Fysiskt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Många påstår att andevärlden eller andra sidan som vi kommer till efter vår fysiska död är fysiskt. Men då måste väl också underlaget som vi går på vara fysiskt?? Och vad befinner vi oss då..på en annan planet eller?
Nja, jag är skeptiskt till det iaf…..men alltid öppen för att ändra mig
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
vet inte..men en del säger att det är vår värld som är en illusion.
Jag tro att vi känner oss "fysiska" i båda våra världar, eftersom vi har anpassat oss till den "vibrationen" eller vad man ska kalla det.
Då andarna kommer på besök här i vår värld, så kan de ju göra sig fysiska och kännabara så att de blir som oss, men utan synas , så något lurt är det..
det kanske är våra ögon som inte ser allt som finns helt enkelt?
U R us
Ja dom kan ju göra fysiska saker….t.o.m flytta riktigt tunga föremål på flera hundra kilo. Men frågan är om dom gör det med sin kropp eller om det är tankekraft??
Värmland"

ja här kallar vi det vetenskap och magi, på andra sidan är det samma sak.
Kolla på den nya filmen thor. Där kan du få en liten känsla av hur det hänger ihop.
De bor inte på en annan planet, för planeterna finns bara här men det är en annan värld.
Det är mycket därifrån som tex hollywood har fått sina idéer om "en annan värld". Som narnia är ett annat exp.
De e lite charmigt o se hur mycket av verkligheten som finns om andra sidan i vår världen. Men hur mycket det misstolkas också.
Som konceptet att blod är tjockare än vatten. Här anses en förälders kärlek, en äkta hälft eller en bästa väns kärlek osv vara starkt och mäktigt och ska ivara tas o avsevärt mycket bättre än främlingars tillsyn av tex barnen. Så mycket det går försöker man ha kvar ett barn inom familjen eller släkten om något häder.
Men det skulle vara helt otänkbart att samma personer, som har samma känslor på andra sidan skulle kunna vara ett vakande öga över oss, att vara just en skyddsängel åt oss. Då ska helt plötsligt en främling, i det här fallet en ängel vara mer personligt och bättre skydd?! lite ot men en tanke…
Alis volat propriis 
Ja…magi på stor nivå. Det finns nåt som kallas för apportfenomen. Då kan ett föremål komma ur tomma intet och materialisera sig här. Annars kan det vara på motsatt vis…..som choklad gjorde, kastade iväg en sko som försvann i tomma intet in i en portal…..undra om den skon förblev fysisk i en annan dimension??
Värmland"

#4 Hmm… En sko som åker in i en portal som leder till en annan dimension… Verkligen en intressant tråd här!
Haha nämen skämt åsido jag har också tänkt lite på det. Men om nu en sko till exempel kan försvinna till "nånstans", kan då människor också göra det? Ibland försvinner ju inte bara en, utom flera människor helt spårlöst och så… Har hört att det finns olika dödsriken och att andra sidan är som den här världen fast större.
Ibland har jag konstiga drömmar om att jag är på fantastiska ställen som jag vet inte finns i den här världen och att jag möter fantasivarelser som pratar med mig. Påminner lite om "Ronja och rövardotter" och "Narnia" på samma gång. Jag har även drömt om platser som finns, fast flera år innan jag sett dom. Jag hoppas verkligen att det gäller detsamma med de andra platserna, fast i en annan värld, kankse?
Jag håller på att rita en bild på en vacker plats jag drömde om för några dagar sen och jag ska göra den så detaljerad jag kan!
Hoppas bara inte jag får en sko i huvet från ingenstans
Fast det vore ganska häftigt ändå… xD Om den nu varit i en annan dimension och allt

vad intressant och roligt!!
Alis volat propriis 
Där ser man, Vargskalle….det kanske inte är vanliga drömmar du har…det kan vara astralresor. Din ande är ute och reser runt på natten och dessutom i andra tider….intressant!!
Det skulle vara intressant och se din bild när den är klar
Värmland"

Tack så mycket yamher och Ghosthunter! 
Jaa jag undrar om det e så jag med. Hoppas det för ibland har jag även sanndrömmar om vad som ska hända!!!
Jag kan lägga upp bilden här när jag är klar med den, men det tar nog lite tid 
Har även haft såna här typer av drömmar fast om samma tema, eller vad man nu ska säga, sen min pappa hängde upp en mini-kopia av en vikingarunsten (av plast, haha) vid min säng. Jag vet inte vad som står skrivet på den men ristningarna är bl.a ett vikingaskepp och vikingagubbar som ror och gör nått mer, jag fattar inte riktigt allt men i.a.f. Först drömde jag om vikingar som förberedde sig inför en resa med ett vikingaskepp, sen drömde jag en annan gång att jag satt i en liten vikingabåt och dom rodde till en ö dom hade nånstans i ett hav. Det häftiga med ön var att på dess berg hade dom hackat 2 skäggiga människohuvuden i (som i det där amerikanska monumentet där de hackat in 4 presidenter) och så var det vattenfall som rann bredvid. En annan gång drömde jag att jag var på ön, fast att jag var en liten, svart, smal drake och flög runt mellan träden och då höll vikingarna på att bygga hus på den ön och hacka ner träd och det roliga var att jag skojade med dom och bet nån precis vid örat fast i luften så han blev jättesur men sen var det inge roligt längre för dom började kasta spjut mot mig… Jag hade även klor så att jag kunde klättra hur lätt som helst i träden och det fanns fler såna drakar där ^^
Jag har läst lite i en bok som handlar om runstenar att de ska föreställa portar till en annan värld där det finns konstiga varelser, stora som små och att man kan ta sig in i en sån om man lägger sig ner på ett bra och tyst ställe och tänker på hur porten ser ut och är helt avslappnad. Jag tror att jag faktiskt ibland har tänkt på den runstenen precis innan jag somnat men jag vet inte varför jag har gjort det, tankarna har bara dragits till den helt enkelt och jag har sett den framför mig. Kanske borde ta reda på vad som faktiskt står på den…

Okej nu såg jag att den inte ens hade några skrifter utom bara mönstren runt sig, så nu kommer jag verkligen inte fatta nått av den, hehe men det ser ut som om dom slåss mot nånting fågelliknande… Det är gjort som en liten serie och på slutet så är det ett vikingaskepp… Asså jag fattar det inte :S