Kvällstävling....
Elisabeth är och håller Storseans uppe i Umeå,jag är på Cirkus…Då tänkte jag sätta in en liten kvällstävling till er som är intresserade.Första rätta svaret får ett fint smycke,inhandlat idag för detta ändamål.Obs!!Tävlingen gäller endast 3 maj!! Endast för Övernaturligts Medlemmar!
Jag har varit på en butik idag och inhandlat en i mitt tycke, lite udda grej.Rent spontant så tänkte jag att detta kan vara en kul pryl att ha i hyllan.Personligen är jag inget för sådana grejer,så varför jag köpt den vet jag inte,mer än att det kunde vara kul i hyllan som sagt eller kanske just för denna tävling,vem vet?Kan oxå säga att det finns nog inte många som använder något sådant.
Vad tror ni jag har köpt????Eftersom det är en eftermiddags/kvällstävling,så tycker jag att ni får gissa så många gånger ni vill!!/Lycka Till Kram Ewa
Ett tillägg kanske inte skadar:Det hör ihop med det lite mystiska…
En indiansk fredspipa!
ett pentagramsmycke eller athamé

en söt liten fingerborg i porslin…eller en liten kina tekanna i minatyr..eller en liten groda..eller liten elefant..man kan ju gissa hur mycket som helst nu..se om jag kommer på mer fram åt kvällen…kram
Skrivdon… typ..gåspenna m bläckkopp! *ler*

miniatyrmortel i mässing

Linberedningsaker. virknål, stickor, bonbonjär(godisdosa). sockerskål, askfat? Det finns ju hur mycket som helst som inte används längre! Det gäller bara att komma på det. Kaffepanna i koppar, mockakopp, fin porslinsprydnadssak, virkade smådukar,emaljskyltar, eller nu vet jag vad som absolut inte används mer: Spottkopp eller psalmbok!

nu var det dax igen har gnott energiknölarna…..sockertång eller ett litet ställ för smörkniven när man dukar bord…det kommer nog mer under kvällkvisten
Kama Sutra boken
eller en bok om det ockulta

ny tanke igen..salt o peppar kar i ställ..eller olja o vinägers flaskor i ställ….
jag tror att det är en kristallkula

ja du bounty om man läste hela inlägget..så nu är det bara att tänka om…ja du är då lite mystisk…..hukos pokus filejokus….ahaha en kärleksdryck…den kan var mystisk…afroditeolja är oxå mystisk…gud vad svårt..kram
Ahhh!! Det är väl en sexleksak, en dildo! :D *skratt*
,,,,,det första som dök upp var ett tefat (ufo) som blinkar….ett instrument av något slag, som du kan springa runt i lgh och dansa strumpdansen och kalla på regn och roa ande världen med…
tjiii haa
ps, det är sååååå kul med tävlingar

Något spetsigt…. trekantigt… *hmm*
Näe, jag har nog ingen aning alls… 
STOR GARV!!! fnissi fnassis
#15 Man vet aldrig vad folk har i bokhyllan. 
En drake.

asgarv åt freja42..hon våga skriva ut vad vi alla trodde det va..ha ha ha…hej freja42,,du är toppen..

ja du bounty…kan freja42 då kan väl jag…skriver inte ut hela..för det finns ju minderåriga här…men förklarar istället…ett fodral som män har i dom mörka skogarna gjort av horn…det är väldigt mystiskt tycker jag..man vet aldrig vad som döljer där under…asgarvar….nu hänger nog freja42 på här eller…kram på er alla
*skratt* Drutten, du är härlig du!

ja du freja42..bounty får nog ett gott skratt för våra gissningar..hon går nu nog o gottars sig… tror hon tänker lika mycket som vi tänker på denna mystiska sak…kanske det är anden i flaskan..det är mystiskt…köttätande växt…eller en mugg som ser ut som ett bröst…det kan verkligen va mystiskt för män….eller uppblåst adam..som man kan ha på hyllan gömd när gubben är hemma..hi hi…bounty får väl slag nu…o du freja42..adam han är MYSTISK av sig…jag undrar villken affär hon var inne i….asgarv
#18 app app vad VI alla trodde det var?? Du och freja har snuskig humor, vi andra har gissat seriöst och ordentligt på olika saker.
hihihi snart måste väl cirkusen i stan vara över och jag tror att Ewa kommer att fnissa lite av den här cirkusen med.
en slags korkskruv, i a f något skruvat….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Stackars Bounty får slag…

evawa lite skoj ska vi väl ha..eller tycker du vi tog i lite för mycket….eller jag kanske tog i…men hoppas du inte blev bestött då ber jag om ursäkt…kram..tar tillbax …VI….jag har även gissat seriöst längre upp..på flera saker…får väl be eva ta bort visa inlägg…18-19-21…
jaa,,bra ide jag fick av er,,,gissar på massage olja….den kan vara bra till mycket..

En hästsko kanske.
Jag får aldrig slag! :D Blir aldrig stött! Eller jo, men inte av såna här saker. Jag tål en hel del.

