma senare och sa att vi nog skulle börja lyssa på honom nu, ordenkligt! för det har vi inte gjort. Så sen t som i veckan kom han och berättade att en av våra hundar är sjuk, jasså sa vi. Ha gick fram till henne, lyfte på hennes öra och pekade. Japp, hon hade öron problem!! (hon har INTE kliat eller visat Tecken på nogotvis)
Så, våra dagar är mycket spännande med denna lilla klimp i huset. Men vad är det man säger, äpplet faller inte långt från trädet..
Å va härligt! Barnen är ju helt rena i sin öppenhet.. innan alla krav, måsten & tabun i uppväxtåren.. Lyssna & njut till den känslige killen & så länge han inte upplever det obehagligt själv så är det bara naturligt. 
Kram Anna
Ja, min lille bror säger ibland "spöke!" och pekar ut i intet. Och i förrgår så berättade han att han hade sett två st svarta hundar på övervåningen.. Han är bara 2 1/2 år :s
Min yngste pratade tidigt om "snälla tanten", när han fick syn på ett kort av min farmor i ett fotoalbum sa han direkt glatt "snälla tanten" och då blev jag också glad, hon var världens snällaste.
En annan gång hittade jag honom framför tv:n, det var förmodligen något UR-program. En kinesisk farbror gjorde en tai chi-övning, och min lille tvååring med blöjbak försökte göra likadant! Såg för sött ut, han var djupt koncentrerad när han försökte stå på ett ben och sträcka ut armarna
Kan tänka mig att det var ett minne från tidigare liv som triggades där.
Julen när han var två år sa han "tontenisse där" om hyacinten på soffbordet, tror han såg en blomsterfé, men inte kände till ordet.
Han har berättat många saker under åren som fått mig att häpna, bland annat när han som sexåring sa att hans rival från ett tidigare liv hade besökt honom för att be om ursäkt. Det hade han inte hunnit i det livet då de möttes, för min son hade dödat honom innan dess 

Jag har då aldrig matat mina barn med historier, däremot har jag svarat så gott jag kunnat och haft en avslappnad tillåtande attityd. Har inte velat styra dem, absolut inte. Särskilt den yngste har många gånger pratat först om olika saker, sen har jag kunnat berätta en del om det jag vet.
Jag är helt säker på att han "ser, känner & hör".. andevärlden men också "andra väsen" & för barn är det så naturligt så det känns bara så varmt & gott! Härligt