Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1727 ggr
Bufflan
0

Farfar dök upp i drömmen.

Inatt hade jag en dröm som jag tror började som en vanlig dröm fram tills att min farfar dök upp som en ande i min dröm och berättade att han hade det bra där han var och att jag inte behövde oroa mig för att folk inte kunde fira mig helgen innan min födelsedag eller runt omkring (släkten) då jag fyller år på måndag. Det hela slutade med att jag vaknade upp gråtandes och kände verkligen att det var han som hade besökt mig.

Har aldrig haft en dröm med honom som jag kan minnas ens då han var levande och att denna dök upp under Samhain natten och dessutom två dagar innan hans födelsedag tar jag som ett Tecken. Jag behöver inte oroa mig över att min 25e födelsedag blir utan släkten eller ens utan honom. Han finns hos mig ändå.

Har varit berörd av drömmen under hela dagen och nu den 3e november kommer ett ljus vara tänt för honom för då skulle han blivit 88 år.

Tycker ni också att det låter som hans sätt att visa att han har det bra? Kände nämligen av hans närvaro samma dag som vi hade haft hans begravning då jag kände att han bara kollade till mig för att se att jag mådde bra. Vet dock inte om han har besökt någon mer släkting eller om han valde den enda som är öppen för kontakt.

(visste inte om detta inlägg skulle vara här eller i drömforumet så jag ber om ursäkt om jag är i fel forum).

Amandla
0

Lita på det du känner! Känner du att det är din farfar så är det så Flört

Bufflan
0

Jag kände av att det var hans närvaro. :) Misstänker att han ville hålla koll på mig såhär nära min stora dag och nära hans födelsedag :) Då jag dessutom bor långt bort från hemstaden där han bodde och dog.

[mia-38]
0

Hej.

Det var nog säkert så att din farfar kom till dej i drömmen.

Min pappa kom till mej och berättade samma sak när han hade gått bort.
Och likadant min ena kisse.

De vill säga att vi inte ska vara ledsna och att de mår bra och har det bra nu.

Jag hoppas din farfar kommer fler gånger och att din 25-årsdag blir bra.
Kram till dej.

suddis
0

Vad kul att du fick träffa din farfar i drömmen.Glad

Bufflan
0

Tack så mycket Mia. :)  Det tror jag nog att han kommer göra.

tack suddis, det var faktiskt riktigt kul. :)

FellStaved
0

Det var nog din farfar, känner du hans närvaro så var han där. Har själv haft besök av min farfar ett par gånger på de sätten.. :)

Bufflan
0

Jag är säker på att det är honom, vet att han dök upp på kort besök precis efter begravningen för att kolla till hur jag mådde. Kände då av att någon var i närheten men som spred kärlek och sedan försvann. :)

[mia-38]
0

Vad härligt. Blir så glad när jag läser detta.
Jag tror han kommer och besöker dej fler gånger. Skrattande
Kram

Bufflan
0

Det gör han säkert. :) Är bara glad över lite besök absolut från honom. :)

agneta-43
0

Så fint att han kom in i din dröm och berättade att han har det bra och så, helt underbart och att du kände hans närvaro efter begravningen, det är en underbar tröst i sorgen.

Jag fick träffa min morfar i en dröm som var lika tydlig och jag vaknade också och grät, sedan kunde jag under dagen bena ut vad jag upplevt. Min dröm var i kyrkan då vi skulle på minnesgudstjänt, vilket vi också skulle några dagar efter drömmen. I drömmen sitter jag och mina syskon bredvid varandra med respektive och plötsligt ser jag en välkänd nacke framför mig. Jag sitter då där helt förundrad, hur kan morfar sitta där framför mig då vi är på hans minnesgudstjänst? Precis då prästen rabblat några nemn och kommer till min morfars namn vänder han sig om och tittar på mig och skrattar så där busigt som han kunde göra. Sedan vaknade jag med ett ryck och grät

Den dagen grunnade jag på drömmen och kom fram till att morfar bara ville visa att han nu mår bra och har det bra, där av hans bustrick Glad

Jag var väldigt orolig då han blev sjuk i canser och när sjukpersonalen ringde och sa att "nu måste ni komma fort, kanske hinner ni inte fram innan" Vi hann inte, men hon som ringt hade hållt morfars hand och pratat om allt han tyckte om (natur, hundar, vatten och fiske) morfar hade sedan efter hennes vägledning släppt taget och somnat lugn och stilla. När vi kom fram sa jag "Nä, han sover bara. Jag kan kanske väcka honom" Jag visste ju att det inte var sant, men han såg ut att sova middag. Morfar var livrädd för att dö och det hade han sagt till oss alla så därav ville han lugna  oss och han gjorde det även för min storasyster fast på ett annat busigt sätt Glad

Medarbetare på Druid & Shaman 

Bufflan
0

Det låter verkligen som en trevlig dröm :)