Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2326 ggr
Naznaz
1

Händer igen...

Dt hände igen!Förvånad

Det känndes inatt att någonting eller någon trampar på mig väldigt lätt bara med en fot eller tass. Vi har en katt hemma men katten är ofta på nedervåning och jag hör kattens rörelse eftersom katten har en halsband med ring i halsen (man hör när katten rör  på sig) när jag fick den känslan so var katten inte i sovrummet heller.  Jag är 100% säker att katten var  på nedervåning.

Det hände när jag var väldigt avslappnad och var nära att sova mellan vakenhet och sömn. jag VÄCKTES TRE GÅNGER, vad kan det vara!!

Kan någon säga eller förklara det för mig! Jag känner mig  mer öppen nu för tiden vet inte varför..!!!Förvånad

Kram/Naznaz

yamher
1

stäng ner dig annars kommer du dra till dig både det ena o det andra!

Alis volat propriis Oskyldig

Naznaz
1

Hur gör man!!!!

Kram/Naznaz

yamher
1

stäng runt omkring som ett rum, med väggar golv o tak. eller som en ros med blad.

Naznaz
1

Tack för ditt svar men det har jag prövat förut, det har blivit mycket mer sedan äldste bror dog av cancer.. Jag bor i Sverige och min bror dog i hemlandet.

Kram/Naznaz

[marion69]
1

Jag brukar göra som yamher sade att "Stänga kronbladen på en lotus" ovanpå mitt  huvud. Jag brukar även fästa alla bladen med en andlig säkerhetsnål, så att bladen inte åker upp Skrattande (man kan inte vara för säker)

Men jag får stänga mig regelbundet iallafall, varje dag eller varannan dag.

Jag har också funderat på det där med mössa som Lisa Williams har, att kanske prova det, speciellt på kvällar och nätter när jag är som mest mottaglig.

Men det kanske blir svettigt haha :))

Naznaz
1

Hej igen!

Tack så mycket för era svar, jag gjorde exakt vad ni föreslog och allting var bra i natt. Tusen tack jag stängde mig totalt, det fungerade.

Kram/Naznaz

Fjäril
1

Hej Naznaz!

Att "stänga" ner sig handlar om att man tar kontroll. Genom att hitta en metod på hur man ska göra det, innebär att din kropp/själ talar om (och du tror mer på att du har gjort det också) att jag är inte mottaglig för någonting just nu.

Egentligen kan man använda/säga/göra vad som helst, för det är Vi som styr! Utstrålar vi en säkerhet, att vi är bestämda, så har vi också en kontroll.

Jag skulle vilja ställa dig frågan (som egentligen också är till föregående inlägg) Vill du "stänga" ner dig? Du har inte funderat på varför du har reagerat mer den sista tiden?

Fler och fler upplever att vi har något runt oss och jag tycker personligen inte att man ska "stänga det ute"

Mitt tips (då det faktiskt kan vara något kärleksfullt runt dig som ger skydd, vakar osv) är att säga högt, samtidigt som du ser ett ljust vitt (genomskinligt) skimmer runt dig
"Jag är bara mottaglig för kärlek, här är bara glädje och jag tar gärna emot eran kärlek och vägledning men jag vill inte känna beröring eller uppleva det som skrämmande"

Sajtvärd på Övernaturligt

Naznaz
1

Hej igen!

Jag var så rädd faktiskt och det var så verklig också.

Nej ärligt talet vill jag inte stänga mig helt och det som gör mig illa till mods är ju att möte det!!

Möte det okända och hur ska jag hantera det om jag får kontakt!!

Det har blivit mycket mer under sep och okt i år efter at jag förlorade min bror.

Min bror bodde ensam i familjens hus och det verkade som att hat var mottaget för det övernaturliga. När jag var i min familjs hus i hemlandet där min bror bodde, där kändes väldigt märkligt. Jag slutade ögonen och låt tankarna komma förbi en stund, det kändes närvaro av någonting vet inte vad.

Familjens hus var lite märkligt Två vånings hus är byggt 60 talet.

Naznaz

Kram/Naznaz

Fjäril
2

Det hade blivit ett flera mil långt inlägg för att ge en hel förklaring (jag tror aldrig att man kan det heller, alla upplever och tolkar saker på olika sätt) till varför vi upplever en beröring, känner oss iaktagna osv. Lyssna till dig egen känsla! Varje människa besitter sig egen kunskap, vi behöver bara lära oss att tolka den.

Handlar vi och tänker i kärlek (tänker positivt med andra ord) behöver vi inte vara rädda för att det är något negativt som ger upphov till det  "övernaturliga vi upplever" . Något man ska komma ihåg "Var inte rädd för att fysiskt skadas av det "övernaturliga" - det är människorna vi ska vara rädda för" ! Däremot kan vi dåligt av en negativ energi.

Det kanske är din bror som är hos dig och som sagt, varför stänga ner sig för något som ger oss något gott (om du inte upplever rädsla)

Du kommer inte "se" din bror, däremot kan du uppleva ett minne, en tanke, en känsla - det är så han kan kommunicera med dig!

Försök att göra det jag skrev ovan och säg också att du önskar förstå vad det är som händer. Ibland får vi "svar" genom att vi "råkar" läsa en tidningsartikel, en låt som spelas osv. Vi bara Vet var det betyder helt enkelt! 

Innan jag tog "tag" i min andliga utveckling så hade (har) jag min farmor på besök (hon lämnade jordelivet för några år sedan)

Jag hade länge haft en känsla om att hon var där, men kunde inte ta den kontakten då, utan jag ställde frågan rakt ut "Farmor, är det du som är här" Jag började prata minnen "med" henne och jag grät av lycka - det var hennes "bevis" på att hon var med.

Naznaz
1

Jag håller med dig, men undra om själ eller andar kan förflytta sig från en kontinent till en annan!

Naznaz

Kram/Naznaz

Fjäril
1

Ja självklart, de kan vara Överallt!!

Glad

yamher
1

tiden är komplext fenomen. För dem på andra sidan när de besöker oss böjer de våra olika tider och kan vid skicklighet befinna sig både här och där om än så samtida. Deras besök här kan vara en blinkning för dem så och kan det vara en hel vecka i deras tids räkning.

Naznaz
1

I så fall kanske är min mors andne som vill uppmärksamma mig.

När jag var i hemlandet och  besökte min ny avlidne bror där,besökte jag min mor och fars graver samtidigt. Jag satt beredvid graven och pratade med de som om de fans dör. Jag grät mycket för jag saknar min mor fortfarande , och jag sade till henne att nu hehövde jag henne i mitt liv at träffa mina barn.

Jag önskar gärna att få kontakt med min mors själ.

Kram/Naznaz

Naznaz
1

Jag grät mycket för jag saknar min mor fortfarande, och jag sade till henne att nu är jag i behov at ha  henne i mitt liv att hon skulle se mina barn.

Tomheten efter min mor uppstår fortfarande.

Mina föräldrar har inte träffat mina barn.

Kram/Naznaz

Fjäril
1

Lyssna till ditt hjärta och ta in de känslor du får. Dina nära vet när du behöver dem som mest, och kommer med en tröstande "kram"

Naznaz
1

Tack, det ska jag göra.

Kram/Naznaz