Testa sin mediala förmåga!
Jag testar inte min mediala förmåga, men "moster" kom så fort jag såg bilden. Mormors moster :)
Sajtvärd på Övernaturligt
Hej Fjäril
Intressant:-) Kan varken säga bu eller bä-s-
Ser ut som en kille.
Skymningsaga..Ja det tycker faktiskt jag oxå..
Agnes får jag till mig. Jag ändrade lite på detta inlägg. Hade med något namn till men tog bort dessa. Kvar blev Agnes. Finns det en Agnes på din mammas sida?
//Mvh
Fast jag tror att det är en kvinna :) Kan du inte ta reda på det?
Har ni sett bakom kortet på väggen ser det ut som 4 personer, skuggor..eller är det bara jag som ser de skuggorna?
*Kärlek & lycka*
Ser ut som de firar något, som att de står i en ring..
*Kärlek & lycka*
Hon är ju inte ensam i rummet iallafall ;)
*Kärlek & lycka*
Ja, tittar man närmre på kortet framträder de ansikten.
mm men jag funder5ade på om det kan ha en naturlig förklaring, den måste man ju alltid kolla efter först ;) hahaha kanske fanns 4 personer i rummet tillsammans med henne då? så när de tog korten kom deras skuggor med ?
*Kärlek & lycka*
Han som står längst ut, tror det är en man, har ju iallafall långt hår ner till axlarna, lite vågigt, det är vad jag får det till. Känns som lite medeltida kläder
*Kärlek & lycka*
#7 nämen titta. Du har rätt. Jag var mer intresserd av hennes platta bröst och att hon såg ut som kille. Men nu framträder ett gruppfoto helt plötsligt.
Känns som en general eller rakryggad respektfull karl som står vid höger siga och henne och de till vänster längrebort som 2 pigor eller liknande.
mm jag ser den tydligaste längst ut bara jämter henne, han syns mest med sitt axellånga hår, sen någon slags rock som han har på sig..=/
*Kärlek & lycka*
ser som sagt ut som de firar något, ett dop eller något, de står som i en ring bakom henne
*Kärlek & lycka*
wow va levande bilden känns,, tycker mig känna lukten av nybakat bröd.
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Fjäril…Nej jag kan ju inte det..Morfar,mormor är ju borta och mamma visste inte vem det var..Det är liksom skrivit som ett vykort på baksidan..
Vill tillägga att Vargman's inlägg stämde bra..Vi har en Agnes på vår sida:-)
Vad ni ser mkt..Väldigt impad..Själv ser jag inga ansikten alls….
upp till vänster vid hennes huvud ser man ett ansikte,
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Hej!
så fort jag såg bilden, kom namnet till mig Agnes! Vet inte varför. Men Agnes var det.
ovanför den där tunnan eller vad det är för något
*Kärlek & lycka*
Hej Max
_Ja då prickade du in samma namn som Vargman:-) _
Nej jag ser inget som ni ser tyvärr..Men så himla intressant att läsa vad ni ser och känner av
Här kommer en bild till som jag inte vet så mkt om mer än att det är min morfar längst till vänster i sjömans dress:-)
Som sagt vet jag inget om hur vissa släktingar ser ut då vi inte har bild på dom. Kan någon se vem min morfar är i sällskap med här på bilden?
_Enda jag vet är att kvinnan i mitten med förkläde heter Edla och det är hon som är försäljerska på denna marknad! _
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej igen!
När jag tittar på den lilla flickan så känner jag genast något med E. Är det Edit eller kanske Ester. får en känsla av att inte blev så gammal heller. Det var något som hände med hennes andnig. Kan det varit din morfars syster? Tror att bägge unga flickorna är systrar med din morfar.Vem pojken längst till höger är vet jag inte vem det är känner bara att han hamna i trubbel. Tycker att jag känner att han stulit något.
//Mvh
Hej!
Jag ser två gestalter i första bilden en manlig och en kvinnlig står tillhöger om henne bakåt.
Till vänster i hörnet ser jag en som sitter men helt mörkt och figuren har ett vågig mörkt hår.
Namnet Barbro tänker jag på när jag tittar på bilden:-)
Naznaz
Kram/Naznaz
Ester stämmer bra:-) Det var min morfars mamma och hon dog i astma endast 22 år gammal. Morfar hade inga syskon…Bra jobbat:-)
**Morfar var bar 6 år när han fick flytta. Kan någon känna till vem han hamnade hos? För det vet jag iaf:-) Bilden på morfar som pojke är tagen 1921 så då var han alltså 8 år! **
Lägger in en bild på morfar:-)
**Detta är ju lite komplicerat-s Flickan kan ju höra till familjen men är inte syster med morfar..Detta är lite krångligt kan jag tilllägga..Går det att få fram ett namn på flickan du menar Vargman så blir det lättare? **
Hej Naznaz
Ja där kke finns en Barbro men det kan jag tyvärr inte svara på..Kul att ni försöker
Tycker det ser ut som pojken längst till höger har en fågel på huvudet. Antingen en papegoj liknande fågel…Kan även vara en falk. Vet inte vad detta vill säga mig dock..Frustrerande när man inte kommer på saker.

Känner mig rätt trött och utsliten när jag tittar på den första jag kan tänka mig att hon fick slita om dagarna därinne och var helt slut när hon var färdig där. Är det bara jag som tycker den i hörnet till höger ser ut som en svart man? :S Fast när jag tittar närmare på honom ser det bara ut som olika föremål…

Heter din morfar Carl Johan eller nånting på Ö typ Örjan? Jag e nybörjare förresten! :)
Hej Vargskalle
Nej så hette inte morfar.-)

Åh typiskt! Kände mig så säker
Hehe
-LOL- Vargskalle..Jag är djupt impad av er alla..Det är bara o kämpa på. Själv kan jag inget och är rätt nöjd med det..

Det är en bra övning iaf 
Hej V
argskalle
Ja det är det och ni är duktiga som försöker
När jag tittade på bilden du lade upp först, bilden på kvinnan, tyckte jag att hon varit rädd. Driven och ambitiös, men rädd. Fick också upp bokstaven E, lutade lite åt Emma dock :) Jag fick också upp en bild på en son, eller en pojke/man som vart viktig i hennes liv. Nu är ju en del avslöjat, but still!
Vad gäller bilden på mannen, heter han någonting med B? Börje? Bengt?