Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 979 ggr
[skymningsaga]
0

reiki-healing

Jag har länge velat utveckla förmågan att använda reiki och även att heala. Kurser är dyra så vill gärna finna sidor eller böcker. Gärna svenska. Vad bör man börja med. Reiki eller healing ? Skulle bli tacksam om ni hade tips på böcker eller sidor. Vaa kramar skymningsaga

Fjäril
0

Hej skymningsaga!

Det är fina tankar du funderar på och vet du, alla har det här inom sig. Det handlar "bara" om att hur man plockar fram det.

För mig är healing - healing, oavsett vilken metod man väljer att använda. Vi människor har skapat ett lite krångligare sätt, än vad som behövs egentligen. Fast å andra sidan så har vi "glömt" mycket av vår tidigare kunskap, så man måste börja någonstans.

Genom Reiki (som du kan testa redan nu) lär du dig att känna värme/energi på olika delar av kroppen. Be någon person lägga sig ner på en säng som ex, och för handen (handflaten) över kroppen långsamt. Håll den ca 5-7cm ovanför. Du kommer säkerligen uppleva att handen känns varmare på vissa ställen, då har du nått en blockering. För då handen upp och ner, ung som har dra i ett tuggummi. Du "suger" bort blockeringen. Gör proceduren tills du upplever att värmen är borta. (du kan göra likadant på dig själv, men det är lättare att göra det på någon annan första gången)

Sen kommer det "kluriga" och det är att förstå varför problemet uppstår ("symtom, orsaker osv) och då kan man behöva lite mer kunskap. Jag har tyvärr inga tips på böcker kring Reiki.
Det kan vara svårt till en början att ta emot den informationen från dem vi har runt oss. Är du där idag, så är det bara att köra :)

Sajtvärd på Övernaturligt

[skymningsaga]
0

Tackar hjärtligt. Har ofta hört att jag ha healande händer och känsliga personer säger ofta att jag healar hela tiden. Men vet inte vad jag gör. Reiki kom jag kontakt med nyligen då en vän är erfaren inom.detta. men det finns symboler som olika chi Tecken. Choku rey heter ett. Men den informationen jag fick hjälpte mycket så är väldigt tacksam.

Fjäril
0

Gå på det du känner. Om du tänker efter, vad "hjälper" det att veta vad chi Tecken står för, om du inte vet vad du gör?

Prova dig fram och gå på "begreppen" sen. Återigen, vi ska inte göra det krångligt!

[skymningsaga]
0

Låter väldigt sant det du säger ^^ jag ska få hjälp av en reiki master allafall så haha gav han testet att skicka healing till en pepparkaka eftersom jag åt pepparkakor just i det tillfället. Skillnaden blev att smaken och konsistensen blev helt annorlunda. Lite kul faktiskt

Fjäril
0

Det lät spännande det där :) Jag önskar dig lyckatill och berätta gärna dina erfarenheter längs vägen :)

[skymningsaga]
0

:-)

Magi-cat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Skymningssaga! Tips på böcker om Reiki kan du få via t.ex. www.secourong.com.

Några exempel är William Lee Rand, Den helande beröringen eller Gun Moss Björling, Naturlig healing genom den Universella livsenergin.

Som Fjäril säger så är det mycket enkelt, egentligen. Och Reiki är enkelt, en helande beöring, med mycket styrka.

Att gå en kurs kan vara bra för att öva under trygga former och få inspiration och dela erfarenheter med andra utövare. Samt förstås vägledning av en Reiki Master, men en sådan har du ju kontakt med redan.

Visst är det häftigt att känna energin förändas om man använder Reiki!

Lycka till! Du har en spännande tid framför dig med nya upptäckter och upplevelser!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[skymningsaga]
0

Tackar så mycket för alla tips ^^