Vad kan hända?
Nåt jag slås av när jag läser på liknande forum som detta, är att alla avråder från "anden i glaset" t.ex.
Sen läser man på vissa ställen att alla andar är goda, och på vissa ställen att det även finns onda. Vissa påstår att andevärlden inte kan göra oss illa.
Jag undrar helt enkelt vad som skulle kunna hända om man brukar verktygen på fel sätt? Personligen har jag svårt att tro att det skulle vara farligt. Jag håller mig nog till devisen "syns det inte så finns det inte" och då har jag svårt att se vad det skulle göra för skada - förutom rent obehag.
Sen undrar jag vilket sätt som är lämpligast för en amatör utan erfarenhet som mig, eftersom ni verkar vara överens om att avråda från "anden i glaset".
Tack på förhand.
Hälsningar Micke.
*tass*

Tass?
mjau?
Lägger också min tass här
När du säger ""syns det inte så finns det inte", så menar du väl inte vad du säger? Människor kan inte se syre, men utan syre skulle vi dö ?
#3 Du ser luft, kolla upp; himmlen är blå:)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

Vi behöver ju inte märka ord.
Är det på den nivån så - att syre existerar tror jag inte vi behöver diskutera, men om andar finns råder det väl desto mer tvivel om.
som jag ser det som jing and jang , got och ont , det onda måste finnas för att det goda ska finnas och tvärt om .
när man använder andern i glaset så öpnar ni öpp en väg för andarna ni vet ej hur anden är , kolla i gammla trådar om anden iglaset finns endel här
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_

det är fullständigt upp till var och en vad man väljer att göra.
Jag kan bara tala om utifrån min erfarenhet och av det jag VET så finns det mer där ute än människor någonsin har trott.
Likaväl som kyrkan har satt många stopp under många hundra år så har också vetenskapen gjort det.
Oavsett vad jag skriver om vad som finns, eller kan hända hänger den här tråden i slutänden om att bevisa något slags liv på andra sidan.
Tyvärr fungerar det inte så att jag ska begära att någon på andra sidan ska visa sin existens för någon annan, för det visar brist på respekt.
Det kommer också alltid att finnas medium som är naiva nog att hävda att det bara finns en god sida. Men det finns alltid två sidor av ett mynt. Och vår värld skiljer sig inte så extremt från andra sidan i grunden. Det ena kan inte finnas utan det andra, i jämvikt. Mörker i sig själv är inte ont, precis som ljuset inte per definition är gott. Vi behöver fortfarande båda två för att leva. Var o en är lika destruktiv.
Men med anden iglaset, men om vi utgår från den generella uppfattningen, om det skulle kunna finnas någon som vill vara elak så varför chans eller riskera att utsätta sig för det?
Precis som det skulle vara att gå ensam genom ett farligt område mitt i natten, det finns väll bara en massa kanske o eventuellt o om du råkar stöta på fel personer just den natten du går där!
Alis volat propriis 
Yamher kommer med en mycket bra poäng som jag hoppas alla tar till sig. Om det finns någon som vill vara elak, varför riskera att utsätta sig för det? Anden i glaset ser jag som en lek, men en farlig lek, som folk håller på med när de inte riktigt vet vad de gör. Som jag gjorde när jag var yngre, för det var spännande, och som många andra också gör av samma orsak. Jag tänker inte berätta mer om mina erfarenheter från den leken, annat än att då var det väldigt bra att komma från synska och kunniga släktled. De fick verkligen ta hand om ett och annat efter mig … 
Ni som är nyfikna: läs på istället. Det finns massor med böcker, vissa är bra och vissa är mindre bra, men ni får lära er att se vad som passar er. När det är dags kommer ni förmodligen att gå kurser eller workshops, om ni fortfarande känner att det är rätt för er, eller så har ni etablerat kontakt med era guider och hjälpare, och då kanske ni inte behöver gå kurser. Allas väg är olika. Men lek inte med sådant ni inte har kontroll över, så råkar ni inte illa ut.
Jag önskar alla lycka till på sin egen livsväg, hoppas ni finner det ni söker.
#2 "Tass" innebär att man sätter som en typ av bokmärke, eftersom att man är nyfiken över vad som kommer att skrivas i tråden och att man vill följa den :)

Hej!
Jag arbetar som medium och är en av dem som avråder människor att göra Anden i glaset. Detta handlar inte om att det är onda själar. Det finns inte några onda själar. Däremot finns det självar som inte har kommit så långt i sin utveckling som gillar att skrämmas eller berätta saker som inte är sant eftersom de tycker det är rolgit och känner att de får makt. Dessa själar är som sagt inte onda utan öfrsår precis som små barn inte vad de håller på med.
Dessa man får kontakt med när jag gör Anden i glaset tillhör vad vi kallar astralplanet och det är de med minst kunskap som man lättast får kontakt med. Du får aldrig kontakt me den själ som har god kunskap eller kan ge dig några bra råd genom Anden i glaset.
Leken är ett alldeles ypperligt sätt att bana väg för problöem med spöken och andra andar som pockar på din uppmärksamhet hemma. Genom att leka leken ger du dem på sätt och vis klartecken att söka upp dig och störa dig. Det är inte alls ovanligt utan väldigt vanlig snarare att jag och mina kollegor när vi rensar ett hus får veta att man fått prblem efter att man gjort Anden i glaset. Ingen i andevärlden kan på något sätt skada dig men det är ändå inte något att rekommendera av den anledningen att det inte är några kunniga själar och att du kan få problem med de som sedan fortsätter kräva din uppmärksamhet.
Texten modererad pga reklam.mvh walkinbeauti !
(jag besöker den här siten då och då för att försöka sprida lite ljus över saker och ting. Det kan alltså dröja innan jag kommer tillbaka. Därför är det en bättre idé att kontakta mig gneom hemsidan om ni undrar över något jag sagt än att fråga mig här)
kram och trevlig söndag!