Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1186 ggr
Lotta_82
0

Kan andar resa?

Hej!

Jag undrar om andar kan resa? Är det någon med erfarenhet av detta?

Jag är mycket osäker på vad jag känner och märker här hemma, men jag har på känn att anden bara kommer hit då en viss person varit här.

Eller så inbillar jag mig bara allt. Jag vore mycket tacksam över att få lite klarhet i det hela :)

[NeferNefer]
0

Om de följer en person kan de nog uppfattas av oss levande som att de reser. I själva verket finns inte tid och plats på samma sätt för dem som för oss.

Lotta_82
0

Ok, intressant. För denna ande har nämligen hälsat på mig många gånger men hör egentligen hemma hos min mamma, som liksom har tagit hand om anden.

Svårt att förklara men det handlar om ett barn (inte släkt med oss) som valt att stanna hos min familj. Ibland kommer anden och hälsar på mig då min mamma hälsat på. Anden stannar då hos mig ett tag och tänder lampor bland annat.

Är detta ens möjligt eller har jag för livlig fantasi?

(Vilket bra forum förresten, underbart att kunna få lite information om sådant man inte hittar på biblioteket direkt!)

[NeferNefer]
0

Ja då, det är fullt möjligt. Ni kanske skulle ta kontakt med ett medium som kan tala med barnet, kanske hon behöver hjälp?

Lotta_82
0

Saken är den att jag trodde att hon hade gått vidare, för ingen hade "hört" något från henne på länge. Men igår kom jag att tänka på henne och då började det igen. Min mamma var och hälsade på för en vecka sedan.

Jag är så förvirrad! Jag vågar inte prata med anden heller, då jag gjort ett försök och hon skrämde mig (busfrö, tycker sådant är jättekul).

[NeferNefer]
0

Det är möjligt att hon har gått vidare. Hon kanske bara tittar till er då och då. Kanske hon kommer ur er släkt fast långt tillbaka? Men för säkerhets skull hoppas jag att ni tar kontakt med ett medium. Då får ni ju veta vem det är också, förhoppningsvis.

Lotta_82
0

Vet du var jag kan komma i kontakt med ett bra medium? Jag bor i Lund och min mamma i nordvästra Skåne.

Lotta_82
0

Bara en fråga till! När släktingar som gått vidare hälsar på, gör det det lungt och fint i drömmar. Den här tjejen välter saker, flyger på en och tänder lampor.

Vet du skillnaden? Hon var varit död väldigt längre, övar de upp sig? Eller är det skillnad på om man gått vidare samt om man är kvar här?

(inser att jag låter helknäpp)

[NeferNefer]
0

Om du klickar på "Artiklar" hittar du en mediumlista, det borde finnas någon som inte är alltför långt bort från er.

[NeferNefer]
0

Missade ditt inlägg #7. Släktingar kan visa sig på olika sätt. Mina kära på andra sidan har kommit i drömmar, som du nämner, men också på andra sätt. En familjemedlem har faktiskt kastat saker tills vi bad honom lugna ner sig.

Lotta_82
0

Skönt att veta att fler har vilda spöken Tungan ute