Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1630 ggr
[walkinbeauti]
2

Bedragare till tusen !

Läste tidningen och ni kanske redan läst detta men lägger in länken ändå.Man blir bedrövad att människor går på sånt här och bra att det kommer upp till ytan men en sorg för dom som utövar sin tro seriöst.

Man tappar ord och jag förstår inte hur människor kan gå på detta,25000 riksdaler för spådom Förvånad

Detta är rena hånet mot både männsikor och vår andevärld,pengaorakel jag har väl aldrig hört på maken Obestämd

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13858878.ab

[kvasthilda1972]
1

Jag tänker på karmalagen, det dom ger ut får dom tillbaka tiofallt och i dessa tiden slår karman till nästan omedelbart…

Det är tråkigt att folk blir lurade på pengar, har själv blivit blåst av en gammal dam som var med i Harmoniexpo i G-Borg…

Blev blåst på en vårmässa också men ägaren av gården fick veta detta och hjälpte mig få pengarna tillbaka, sen får jag se på bedragarens hemsida att dom samarbetar nu…Obestämd

Jag skickar ljus och kärlek med en massa upplysning till dessa människor så dom mår bättre och känner att dom inte behöver göra detta..

[Chilliy]
0

Ja detta är ju skandal..Hur kan man utnyttja människor på detta vis…Fy säger jag..När man uppsöker ett medium så tror man ju att denna är seriös..Varför lägger dom inte av istället..Dom kan ha skumraskaffärer där ingen behöver lida…Man blir lessen..

suddis
0

Det finns inte ord för dom som sysslar med sådan verksamhet.utnyttja andra människor i deras lidanden.hoppas dom vaknar upp en dag och inser vad dom sysslar med.

[mia-38]
0

Kan bara säga: Usch och FYYYYY!!

[carrolla]
1

om det här är bedragare, vad är då sanning. det arbete som ni gör är det bättre än det som länken hänvisar till.

yamher
1

alla av oss tar inte betalt, alla av oss marknadsför oss inte, snarare kommer de till mig för hjälp. Som vem som helst med gott hjärta hjälper jag en med människa i nöd.

Betyder det Carrolla att du har bristande empati för människor som ber om hjälp?! Det är samma typ av påstående…

Alis volat propriis Oskyldig

[carrolla]
0

så bedragare är de som tar betalt och den som inte tar betalt är inte bedragare.

[mia-38]
0

#7 Vart vill du komma?
De finns nog bedragare även hos de som tar betalt och även hos de som är gratis. Svårt att avgöra vilka som är äkta.

[carrolla]
0

jag undrar vad som gör att andra är bättre än de här bedragarna

[grinda]
2

Om man tar 25 000 för en spådom så kan man nog lugnt säga att det är en bedragare;)))

Om man tar 25 000 för en klippning (med tvättning och fön) så kan även det betraktas som ett överpris. Om hårfrisörskan otlovar "den perfekta klippningen med toppar som garanterat aldrig kommer klyvas" så är hon nog en bedragare - tror jag…

orsakverkan
0

#10 Bedrägeri handlar väl lika mycket om att ta betalt för en tjänst som man inte kan leverera? Oavsett pengasumma…

[grinda]
2

#11 Nyanser? Någon?

Ska vi kalla alla som inte kan "leverera" för bedragare nu oxå? Kan det inte bli liiite överdrivet? Om någon har en dålig dag - är hon/han en bedragare? Om en samtalspsykolog inte "levererar" är hon en bedragare. Om en sångerska inte "levererar", om en coach är vissen på att coacha? Berdragare?

Om man spår eller ger healing gratis men inte lyckas så bra - är man en bedragare då?

Det skulle vara fint om du orsakverkan, skulle kunna tänka dig att rekommendera någon duktig "levererande" spåtant för oss stackar lättledda människor som inte kan tänka själva.

Obs det där sista var ironi.

orsakverkan
1

#12 Givetvis menar jag inte så. Bedrägeri är att ta betalt trots att man är fullt medveten om att man inte kan leverera. Detta kan röra sig om en eller flera (systematiskt) gånger.

Att ta hiskeligt mycket betalt gör självfallet bedrägeriet ännu värre. Men är inte även billigare tjänsteleverantörer bedragare ifall de inte är duktigare än de oskamligt dyra?

Om en bilförsäljare säljer mig en ickefungerande bil är han en bedragare oavsett om bilen kostar 5 eller 150 tusen.