Skyddsängel?
Hej, jag har undrat över det här ett tag, kan det vara så att ens katt är ens skyddsängel eller något i den stilen? För min katt, jag vet att det är säkert låter konstigt men, finns allt där för mig och hon får mig alltid att må bättre när jag är nere. Det är säkert ingenting sådan men det skulle vara kul att veta. :)
Ängel kan hon inte direkt vara om hon finns hos dig i livet. Men självklart kan och är djur absolut vår hjälp på många sätt oavsett om de är i livet eller inte.
Mina svärföräldrar hade en katt, det var från början en av deras grannars katt som flyttade när grannarna fick barn.Katten gillade inte att det blev så många barn ( två) och flyttade helt enkelt in hos mina svärisar som hade två vuxna nästan utflugna barn.
Kattan var en bestämd madam, hon delade ut vem som fick göra vad och nåde den som inte höll sig till sin del! Min lott var att få komma in i hennes hus och släppa in eller ut henne, sällan mer.
Men då jag blev gravid med vår son kom hon att bokstavligen talat ta honom till sig. Innan jag ens själv visste att jag väntade barn var katten på mig och hon började söka sig nära mig under hela graviditeten. När min son väl var född tog kattan det på sin lott att se till att vi skötte om honom som han skulle. Om vi ställde vagnen med honom sovandes i ute så vakade hon vid vagnen. Sov han inne hos sina farföräldrar i ett rum där vi inte var satt katten helst i sängen och vakade och talade om när vi skulle komma och göra vår plikt.
Katten blev gammal och var tvungen att tas bort då min son var något år gammalt men jag är övertygad om att hon finns här hos min son, jag har skymtat henne några gånger. Och jag tror min sons rädsla för hundar kan komma av att han har henne nära och ser henne och gör som hon gör, springer när det kommer en katt.
Min son har aldrig sagt något men jag tror han ser henne och vet att hon finns där.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vilken fin berättelse om katten som vakade!
De är så kloka våra djur!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0 Det låter inte alls konstigt tvärtom djuren finns med oss lika väl som anhöriga människor.Härligt med detta mötet och beskyddet din katt ger dig.Har haft katter många år som ibland ger sig till känna och en har även visat sig för mig så visst finns dom med oss 
Ja, det är verkligen så. :) Min katt brukar även prata väldigt mycket med mig. :) Då menar jag att hon jamar väldigt mycket.. Och om jag roppar på henne kommer hon nästan direkt. :)
Min storasyster tog hem en liten tigrerad hon katt då vi var under tonåren, senare kom även min lillasyster hem med en hon katt en svart. Båda katterna var små ungar då de kom till oss, den första var utslängd av sin tidigare ägare kom vi fram till efter efterforskningar i området, den andra fick min lillasyster av en klasskompis familj. Den lilla svarta belv uppfostrad av den stora och de kom inte helt överens sån när jag flyttade hemifrån fick jag ta med henne då hon alltid tydde sig mer till mig än de andra i familjen, däremot var hon väldigt skygg mot andra. När jag blev gravid med första barnet var det som för dig Skogshumblan katten la sig alltid på min mage och mycket oftare än innan. När vårt barn föddes vakade hon som din katt då vi inte var i samma rum. Katten hette Sotis och hon låg i min säng och tittade ner i vår dotters säng till hon började vakna, då kom hon in till mig och jamade, gick några steg, tannade och tittade på mig, jamade osv till jag fattade och följde med. Efter den första gången hon gjorde så visste jag att jag skulle hitta min dotter vaken och Sotis ville inte att hon skulle vara själv i sängen. Sotis fanns alltid nära vårt första barn, hon kunde slita henne i svansen så hon for från bänken där hon åt och ner i golvet - aldrig gjorde Sotis henne illa för det. Däremot vårt nästa barn, hon kunde inte ens titta på Sotis utan att bli riven och hon tog inte ens i katten. Jag tror att Sotis hade en uppgift att vaka över vår äldsta och kanske finns hon med henne än? Det konstiga är att vår dotter aldrig visade rädsla för Sotis, men alla andra katter är hon rädd för. Däremot innan hon flyttade från Reftele och skolan i juni i år var det en klasskompis hon ofta var med som behövde lämna bort sin katt. Då ringde min dotter och frågade om hon kunde ta med den hem
Jag blev nog lika förvånad som hon över tanken, nu sa jag nej då jag inte kan ha fler djur pga allergin det räcker med hundarna vår dotter haft genom åren
Hundar är hennes älsklingsdjur och hon har haft hundar sedan före myndig ålder och kommer nog alltid ha en vid sin sida 
Så efter det vi sett och upplevt så helt klart har vi beskydd av våra fyrbenta vänner och de stannar säkert kvar efter sin tid på jorden, jag har eller har haft min älsklingshund X hos mig (en av vår dotters hundar som jag älskar och saknar otroligt mycket)
Medarbetare på Druid & Shaman
djur och anhöriga som avlider under ditt livr är inga skyddsänglar men dom kan hjälpa ändå.
Skyddsängeln har ingått ett avtal med dig innan du föddes att vara med dig och uppdraget är att skydda dig och uppleva och lära från/genom dig.
Jag har skaffat en kat för runt tre veckor sedan, jag var så sorgsen efter min brors bortgång.
Katten skänker mig och min familj glädja att det känns lättare nu med sorgen. Det hjälper på något sätt att ha hus djur.
Kram
Naznaz
Kram/Naznaz
#7 ja katter är underbara healers, djuren har så mycket kärlek i sig som sprider harmoni i hemmet.
Ja verkligen, det är harmoni i hemmet igen med att ha katten, inte bara det, det känns som någonting har förändras hos mig, jag är mer glad och positiv.
Naznaz
Kram/Naznaz
Håller med dig Naznaz, jag kände detsamma då jag hade katter, och även samma känsla av våra fina älskade hundar vi haft genom åren. De ger verkligen värme och kärlek, är jag ledsen får jag en tass och en tröstande slick söta goa (Lovis, Xotica, Chap) och nu Alva 
Medarbetare på Druid & Shaman

