Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 1345 ggr
Soffe
0

Tarot

Är det någon som kan ge bra nybörjartips på att lära känna tarotkorten på ett bra sätt? Förutom att man ska lita på det man känner, vad korten säger till en osv. Jag tycker att det är svårt med lilla arkanan, se sambandet med elementen o siffrorna. Skulle också vara intressant o veta om det är någon som har universal eller radiant rider waite, vad ni har för omdöme o så.

Tarotsanna
0

Jippie, en tarotfråga Skrattande När jag började med tarot så valde jag Osho zen leken då den är väldigt talande och har ett ord  skrivet på varje kort vilket ger en bra vägledning om vad kortet vill säga.

När jag skulle gå min första tarotkurs så rekomenderades det att vi hade Raider Waite leken så jag köpte den men gillade den inte alls. Men nu har jag blivit vän med den och använder den oftast vid mina tolkningar.

Osho zen leken använder jag gärna vid tolkning på specifika frågor.

När jag började med tarotkorten så hade jag en massa vänner som jag tränade på och det var ett bra sätt.

När man ska börja med att lära sig att tolka korten så tycker jag att det är bra att lägga dagsstjärnor för sig själv. Du kan ju redan det här med elementen och numerologin så börja med att lägga tre kort för dig själv varje morgon. Studera korten och skriv ner din tolkning och låt korten ligga kvar till på kvällen. Då sätter du dig igen och kollar vad som blev av din dag och vad korten ville säga och så skriver du det också. Snart har du en massa bra tolkningar på dina kort.

Om du har möjlighet att gå en tarotkurs så är det ett bra alternativ tycker jag.

Lycka till med dina kort!

Kram Sanna

susanne.s
0

http://www.reiki-tarot.com/freeschool/start.html

Hej! Här finns en gratis tarotskola. Good Luck!

Soffe
0

Till #1 Sanna

Har du förslag på någon som håller i bra tarotkurser? Det ska helst vara någon som håller till i Småland. Sedan det här med numerologin så står det så olika när jag har läst i böcker och på internet, fast grunden brukar vara lika, men resten är nog ens egna känsla antar jag.

Tarotsanna
0

Tja, Soffe det är ju ev. på gång att jag ska till din stad men om vi pratade kurs eller vägledning minns jag inte Räcka ut tungan Fast det är nog inte aktuellt förrän till hösten.

Sen drar jag igång min distanskurs så fort jag fått iordning på datorn. Jag mailar över första kursbrevet så kan du kolla och se om det känns som om det skulle kunna vara nåt.

Vill du hellre gå en kurs irl så kan du väl kolla med Harmonihuset eller vad det heter?!

Soffe
0

Det kan nog stämma att du har pratat om att hålla en kurs, mer kommer jag inte ihåg vad du har sagt om det, distanskursen vet jag att du har nämnt, det är ju inte samma sak, men jag kan ju alltid prova. Du kan maila kursbrevet så ska jag titta på det och då hör jag av mig sen.

Harmonihuset har bara healing och massage i stort sett

Tarotsanna
0

Fast om du pratar med Marie på Harmonihuset så kanske hon kan dra igång en kurs. Kan ju vara värt att kolla.

Inte så långt ifrån dig finns också "Det blå huset" och jag ska se om jag hittar en länk dit. Där finns det också olika aktiviteter.

Tarotsanna
0

Här är länken till det blå huset:

http://www.detblahuset.dinstudio.se/

Soffe
0

Tack så mycket!