Min berättelse om trollbord! Kolla! :)
Hej! jag är en 16-årig tjej som tycker att övernaturliga saker är väldigt intressant. jag har själv sett/märkt/hört konstiga saker som jag inte kunnat förklara. Men jag har också hållit på med ett s.k. "trollbord" (kan även kallas "andebord") Först testade jag en bekants andebord men jag ville att familjen skulle ha ett eget så när jag gick i ca 5-6 gjorde jag ett eget trebent bord i slöjden. Och tro det eller ej, det funkade! Och det märkligaste jag varit med om var när jag, min lillasyster och min kompis bestämde oss en kväll för att testa det. Det var helt galet. Bordet snurrade, vippade, förflyttade sig och svarade korrekt på frågor vi ställde. Och det har ett väldigt speciellt knäppande som kommer från stolpen! Det är inget som någon runt bordet skulle kunna få till.
När jag berättade detta i skolan blev jag idiotförklarad så det kommer jag aldrig mera ta upp där… Min pappa var även en av dem som trodde jag var galen. han sa: - Det fattar du väl att ett bord inte kan röra sig?! Det hade ju varit en världsnyhet om det var sant!
Så fort han kom in i rummet tvärdog bordet och rörde sig inte en millimeter. Men en kväll när vi hade gatufest och jag, min syster och min kompis körde bordet kom pappa in och hade druckit lite så han var väl inte riktigt nykter så fortsatte bordet stampa fast han var i rummet. Pappa blev helt stum och la sig på golvet för att verkligen se att det lyfte från golvet med ett ben. Det gjorde det. Sen dess har han inte varit helt anti mot det :) Kanske fortsatte det för att pappa var litte full och inte lika anti mot bordet, vad vet jag :)
Ibland så tänker jag: Men vad är det här? Ett bord som rör sig? Är du galen?! Ja, jag vet nästan inte vad jag ska tro ibland.. Helt otroligt är det i alla fall!
Ha det bra, hejdå!
P.s Ni får gärna kommentera mitt inlägg och berätta om liknande händelser ;) D.s
Haha
Vilken härligt charmig berättelse. Ser din pappa framför mig där han ligger på golvet och försöker få det att gå ihop att bordet svävar…
#1 Haha, ja det var en jätte rolig syn men minen han hade när han reste sig upp från golvet var ännu roligare ;D
Hahaha Kan tänka mig det..man ser nog rätt skoj ut när ens verklighetsuppfattning skakats om ett par varv;)))
Precis :) Jag kommer ihåg min första reaktion när jag såg att det rörde sig. Jag knep ihop ögonen och höll för öronen för att inte höra stampningarna i golvet.. Haha. Men jag vande mig vid det sen.