Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1373 ggr
[mia-38]
0

Lustigt ljud

Vad kan detta vara?

En arbetskompis pojkvän skulle sätta i högtalarna i datan. Han satte i kontakten i väggutaget…..hade alltså inte hunnit sätta i den i datan…och då hör han detta. Det höll på en timme.

Vad är det? Nån som har en idé?

http://www.youtube.com/watch?v=D1bzcWeslhM

Farwuq
0

Låter som tvåvägskommunikation, t.ex. som en flygledare som pratar med ett flygplan.

Hur det kommit in och påverkat högtalarna? inte den blekaste idé.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Galaxy86
0

Låter som någonting som pratar eller diskuterar ett språk jag inte hört.

Pokemon hundar och konst

Ghosthunter
0

Det är helt klart nån som talar och språket känner jag inte igen. Det kan vara utomjordingar som pratar (nej, jag skojar inteFlört) Har hört att dom ibland kan bryta in i vår elektronik på de mest mystiska sätt. Det låter väldigt märkligt iaf och jag vågar faktiskt att gissa på ett utomjordiskt språk.

Tack!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[mia-38]
0

Hahahah..vi skojade faktiskt om det på jobbet att det var utomjordingar.Flört För språket känner vi inte alls igen….
Mysko är det iallafall…

Ghosthunter
0

Haha…Skrattande Jag förstår att det låter konstigt, men jag tror iaf att det är fullt möjligt. Jag har hört klipp innan som har varit ganska likt det….men..ja, mysko är det som du säger!!

Värmland"

[mia-38]
0

Jag tycker egentligen inte att det är så konstigt att få in utomjordingar.  De finns ju…så varför inte…*L*

Ghosthunter
0

Det har du rätt i och dom finns närmare oss än vad vi tror. Det sägs att deras stora moderskepp bara ligger ett par tusen meter ovanför oss och spanar. Men vi kan inte se för att dom är osynliga!Glad

Värmland"

[mia-38]
0

Kan verkligen tro att det är så…vi är inte ensamma i hela universum.
Iland kan man få se nåt som man annars inte får se…som sonen och jag gjorde i somrars…
Kollonen som kom farandes…ger mej den på att de var ute på spaning..

Ghosthunter
0

Ja, det kan jag tro. Härligt att få syn på ett UFO….jag har också sett ett!!Flört

Värmland"

[mia-38]
0

Det var flera stycken..som flög i en slags formation…..jättehäftigt ……
Skrattande

liawilson
0

Skumt är det..går det inte att skicka det någonstans & få det annalyserat?

*Kärlek & lycka*

Farwuq
0

Är det detta som kallas "instrumentell transkommunikation"?

Obestämd

[mia-38]
0

#12 Vad är det?

Farwuq
0

[mia-38]
0

#14 Ahaa…tack för länken…Skrattande

Kan det vara så i detta fallet?

Farwuq
0

Ja. Läs på och kolla upp allt om Tidström.

Farwuq
0

[mia-38]
0

Häftigt….Cool

Farwuq
0

Ja verkligen.

qeenie
0

Jag har pratat comradio i många år och detta låter typiskt som om det "skvätter över" mellan kanalerna.  sas.   Alltså att det inte ligger i rätt frekvens.

Har lite svårt att få ihop det med utdragen kontakt får jag erkänna..

Låter som om det skall forskas lite i detta  Skrattande

[grinda]
0

#0 Mia vad spännande! Jag lyssnade flera gånger…tänkte att det kanske var en comradio som på nåt sätt fångats upp. Men språket var så konstigt. Tänkte att det kanske var "luddig" svenska, men jag kan inte få det att likna något språk alls.

#14 Farwuq Jag kände en som ställde ut en bandspelare i skogen för att spela in naturljud till en film. När han sedan lyssnade på bandet så hördes barn sjunga en julsång…den kom som i fjärran och sen tonade den bort igen.

#3 Ghostis vad häftigt! Kan inte du lägga in nåt om det…Jag tänkte också att det kanske var utomjordiskt, just för det märkliga språket som verkar bara säga samma saker hela tiden de de detoro dedetoro om..det låter lite som de säger kom…men ändå. Och själva sången i språket är entonig..märkligt.

[walkinbeauti]
0

Härlig tråd och fantastik inspelning och bra länkar att läsa.Me like Cool

Ghosthunter
0

Inget märkligt alls egentligen…..jag har hur många EVP-inspelningar som helst som jag har snappat upp på en diktafon och diktafoner kan inte ta upp radiosändningar…..det häftigaste är när man ställer en fråga och får svar från andenFlört

Värmland"

[walkinbeauti]
0

#23 Där lärde du mig något nytt att diktafon inte tar upp radiosändningar.Trodde dom gjorde det så det där var bra att få veta Cool

Ska genast ta fram diktafonen och göra lite inspelningar,sen om det kommer med nåt ja det återstår att se,hoppas kan man Skrattande

Ghosthunter
0

Ja precis…..rent tekniskt kan jag inte förklara riktigt….men diktafonen saknar iaf vissa delar som en radio kräver för att få in signaler. Däremot så är jag tveksam till mobiler…..så det är därför jag alltid menar på att en diktafon ska man ha!!!Glad 

Så du kan lugnt spela in med diktafon och skulle du mot all förmodan få in nåt som låter som en radiosändning så är det från andevärldenFlört

Värmland"

[MissGina]
0

#8 Det är inte alla som vill tro eller förlita sig på bibeln, men om man nu vill det så stöder den ditt resonemang att vi inte är ensamma i universum.

