Spökutdrivning
Något som länge gjort mig illa berörd är medium som använder ordet spökutdivning och spökrensning…
Dessa arma själar som är jordbundna av olika anledningar är någons mamma, pappa, syskon och barn, eftersom dom inte kommit till ljuset mår dom inte bra så då är det klart att man uppfattar det som negativa känslor och upplevelser.
När jag hjälper dessa själar så kallar jag det att hjälpa någon över till ljuset, inte att jag driver ut dom dit, inte undra på att många medium får kämpa med den attityden att man ska driva ut/bort något då är det klart att man möter motstånd…
Nej gå in för att vi ska hjälpa dessa själar hem till ljuset där vi hör hemma istället.
Ljus och kärlek!!
Håller fullt med dig Kvasthilda det låter lite fel att säga utdrivning men jag tror att ordets betydelse menas att dom lämnar människans hem där dom hemsökt därav ordet utdrivning.Men jag föredrar också att använda mig av att gå till ljuset.
Det finns egentligen många ord och benämningar som jag tycker kan vara nedlåtande mot en inteligent värld men ibland behöver jag använda dom för inte alla vet tex vad en jordbunden ande är och då blir man inte förstådd men kan då istället förklara vad det handlar om 
Jag håller med Kvasthilda och WB. Det finns en del USA-producerade spökjägarprogram, och dem tittar jag inte längre på för de gör mig så illa berörd. Spökjägarna håller på och "provocerar" andarna, retar upp dem, och sen driver ut dem med bibelord. Jag tycker det är kränkande, och undrar om de själva skulle vilja bli behandlade så ifall de skulle fastna. Eller deras kära.