Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterbarnungdomar
Läst 419 ggr
EwaKristina
0

De barnen..

Har 2 små töser,barnbarn på 4 och 2 år.Vi sitter här hemma och äter middag,planerar för ett besök till lekparken,efter maten.Helt plötsligt fräser 4-åringen högt och tydligt :ÅHH,SLUTA KILLA PÅ MITT HÅR!!! Jag frågar henne,vem som killar henne i håret,då får jag en ilsken blick och:Men,det är ju gammelfarmor,hon håller alltid på och ska killa mitt hår.Hon hör ju aldrig vad jag säger!!

Ja,det enda jag kunde säga att det var bra att hon var bestämd och sa ifrån,och att jag trodde att gammelfarmor nu kommer att lämna henne ifred.

Själv varken såg eller förnam jag något överhuvudtaget då.Men jag fick mej ett gott skratt,åt hennes spontana kommentar.Det är nu 1 år sedan hennes gammelfarmor gick över./Ewa

Morsan1
0

Ha ha ha barn är så underbara! Jag har ju själv 3 barn som ger mig ett par goda skratt varje dag. Även en del gråa hår…;)

Elisabeth-J
0

Det underbara med barn är deras spontanitet =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

evawa
0

Skrattande hihi va gulligt  och härligt när det kommer så naturligt.

kath
0

Ja dessa underbara barn..

När jag läste en av Sylva Browns böcker så hade hon teckningar på hur det såg ut på andra sidan, jag visade då min yngsta dotter dessa bilder o sa: "titta vad vackert" då sa hon med en gång: "Mamma dessa bilder har jag sett i mina drömmar"! Jag visste väl inte riktigt hur o vad jag skulle säga i stundens ögonblick så dom första orden blev ungefär" eeh aah visst e dom fina.".jag blev liiite överrumplad om man säger…Det underbara med det hela är att jag fick sagt till henne att det är så här Patrik, din storebror  har det nu och då rann tårarna nedför hennes kinder av glädje o lite till.. Jag har fått så mycket annat från henne så jag "nästan" häpnar..tänk så mycket som barn har inom sig men som inte alltid kommer fram..(beror på vem man säger det till,tyvärr…)

Kramar KCooltie

drutten53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

di barna di barna….kommer ihåg för cirka 18 månader sen…ja det var då min ängel reste hem till andra sidan…jag satt på balkongen..sakta rann tårarna på kinderna…i samma veva hör jag en sådan ljuvlig sång..det kom från intet..den var så underbar..ja det lätt som änglarna sjöng den..den kom långt långt bort i från..mitt barnbarn kom ut och sa..mormor hör du sången..ja sa jag jag hör den..o vad vacker den är så han..han kröp upp i mitt knä..vi satt länge tysta o lyssna..då säger han..mormor den starkaste rösten det är min mamma som sjunge..hon sjunger så högt att jag ska höra den..hör mormor så vacket min mamma sjunger…och jag kan lova..något vackrare har jag inte hört…det måste ha kommit från himmelen…

har en videoband där min ängel sjunger på..(ingen kan älska som vi)

MariaJ
0

Ja, visst är våra barn underbara. Alla barn utstrålar en öppenhet och glädje och deras spontana sätt har också fått mig att skratta många gånger. Härligt Bounty !

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör