"Magkänslor"
Hej! Jag vet inte riktigt om jag hamnat rätt? Men jag tänkte ställa en fråga och hoppas på något vettigt svar.
De senaste åren har jag haft, ja vad ska man kalla det, "magkänslor".
Några exempel
Jag måste till en plats för att jag får en känsla av att något dåligt håller på att hända. Jag måste skynda mig. Jag har haft rätt.
Vissa saker måste göras för känslan av "snart står faran och lurar utanför dörren" kommer.. och det har också stämt.
Jag ser ibland saker inträffa, men försöker ta det med en nypa salt för att inte verka "knäpp".
Var får jag detta ifrån? Är det en "gåva"? Eller är det bara mänskligt naturligt detta jag känner av?

beror på vem du frågar. Det är en intuition, jag tycker den e stark på dig. Om du blir påverkad av dem på andra sidan eller att den är din egen så är du iaf känslig, medialt känsligt. Öva upp den om du kan, men ofta så kommer när man minst anar det o ofta inte "pressas" fram :)
Alis volat propriis 
Lucy..Magkänslan skall du försöka följa..Den kan vara avgörande..
O du har ju själv märkt av det..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Håller med #2 Det är många ggr man fått ångra att man inte följt magkänslan hur tokig den än verkade just då. Med facit i hand hade det varit bäst i alla fall.
Jag håller också med, magkänslan är det du ska lyssna på. Jag håller på att återfå min egna tillit till den efter många år nedstängdhet.
Våga lita på dina känslor, intutition, magkänsla.
Liksom lära dig skilja på vad är impulser som kommer från tvivel och elaka rösten. och vilket som är rena varningsklockor från din magkänsla.
Har varit med om liknande upplevelser. Inte direkt som att det ska hända nåt farligt eller så, men ibland känner jag på mig om jag kommer möta en viss person, och vad som ska hända och så. Det är inte direkt några coola grejer men jag blir bara så förvånad varje gång det händer.
Då brukar jag tänka att det bara är en slump, att det händer alla nån gång ibland och att jag bara inbillar mej, men vissa grejer känns bara som att det är mer än slump. Som jag sa tidigare att jag ibland kan känna på mig att jag kommer möta en person som jag inte tänkt på eller sett på jätte länge.
Jag är verkligen inte en särskilt andlig peron och är inte religös eller nåt så jag har ganska svårt för att tro på att detta kan vara nån slags "övernaturlig kraft", ja menar det är ju inte ens nåt coolt eller särskilt andvändbart…