En häxkittel kanske?
äsch,,,hon tål en hel del…passa på nu när cheferna är borta vetja.då brukar ju råttorna dansa på bordet
( tangent bordet)
Kram

okidoki..då behöver inte det tas bort då….klart råttorna ska få sin chans oxå..hi hi…kram
Jag gissar på nåt som luktar tex aromaoljor eller rökelse kanske ev tillbehör till något av detta?
En….trollstav? lr en häxhatt lr någon dryck?
mer kommer jag inte på, e trött jue xD
En Dorje?

kinesiska kulor i en ask

buddha figur

uppstoppad svart katt
Apotekarglas med mumie-etikett
riskvast
saltlampa
magikerduk
Tänkte också först på en budda.. men kanske det är en woododocka??

Hej alla vänner,ja nu är jag hemma.Hamnade på akuten med sonhustrun.Därför vart jag sent ute med detta.Inget allvarligt,men det tog tiiid!!!Har skrattat så gott åt era inlägg,och här finns bara ett rätt svar…..Mumlinen hade rätt.En Kristallkula!!GRATTIS du vann smycket.Om du mejlar mej på Övernaturligt och anger namn och adress så skickar jag per omgående smycket till dej!! Kram och Grattis/Ewa
Ska kanske ha kristallkulan som pris nästa gång??
Kul att ni ville medverka,det skapar ju bara mersmak!!

Mumlinen…grattis vännen..till smycket…
Grattis Mumlinen
Tack. oj va kul nu blev jag glad

Grattis mumlien!
Tack Bounty för en kul tävling
Fast jag hade ju hel fel, en kristallkula är ju långt ifrån trekantig *s* Men det här var kul!

#43….Ja du Tarotsanna och alla ni andra.Jag tyckte oxå detta var otroligt kul,och har än en gång läst era gissningar/funderingar nu på morgonen och skrattat så tårarna rinner.Ni är för härliga…och vad mej anbelangar behöver ni inte vara "blyga" haha Jag tål mer än ni tror
/Kram till er alla,Ewa
Hmmm, inte en dildo alltså. :(

Hahahaha,Nä, i alla fall inte den här gången

Grattis mumlingen!!!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

men freja42..hur står det till…det kommer nästa gång ska du se…både elisabeth o bounty fixar nog detta BARA för din skull….hi hi..du skulle allt bli paff..asgarv…det e bra att du håller lådan..så vi får ett gott skratt….ett gott skratt förlänger livet sägs det..ha en bra dag i solen..själv har jag nyss besökt min ängels plast..satt ditt rosa rosor…så fridfullt det är där..skulle kunna sitta hela dagarna där o prata o lyssna på fågelkvitter…kram på er alla
Grattis mumlinen!

Nu vet inte jag om ni kommer att tro mej.Men det må ni göra.Detta var så märkligt så jag är tvungen att berätta på en gång.Har mejlat till mumlinen,i morse att jag skulle sända smycket till h*n,bara jag fick adressen.Jag fick inget svar……
Idag klockan 11.00 hade jag en person bokad för privatsittning,och vem tror ni detta var??? Jo,MUMLINEN!!! Hur stor är sannolikheten att detta skulle inträffa????Så nu är smycket överlämnat…/Kram Ewa

#50 Vad roligt med sådana överraskningar!!! =)
Elisabeth

Näe, vilket sammanträffande *wow* Sånt är så kul när det sker 

Återigen bevis på att det inte sker slumpartat-utan det är nån mening med allt som sker.
Jag måste berätta nåt jag kommit på…Jag har haft massor med roliga arbeten i mitt liv-och när jag var ung kunde man hoppa runt lite och känna sig för.I de flesta fall har jag åkt förbi byggnaden flera gånger och aldrig drömt om att jag en dag skulle arbeta där…Det har hänt så många gånger att jag slutat tro på slumpen-det är en mening med allt som sker…Och jag läste nånstans att det finns inga slumpartade möten med människor heller…Känns det lite fundersamt när du träffar nån?-Fundera på vad det mötet gav dig eller skulle kunna ge dig!Det försöker jag lägga på minnet när jag möter människor.Kram på er alla därute…..

Jag tror att det oftast är en mening och avsikt med de flesta möten i livet,det finns ingen slump,de är rätt så fiffiga däruppe som ser till att vi alla möts,som behöver mötas,för att vi ska dra nytta och lärdom av varandra… Och just detta möte blev mäktigt…..Svaret har vi redan fått….*L*/Kram Ewa

#54 Härligt!
synd att ni inte fick se evas min när jag tala om att det va jag som är mumlinen. smycket är jätte fint och eva va kannon bra idag .

#56 Bra mumlingen! Det är kul med roliga överraskningar 
Elisabeth

Men, grattis mumlinen och vilken synkronicitet, jag ryser, visst var det märkligt och så bra tajmat!

#56 Den tappade hakan bl.a har jag inte satt på plats ännu…..hahaha /Kram Ewa