Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdiktercitatvisdomsord
Läst 2981 ggr
[skymningsaga]
5

BESVIKEN!

Jag valde idag att läsa slutet på sagan om isfolket då margit berättar om hur böckerna blev till. Jag har haft henne som idol sen jag var 15 år. Nu märkte jag något som jag inte sett tidigare. Hon beskriver att hon avskyr när folk berättar om sina upplevelser för det tycker hon är så otroligt tråkigt. Hon tycker att det är så högfärdigt ( hon använder inte det ordet ) . Då ska jag säga min mening. Det är absolut inte högfärdigt att berätta om det man varit med om eller saker man gjort som man e stolt över. Litet som stort. Många använder ordet skryta. Men den som använder det ordet får hålla det till sig själv. Många blir ju begränsade av såna ord. Det jag vill säga är. Har du upplevt något, litet som stort och som du vill dela med dig av. Gör det! Får du respons så kommer du växa. Tänk om jag kunnat berätta allt jag upplevde som barn och tonåring och fått reda på vad det var eller bli puschad till att fortsätta eller uppmuntrad. Det hade hjälpt så mycket. Jag vill säga att berätta vad du vill. Om du tror det är din fantasi eller äkta. Vad som hellst. Här finns en som läser . :)

[mia-38]
0

Håller verkligen med dej i det du skriver.
Att tala om saker man vart med om kan berika andra oxå.
Det är inte ett dugg att skryta.

Kram till dej.

[grinda]
1

Det är väl med författare som med alla människor man kan vara helskön på en sak men bete sig småaktigt inom andra områden. Kanske Sandemo ville var Berättaren utan konkurrens…

Själv älskar jag andras berättelser om vad de varit med om…det är berikande.

[Torahzen]
0

Jag håller med er. DET är fascinerande att höra/läsa andras berättelser. Ignorera Jante och del med dig. Jag lyssnar!

kram till er alla!

Smålänning
0

Håller med er:) ( skriv era berättelser i tråden: din berättelse…. ;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[Mastre]
0

Att berätta vad man varit med om kan också bekräfta andra i deras upplevelser, vilket kan vara väldigt värdefullt.

[kayenta]
0

Kan bara hålla med,varför skulle man inte berätta det är ju som med allt annat att både glädjen och sorgen måste få utlopp.Är jag ledsen och stänger in då blir jag sjuk efter ett tag,samma med glädjen över en upplevelse den behöver också få ventileras och man kan behöva få respons.

Sånt där snack författaren kör med det är bara en person som vill glänsa själv medans andra ska vara tyst och inte synas.Så fram för berättelser jag personligen blir upprymd och glad när jag hör andras upplevelser.

[marion69]
0

Lite dåligt att skriva så av henne, med tanke på att hon vill att man ska lyssna och läsa hennes berättelser Förvånad