skyddsänglar
Kan någon se vilka mina skyddsänglar är? Hör de mig hur tacksam jag är för de som de gjort för mig??

hör dig gör de oavsett om du pratar rakt ut eller skickar tanken till dig, den/de är väl medvetna om du säger tack till dem. Det behöver du aldrig tvivla på.. Din skyddsängel eller fler så hör de dig alltid!!
Alis volat propriis 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
dina skyddsänglar älskar dig ovillkorligen och är så glada att du funnit lycka…. dom är med dig hela tiden och vill så gärna hjälpa dig att få fullkomlig lycka och en inre frid men dom måste ha din tillåtelse eftersom dom aldrig går över din fria vilja….

Så om man säger att det är ok att gå över den fria viljan så gör dom det?
Sökaren.
#3 Nej det gör dom inte men du kan ge dom din tillåtelse att hjälpa dig i en specifik situation
tex om du vill ha något som kan ge dig frid
tex nytt arbete så ber du om den hjälpen eller ännu bättre tackar för deras hjälp att finna dig ett nytt jobb för då litar du på deras hjälp…
tillit alltså…
och om vi säjer så här att du blir vanisnnigt förälskad i en kille som är en riktig skitstövel men det vet du inte om utan det enda du tänker på är att du vill ha honom och änglarna vet att han är inte bra för dig så lovar jag att du blir jättearg på dom om dom skulle hindra dig från att få honom för ditt eget bästa… sånt tänker man inte på när man är riktigt förälskad i någon eller hur???
Det är en anledning av många varför änglarna inte går över din fria vilja utan måste ha tillstånd av dig i en viss situation…
tack för svar

de kan också ingripa i situationer där det är viktigt att du tex ska överleva, rädda livet på dig och vissa andra fall även om det e emot din vilja, men viktigare för helheten. Annars så långt det är möjligt respekterar de vår fria valmöjlighet..
Ett exp är att du kanske som tonåring eller vilken ålder som helst för dendelen, önskar och vill ta livet av dig eller skada dig efter att ni gjort slut. De kan hindra dig, både bokstavligen eller få någon annan att ingripa.
Det kan också gälla saker som direkt inte har med dig att göra utan endast indirekt. Tex va på en plats vid en viss tidpunkt, eller prata med någon . Då kanske vi snarare blir styrda än den fria viljan.
Även saker vi ska lära oss. Även om den fria viljan finns kommer kanske flera liknande situationer uppstå tills du lärt dig.
Annars håller jag med om ovanstående exp att då handlar det om att lära sig eller tillföljd av andras fria vilja/val osv…
Alis volat propriis 
ja de har räddat mig 3 gånger i olyckor de kunde gå illa vad jag vet och känner, säkert flera gånger omedvetet

jag vet min mans skyddsängel stod o fick putta ett rådjur i vintras från vägen. Hade han inte lyckats putta bort djur samtidigt som min make körde saktare än tillåten hastighet så hade han klippt djuret.
De finns där för oss, lika mycket att lära som vi har när vi är här. Det e trotts allt något vi ska göra när vi e på andra sidan också…
Alis volat propriis 

Men jag är övertygad att jag inte har någon skyddsängel eller guide.
Sökaren.
#9 dags att tänka om 
Be änglarna att ge dit ett Tecken på att dom är med dig.. det teckntet kan vara iform av en fjäder, en speciell blomma osv
#7 Härligt att höra snuppis82 att dom varit med dig och hjälpt dig vid olyckorna! Om du vill får du gärna berätta vad som hände!
Själv har jag träffat två av mina skyddsänglar (jag vet inte om jag har fler) Men dom verkar vara två stycken närmast mig.
Dom har räddat mig också många gånger. Dom kan höra dig bara om du tänker, en sorts telepati.
Mina änglar har en gång tagit mig på en UKU också, när det var nödvändigt. Där tröstade dom mig, dom till och med kände min smärta och sorg och grät med mig.
Och så kommer dom med viktiga budskap. Dom är med dig. