Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1718 ggr
[stjej]
0

Platsminne?

Var i Tunisien för 4 år sen på en Ö som heter Djerba. Där fanns en 2000 år gammal Synagoga som dom byggt upp igen med samma material. Judar från hela afrika valfärdades dit, det var en häftig upplevelse.

När vi skulle gå därifrån så gick vi på samma stenar som då och plötsligt stannade jag till i nån sekund för jag kunde se exakt hur det såg ut förr. som om jag var där då.

är det ett platsminne eller har jag varit där tidigare?

[NeferNefer]
0

Det kan faktiskt ha varit båda delarna. Har du gjort en regression? Annars kan du göra det och fråga om du har haft ett liv där tidigare.

nagithas
0

Jag har så där ofta. Jag kan stå utanför en byggnad och veta precis hur det ser ut där inne, även fast jag aldrig någonsin har varit där. Jag känner mig bara otroligt hemma och hitta precis till toaletten och allting, jag behöver inte fråga ibland. Det känns som om jag har varit där många gånger förut. Var till Kanada för några år sedan och bodde hos en kompis, jag hade varit där förut, så när hon visade mig runt i huset visste jag redan hur det såg ut, och kollade i princip om jag hade rätt när dörrar öppnades, men jag har aldrig varit i kanada innan. Har samma sak med vissa människor jag möter, att jag mött dem förut.