Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: böckerfilmtips
Läst 6524 ggr
Magi-cat
0

Tolka ditt öde utifrån siffror

Carmen Harra (med doktorsexamen i klinisk psykologi, hypnosterapi och alternativ healing) arbetar med metafysisk intuition och berättar i boken Tolka ditt öde om vår unika själsliga kod. Den här "koden" är vår individuella vibration och rytm. Den visar vilka färdigheter och förmågor vi föddes med och vägen för vår själsliga utveckling. Det roliga är att man själv kan räkna ut sin själsliga kod och därigenom lära sig något mer om sig själv.

Boken innehåller också övningar och tips för att utveckla din egen intuitiva förmåga samt berättelser från Carmen Harras klienter.

Till slut gör Carmen Harra också förutsägelser om framtiden och en bättre värld de kommande hundra åren…

Hur räknar man ut sin själskod?

Den hämtas ur födelsedatumet: man lägger ihop året, månaden och födelsedagen tills man får en siffra mellan 1 och 11. Det är själskoden, ens personliga vibration. Genom att känna till siffran kan man förstå vilka energier man föds med och vilka lärdomar man är här för att skaffa.

Varje siffra har sin grund i en motsvarande planet. Detta medför att vissa månader (beroende på hur planeten rör sig i solsystemet) är vi mer mottagliga vissa månader, liksom att inflytandet vissa tidpunkter är mindre.

Några exempel: Personer med själskod 1 har Solen som attribut. De har ledarskapets och intellektets energi

siffran 2 har Månen som attribut. Den rymmer den moderliga energin. Tvåor är ofta diplomatiska och taktfulla.

Även födelsedag, månad och år har betydelse. Ibland har man återkommande siffror och då förstärker de varandra.

Man kan också lära sig om sitt personliga år. Man lägger då ihop siffrorna för innevarande år (eller det år man vill titta närmare på. För 2011 blir det alltså 4. Sedan adderar man sin födelsemånad och dag med detta år. Då får man reda på vad man har för speciella energier att tänka på just detta år.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
0

Jag har just läst den boken! Fast eftersom jag är rätt så insnöad på tarot så räknar jag ut vilket kort som motsvaras (och jag föredrar det sättet), jag har 21 Världen som livskort och 3 Kejsarinnan som själskort. För att räkna ut vilket kort man har så lägger man ihop siffrorna som du beskriver, alla tal som är på över 21 (då tarot har 21 kort i stora arkanan) lägger man ihop igen. Eftersom jag har just 21 så lägger jag ihop det också till 3, och har olika livs- och själskort, men man kan precis lika  gärna ha samma tal på båda korten. Sen får man slå upp någon bok om tarot och läsa.

Magi-cat
0

#1 Hej amandla! Kul att du är insnöad på tarot! Samma här lite grann.Cool

Så kan man naturligtvis också göra. Jag kan säga om mig själv att åttan stämmer sällsynt uruselt på mig, medan 17, Stjärnan i tarotkorten är mitt-i-prick.

Men Carmen Harra, och många fler, gör på just det sätt som jag berättade om ovan. Det blir säkert en förenklad redogörelse, men läser man hela boken kan man få en del fler tips…

Sffrornas värld är fascinerande, och man kan lära mycket av dem, men som med allt annat säger de inte allt och man får lägga till sitt eget sunda förnuft.

Amandla
0

Om Numerologi kan man läsa hur mycket som helst, det finns massor med böcker och förstås info på nätet. Min yngste son är en sjua som motsvaras av Vagnen, både till namn och födelsedatum, vädur ovanpå det. Det finns bara en riktning och det är framåt - men bara när han själv vill.

[grinda]
0

Tack för intressant tråd! Och kul med kopplingen till tarot amandla!Glad

Sary
0

Vad betyder det om min självkod är 3? :)

Tror att jag gjort rätt, 1997, 7, 23

=1+9+9+7+7+2+3=39, 3+9=12, 1+2=3

[marion69]
0

Jag fick själskod 3. Vad betyder det Magi-cat? Kyss

1+9+6+9+7+1+6

Magi-cat
1

#6, 5 siffran 3

Återkommer imorgon med tolkning!

Sary
0

Tack! Jag hade tydligen en 2:a, jag räknade på fel sätt tidigare. Jag googlade "själskod" och fick upp flera tolkningar. Glad

Tolkningen för 2:or stämde väldigt, väldigt bra ihop med mitt själstecken.

Magi-cat
0

treor (Enligt boken) står under inflytande av planeten Jupiter, som är kreativitetens och tillväxtens planet och lite av en utrplanet.

Siffran tre ger koden för kreativitet, skönhet och det goda livet. Personer med siffran tre är ofta känslomässiga, uttrycksfulla och begåvade med vältalighet och ibland musikalitet. De har ofta en karriär inom konst, media eller utbildning. Vidare är de ofta fascinerande, välinformerade, altruistiska samt pålitliga och ärliga.

Gynnsamma perioder är februari, mars och december. Mindre gynnsamma oktober och november.

Och så finns det alltid områden en viss siffra behöver arbete med. För treor skulle det vara impulsivitet och förhastat beslutsfattande.

---

Enligt tarot så är trean kortet Kejsarinnan. Hon är moderligheten personifierad, tar gärna hand om andra, både djur, människor och allt som växer! Hon vårdar och vattnar. Hon ser till helheten, tar hänsyn och gör det bästa av allt. Hon kan också se till att organisera och få saker gjorda, för allas bästa.

Magi-cat
0

Man kan också räkna ut sitt personliga år genom att lägga ihop ett visst  år med den dag och månad när man föddes. Marion, i ditt fall blir det då år 10 = 1 om jag läst dina siffror rätt.Cool

År 1 är ett år med stor betydelse och då man kontrollerar sitt öde mer än någonsin, enligt boken. Ett år då de frön man så till ett projekt som ligger en närmast om hjärtat har stor chans att växa och gro. Ett bra år att starta företag och göra andra stora förändringar. Skulle det inte passa det här året finns dt inget som hindrar att man väntar till nästa år!Flört

Enligt tarot är det kort 10, karmahjulet eller Lyckohjulet. Ett år då mycket rullar på åt det håll man vill! Ett år då avtal och kontrakt kan komma in i ens liv. Vänskapsband stärks och ycket stabiliseras. Ofta ett år med s.k. flyt.

[marion69]
0

#9 Tack magi-cat, jag tycker nog att det stämmer in på mig som en trea.

Jag skriver, målar, fotar, och pysslar med det mesta. Jag försöker alltid att vara ärlig och snäller :)

Moderskänslor har jag och jag bakar, älskar laga mat och jag älskar barn. Familj är viktigt för mig.

Sedan är jag ju en kräfta också. Då förstärks allt kanske?