djur följer oss gärna men de är inte skyddsänglar. De är de nära och kära som oftast är våra skyddsänglar av naturliga skäl! även de som har dött under din egna livstid. Vi har inte makten att säga att den eller den får vara eller inte vara vår skyddsängel. Vi har ingen som helst makt över valet.
Alis volat propriis 
Är en stor djurvän och katter har jag haft så länge jag minns.katter är underbara helare,man känner av deras energi.
Min nuvarande kisse är på åren kommen men är slug som attan fattas bara talets gåva.
så försöker man lura honom så går man bet.
Brukar se en skymt av en katt då och då,en svart vit.troligtvis någon katt som har tillhört gården en gång i världen.
#11 jag håller inte med dig här, våra nära och kära kan inte vara våra skyddsänglar eftersom dom har vi fått med oss innan vi föddes.
Vart har du fått denna informationen från eftersom den är helt felaktig?
Vi har alltid vår fria vilja som ingen kan ta ifrån oss och den gäller också innan vi föds vem som ska följa med oss i livet som skyddsängel.

jag undrar var du får din information? Eftersom den e fullständigt ologiskt.
Jag har själv varit på andra sidan och sett hur det fungerar, jag vet av egenerfarenhet att det är så och i mitt innersta. jag har pratat med samtliga involverade, som har hand om det. Senast träffade jag gabriel för ett par dagar sedan och pratade som snabbast med honom. Igår deras far.
Det är en mänsklig egenskap och storhetsvansinne att vi tror att vi har så offantligt mycket till att säga till om. Det har aldrig varit så och kommer aldrig att vara så. Närmast är väll att se i vår egna värld. En fabriksarbetare på golvet på Volvo, har inget som helst rätt att bestämma i företaget mer än huruvida han utför sitt jobb eller om han vill göra jobbet eller ej.
Hur andra sidan fungerar behöver man inte se längre än till vår värld. Vilka band är starkast? Vilket är tjockast blod eller vatten? Det finns inga band i världen som är så starka och trygga än de närmsta man har; familj, släkt vänner. Och de får en ängel status när de jobbar som skyddsänglar, i alla avseendena. Änglar blir involverade den dagen personen på jorden behöver aningen starkare skydd, går igenom kriser eller trauman osv.
med all den erfarenhet som mediala har, borde det vara allmänt känt att vi har två uppgifter; det ena är att leva på jorden att lära, den andra är att vara skyddsängel. Det borde inte vara svårare för någon som kan kommunicera än att bara fråga. Det lärde jag mig första veckan när jag började kommunicera och också besöka dem på "andra sidan". Jag baserar inte heller mitt lärande på mänskliga teorier.
Alis volat propriis 
Yamher jag hoppas och önskar för din skull att du får veta sanningen mycket snart, informationen vi får från andevärlden har ett visst mått av ego i sig och därför kan vi inte lita helt och fullt på den…
Man blir inte allvetande bara för man kommit in i ljuset…
Jag kommer inte fortsätta diskutera änglar med dig eftersom du inte är redo än, jag önskar dig ljus och kärlek till dig och det allra bästa i livet!
Efter att tagit del av vad ni skriver om skyddsänglar.att man har en skyddsängel när man föds råder nog ingen tvekan om.
Kan man bara ha en skyddsängel eller?När min farmor avled så har jag alltid känt hennes närvaro påtagligt och hon känns som en beskyddande ängel för mig.
#16 din farmor finns ofta med dig och ger av sin kärlek till dig!
Visst kan du ha flera skyddsänglar omkring dig beroende på hur ditt liv ser ut och din egen själsliga utveckling…
Jag har haft 7 st ett tag och just nu så har jag 2 st skyddsänglar och så jobbar jag ju naturligtvis med ärkeänglarna dagligen så jag behöver inga fler just nu :)
I min tråd till alla rädda så har jag en länk till en gratis utbildningsgrupp på facebook där vi lär ut om änglar mm
välkommen in!

Vem som vet vad och vem som har rätt återstår att se. Ska vi diskutera erfarenheter osv (för diplom, skrivna av människor räknas inte) så kanske vi kan mäta oss, Vi kan ju diskutera vem som når längst, vad vi har erfarenheter av osv… Dessutom gäller det också att inte ha någonslags idoldyrkan osv av ärkeänglarna utan att se dem som de personer de verkligen är!
jag tycker det är ganska elakt att gå ut och skriva att vi inte kan ha vara nära och kära som guider. Tänk på alla som faktiskt gärna skulle vilja se att sin gamla mormor är ett vakande öga, en skyddsängel som faktiskt finns där närmast än en ängel utan personliga band.
Eller som walkinbeauti, sin wolf, så otroligt starka band och ett ypperligt bevis på att kärlekens band är starkast och att även skyddsängeln kan vara guide. Så var försiktig med vad du hävdar, och vilka fötter du kliver på för DIN uppfattning…
Alis volat propriis