Släktkarma
Jag undrar hur man kommer på vad man har ärvt för släktkarma. Jag känner att jag har massa negativa energier från min fars sida av släkten. NÄr jag håller i gamla släktfoton blir jag jätteirriterad och arg. Jag är inte bra på att läsa av saker, men vill gärna bli bättre, fast det är en annan historia.
Någon som har kommit på sin egen karma eller släktkarma och har några idéer?
kram på er alla!
Arvssynd?( skämt och sidor)Nä, men jag är intresserad av detta oxå. Menar om var min korta stubin kommer ifrån? Var min trötthet kommer ifrån sen 14års ålder, samma veva som min morfar dog och annat hände.Han var skild ifrån mormor, han misshandlade henne… Vet inte om min ilska kan ha ärvts genom honom? Men låter inte rätt att man ska behöva det? Alla människor är nya.. Kanske de påverkar när de lever att det negativa finns kvar?
Det är inte synd jag syftar på utan något som min släkt ska lära sig utan att ha lyckats hittills. Jag försöker verkligen tänka till på de saker jag för över på min 3-åriga dotter, släktkarma eller inte.
Någon annan som har en idé?
Släktkarma kan vi inte ha utan vi som idndivider ansvarar för våra egna handlingar.Du skriver du inte är bra på att läsa av men vad tror du att du gör när du håller ett gammalt foto 
Du kan kolla upp detta med om den peronen du känner ilska och frustration med när du håller en gammal bild,var denna ofta arg och frustrerad under sin livstid då känner du in denna personens personlighet.
Ibland kommer vi över bilder som ger oss både glädje och sorg,ilska som du nämner och det handlar inte om vår egen karma för den bär endast vi själva ansvar för.
Är dessa personer i andevärlden ger dom oss sin känsla som dom var under livets gång och på så viss kan vi känna in och när jag läser trådstarten syns det tydligt att du absolut har den gåvan att känna in både döda och levande.
Sen kan man alltid välja att utveckla det med kurser,böcker eller annat som känns rätt väg att ta.Men gåvan den har du ju annars känner du inte dessa känslor med foton ,det är en kommunikation som du upprättar när du håller ett föremål som en bild tex 
Jag vet inte om det här kan var av något intresse för dig? Tänker på psykologen Bert Hellingers metod som bygger på afrikanska kunskaper om anfäderna betydelse i ens liv. Jag har själv aldrig prövat metoden men jag vet folk som gått på sk familjekonstellationer som är otroligt entustiastiska. Det finns en bok skriven på svenska också av Charlotte Palmgren.
Här ur wiki:
"..efter det att han varit katolsk missionär i Afrika, utvecklade Hellinger terapiformen familjekonstellation. Med hjälp av metoden kan man få reda på och rätta till skador i ens så kallade familjesjäl, som annars kan ligga till hinder för ens personliga utveckling. Metoden är mycket effektiv, och ofta kan det räcka med ett par konstellationer för att starta upp den process som sedan löser upp den insnärjdhet i familjesystemet som man omedvetet är del av."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bert_Hellinger
Mer klipp från nån hemsida
"Familjekonstellationer avslöjar den dolda dynamiken som verkar i familjesystem. Denna dynamik kan på ett tragiskt sätt trassla in familjemedlemmar över generationer och leda dem till att vara delaktiga i andra personers öden utan att inse det. Vi försöker ta på oss andras svårigheter, sjukdomar, skuldkänslor etc. Det är kärleken som binder oss i olika system på gott och ont. Som barn försöker vi omedvetet kompensera för dem som blivit glömda eller uteslutna. Vi gör det genom att omedvetet upprepa deras öde. "
#4 har inte provat det själv, men jag har hört mycket gott om detta med familjekonstellationer och att jobba med det.
Det verkar väldigt intressant och djupt läkande. Någon som provat?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tack, detta var intressant. Jag ska öva mer på att känna av saker och gå igenom vår släktforskning både på min fars och mors sida. Flera äldre släktingar har forskat en hel del och en gren av släkten går tillbaka till slutet av 1400-talet!
kram på er alla!