(Jag tror inte heller vi är ensamma i universum)

På ett stället står det: "Jag har ock andra får" I bibeln liknas vi ibland vid får (hm….vi är inga fårskallar iaf..) och att han Herren är herden som vallar oss rätt. Det tolkar jag som att han menar att det finns fler på andra dimensioner som vi inte ser.

Farwuq
0

Menar du: Jag har också andra får, som inte hör till den här fållan. Också dem måste jag leda, och de skall lyssna till min röst, och det skall bli en hjord och en herde.

Joh 10:16

[grinda]
0

Eller den här?

"I min Faders hus äro många boningar; om så icke voro, skulle jag nu säga eder att jag går bort för att bereda eder rum."

Johannes 14:2

[MissGina]
0

#27 Ja, det är troligtvis den jag menar. Jag är inte så bra på de exakta raderna men jag minns att det var något sådant.

#28 Precis, vad ni är bibelsprängda båda två :) Visst finns det antydningar om att vi inte är själva!

Konstigt nog har kristenheten inte velat kännas vid de bitarna. Samma sak med spökerier har de inte velat kännas vid fastän det i min mening borde vara just kristna som tar till sig det eftersom det ju handlar om andar. Efter allt predikande om att det bara är kroppen som dör en dag men inte anden borde det ju vara väldigt naturligt i samfunden att det självklart kan spöka eller att de kan få besök av gamla släktingar mm.

Ps Glöm inte att kolla på "Det okända" 21 på sjuan ikväll!

[mia-38]
0

Snälla…kan vi hålla oss till trådens ämne…? Och inte sväva ut i bibelcitat…..Please…Flört

[MissGina]
0

#30 Det ska vi absolut göra, det var bara det att citaten handlade just om att vi inte är ensamma i universum. Och vilka dessa nu än är, ufon eller andra, som kommer in i tekniken och gör sig påminda finns det ju många olika bevis på bland annat citaten. Men, som sagt, vi ska också ta upp andra saker som också kan ses som bevis på det. Du har rätt - vad har ni andra hittat?

[mia-38]
0

#31 Helt Ok MissGina…..läste kanske inte hela er inlägg…..fniss..

Men visst är det spännande att få in sånna här ljud.
Jag tycker heller inte det låter som svenska..eller ens ett annat språk…

Mysko

Ghosthunter
0

mia - angående bibelcitat…..det kanske är Jesus som talar….hahahaSkrattande

Värmland"

[mia-38]
0

Ghost…ja man vet ju aldrig…hahhhaCool

Ghosthunter
0

Hahaha…nää precis!!Skrattande

Värmland"

Farwuq
0

Att det låter lustigt kan bero på detta: Hur vet man då att ERF är något mer än fragment från högst normala radioutsändningar? För att svara på den frågan får vi lyssna närmare på rösternas form och innehåll. Till formen skiljer de sig ofta markant från vanliga mänskliga röster. Meningarna kan bestå av ord från flera olika språk. Orden är grammatikaliskt förändrade, komprimerade, förkortade eller försedda med ändelser från andra språk. Resultatet blir en egenartad telegramstil och en markerad rytm. Ett sådant språk förekommer inte i några kända radioprogram.

Kopierat från:http://www.algonet.se/~shekinah/r-f-r1.htm

[grinda]
0

Mia här kommer ett till "Du skall icke lusa ner Mias trådar med bibelcitat"

JereMia 1:23Cool

#36 Farwuq Vad är skillnaden på EVP och ERF?

[mia-38]
0

grinda….hihihiihih….Jag gillar inte bibelcitat….just därför…hehehehFlört

Farwuq
0

Språket antar jag.

Flört

Elektroniskt röstfenomen

Electronic voice phenomena

Glad

Farwuq
0

[grinda]
0

Mia…haha lite allergi från tidigare liv kanskeTungan ute

Farwuq ahhh jag hajar!Glad

yamher
0

ni skrev om att vi inte är ensam, har ni tänkt på budorden?

Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig

Tänk om det finns en Gud, som ville att vi som civilisation skulle utveckla oss genom en religion baserad på en gud. Då kanske det ligger något i de äldre religionernas flera. Då skulle man kunna tolka det bokstavligen att han menar att det finns fler gudar, men tro bara på mig.

Alis volat propriis Oskyldig