Få bort Negativ energi
Hej på er!
Jag har (tror) fått in negativ energi i huset. Är det något jag kan få bort själv eller finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig. Anledningen till att jag tror att jag fått in det är att mina katter drabbats av sjukdom, 3 olika sjukdomar och än så länge är det 2 som fått somna in. Vill inte att min tredje ska lämna jordelivet. De två himlakatterna var 10 månader respektive 1 år gamla när de fick somna in. Jag har haft en oerhörd "otur" med mina katter. Det hela började när vi fick en inneboende (levande) och jag tror att han kan ha haft med sig negativ energi som blev kvar när han flyttade ut några månader senare. Han flyttade in någon månad innan jag skaffade min första kisse som sedan blev den första som blev dålig.
Önskas mer upplysningar så skickar jag dem gärna med pm.
Tacksam för hjälp!
//Helenaf76

Någon som kan hjälpa mig?!

Snälla Helenaf76.. Det är svårt att säga om det är negativ energi som finns kvar. Jag förstår dina oroliga känslor då du redan mist två av dina katter genom sjukdom. Mår du själv bra i huset ? eller blir du påverkad själv av negativa energier ?
Jag tror inte att negativa energier överförs från katt till katt, då dom ju är väldigt medialt öppna. Katter har ju också en enorm känsla för att absorbera bort dåliga energier…deras kropp kan vara som ett reningsverk för negativa energier. Dom tar in negativt, men släpper ut positivt.
Lycka till !
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Hej Maria! Tack för ditt svar. Jag tror inte heller att negativa energier förs över från katt till katt och det är inte det jag menade i min fråga, jag kanske var otydlig i min fråga. Men du skriver att de suger åt sig negativa energier och de energierna ändras de då till positiva genom "reningsverket"? Jag tycker inte att jag blir påverkad av energierna, men helt säker kan jag ju inte vara.
Mvh//Helena
Hej!
Du kan rena huset med salvia som man tänder och renar varje rum. Detta gör jag varje gång som jag har masserat eller, Meditation. Eller köpa en bjällra som man plingar , som man renar i varje rum.
Kram Elisabet

#4 Tack för tipset! Det ska jag försöka med. Är det någon speciell salvia? Kram//Helena

#5 Vit salvia hittar du på www.solvinden.se
Önskar dig lycka till!!!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#5 Tack! :-)