Anden i glaset
Jag & mina kompisar har tänkt köra Anden i glaset. Jag har hört om folk som fått kompisar dödade osv. Och om folk som blir beroende. Jag har också läst på om vilka regler som man måste följa och att om anden flyttar glaset till 666 så ska man sluta spela och efter att man har spelat ska man riva sönder pappret mm.
Tycker ni att man ska börja att köra Anden i glaset över huvudtaget?
Nej jag ber att du inte ska prova detta.
Det finns många trådar här inne där du kan läsa mer om Anden i glaset mm
Jag säger också nej.
okej, varför ska jag inte börja med de då?

därför du vet inte vad som kommer. Det spelet är som om du skulle öppna din ytterdörr på vid gavel. Du vet inte vilka som går förbi där. Vilka som skulle komma rätt in tiller. Ofta är det omtänksamma, eller släktingar, vänner. Men det kan lika gärna vara någon med helt andra avsikter.
Dessutom gäller det att stänga efter er. Och då ska ni också veta att det inte finns någon kvar.
De svaren ni får, skulle ni vara sänkra på om det är av omtänksamhet, djävelskap eller bara rent elaka?
Mitt svar är detsamma som Kvasthilda o nefernefer!
Alis volat propriis 
Jag håller också med Kvasthilda, NeferNefer och Yamer
Gör det inte, ni vet inte vad som kommer igenom, varför vill ni göra detta?
Min dotter och hennes kompisar gjorde detta några gånger, sista gången var vid i en sidobyggnad till stallet där bla min dotter hade sin häst. När de sitter där inne och är igång med Anden i glaset hör de tunga steg, knackningar i väggarna olustkänslor som kröp på dem. Deras första tanke var att någon man gick runt och bankade och stampade, sedan kände de stark röklukt som om någon satt eld på trä. De beslutade då att avbryta allt för att se sig mkring, vem det var som gick omkring och var elden brann. Det fanns ingen utanför och det luktade heller inte rök utanför den lilla sidobyggnaden de suttit i. Efter detta var det flera gånger de upplevde ljuden av dessa tunga steg och lukten av eld. Min dotter berättade då om detta för mig och jag frågade om hon någonsin ville pröva igen, tack och lov sa hon att hon aldrig ville det då känslan var så otäck då de gjorde detta den sista gången och både hörde mannen och kände eldslukten flera gånger. Ungarnas tankar blev ju naturligtvis "vad har vi släppt in? Kommer detta att följa oss hem" och många fler frågor. Min dotter har inte tagit med sig något tack och lov och jag tror inte de andra heller gjort det, men man vet som sagt inte vad som händer.
Jag vet inte om det de hörde kom igenom eller om det var någon som klampade omkring utanför. De jan ju ha varit så nyfikna och spända att de jagade upp varandra, det en hör, känner och förmedlar till resterande del i gruppen kan lätt påverka övriga. Men som sagt det är onödigt att göra detta, släppa igenom saker som bör stanna där det är.
Medarbetare på Druid & Shaman
Nej prova inte,låt det vara då man inte vet vad som kan ske.
Du har fått bra förklaringar ovan.
Sindie, det står i din presentation att du bara är 10 år och då ska du inte hålla på med saker som du inte vet något om….vad det än gäller…du ska fråga din mamma och pappa om det mesta du gör i livet innan du gör det, du är ETT BARN.
Du ska heller inte vara här inne och läsa om saker som bara skrämmer dig och du har redan i din fråga antytt att du är alldeles för färgad av vad du kanske sett på tv och film vad Anden i glaset är för något, bara det säjer att du INTE är mogen för ett så stort steg det är man inte när man är 10 år.
Anden i glaset är ett sätt av många att närma sig andevärlden där våra nära och kära finns….och det är bara trams att det endast är farliga saker som händer när man sysslar med detta redskap,,,det är skrämselpropaganda och finns inte mycket sanning i alla historier som berättas om detta.
Oftas är det barn och ungdommar som skrämmar upp sig själva, skapar atmosfärer i det rum de sitter, inbillar sig att det hör saker…ja ja vuxna också.
Så låt bli att stoppa fingrarna i kakburken….det kan du vänta med tills du blir äldre och under tiden läs och lär dig mer om vad kontakt med andevärlen är för något….på riktigt…inte sådant här trams.
Man vet aldrig vem eller vad som kommer när man håller på med Anden i glaset, låt bli det om du är oerfaren att hantera det eller den som kommer. Man vet aldrig vad som kan hända.
Jag håller med alla som skrivit tidigare! Anden i glaset är ett "spel" som man helt enkelt får kontakt med andevärden av, och somsakt det finns goda andar och onda andar. Du vet inte vem som kommer att ta kontakt med dig och alla andar vill dig inte väl! Men eftersom du bara är 10 år så ligger de ansvaret helt på dina föräldrar!
Vänliga hälsningar Maria 
Låt bli Anden i glaset, man vet aldrig vad som händer!!!