11-11-11 kl:11:11
Hej! Då skapar jag en liten upp/utmaning då. Kommer inte ihåg namnert, men den med lejonbilden sa att många kommer hålla en tyst minut för fred mellan kl: 11:10-11:11 Imorgon Fredag 11-11-11. Tycker att detta vore inte fel? Desto fler man är tillsamans desto mer kraft få tanken, minuten i detta fall:) Om någon har upplevt något imorgon så får ni gärna dela detta efteråt. Vill ni veta/dela om just 11:11 så finns det en tråd för det oxå:)
bra initiativ, smålänning!
Alla förenas i gemensam tanke för fred och frid, eller hur man nu vill formulera det. Bön, Meditation, eller bara en tyst kontemplativ minut….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Blir nog lite svårt för min del, med småbarn, men jag är med i tanken helt klart!
Många Goa Kramar
Annisangel
Ja är på! Tystnad talar också ;-)
Jag är med, ska hålla koll på klockan så man inte missar.
Magi-cat, tycker det var bra ide för fred och frid, en bön. Det ska jag göra.
Magi-cat hette du:) kom inte på det när jag skrev:s Glöm inte att önska något oxå:D man kan hinna med mkt på en minut. Love
Det är tydligen fullmåne också??
Jo det är fullmåne också.
Ja, fullmåne ja! Såg det igår:) bra dragningskraft:)hehe
Fröken ur på webben
Dags igen nästa år då :) 12-12-12 12:12
Skolan jag läser på har en sjö precis bakom, gick ner och stod på bryggan och hade min tystnad å bön och en önskan:) solen sken och allt var stilla. Sen när jag gick där ifrån började jag känna mig skakig, känner mig fortfarande lite skakig. På ett bra sätt:)
Jag SKULLE hålla en tyst minut och be en liten bön för jorden, men precis innan klockan ska slå 11:11 ringer min mamma…. 
Hehe :) kanske var meningen. Banken ringde mig innan, neej tänkte jag:( men sen hann vi lägga på 11:09:D puh…
Särbon tittade förbi, mitt i jobbet, och vi tittade på iPhone tills det blev kl 11.11 :) Tittade varann i ögonen i detta historiska ögonblick och sedan bar det av till jobbet igen.
#13 ja kanske
Hon är inte mkt för sånt här, Hon sade bara:
jajaja…det är likadant nästa år! Hon ville bara berätta att dom har fått upp nya bokhyllan nu hah
Bokhyllor? Haha ja, kanske svårt att se nåt djup i det. Nästa år? Nä inte samma sak, fast man kan ju ju ha det som en tradition att varje 11/11 kl 11:11 hålla en sådan tyst minut/ bön?
Ja, historiskt ögonblick! Marion, det var kanske meningen att din mamma skulle ringa - även om det verkade betydelselöst just då, ….
Bra idé, smålänning! Varje år, en god tradition…..
Solen kom fram just när jag mediterade….det blev alldeles ljust och kändes liksom lättare att andas….
Lägger in en tavla av Alex Grey….tycker den passar in här oxå…det kosmiska mysteriet…

Ja magi-cat, det kanske du har rätt i. Hon har ju inte mått så bra heller. kram
eh… Vid 11:11 ungefär fick jag en smärtande huvudvärk som inte släppt än… undrar vad det betyder??? Nu ska jag ta alvedon iallafall
Många Goa Kramar
Annisangel

Ja 11-11-11 var ju då jorden skulle gå under enligt vissa. men som sagt vad ännu så har det inte hänt ngt.
Utan en dage som har varit som vilken vanlig dag som helst.
Lasse
#18 vilken fantastiskt vacker tavla, grinda!
"18 ja den var fascinerande och vacker!
#21 Nästa gång är 12-12-12 12:12
Jag tror vi överlever. Jag hade inte en tanker på undergång utan snarare övergång till bättre :)
#21 Det jag har fått höra är att 2011 är förändringens år och att det är först 2012 som jorden går under.
Hur kan man tro på tid när tiden ej är lika beroende på vart på jorden man bor, och inte alla räknar tid efter Jesu födelse så även årtalen kan skilja helt.
Så tiden har ingen betydelse mer än att vi blir äldre.
Men jag säger inte att siffror inte betyder något, för så kan det nog göra i vissa situationer.
Det handlar inte om att "tro på tid" Det handlar om kollektiva gemensamma överenskommelser. Så om talen/symbolerna är betydelsefulla och om våra gemensamma överenskommelser och den psykiska energi vi laddar symbolerna med är betydelsefull så betyder dessa tal och tidpunkter något.
#26 Då talar vi om suggition, affirmering, osv. Inte talet som är viktig utan tron.
Tal kan vara viktiga. Även i bibeln omtalas tal i mångt och mycket. Tiden är olika i olika dimensioner.
Både och.
Så här ser jag det:
Det beror det på hur vi ser på "verkligheten". Om talen representerar olika frekvenser… Numerologi är en uråldrig kunskap. Det är en del av en lära om universums uppbyggnad och att vi alla är en del av denna skapelse.
Mystikerna har genom alla tider har lagt stor vikt vid talen och deras betydelse (och geometri).
Men det här riskerar att bli en lång utläggning…om den Gudomliga matrisen, om skapelsen, och hur medvetandet ÄR själva grunden till skapelsen…haha och det riskerar att rinna iväg hur lång som helst så jag slutar nu. Godnatt.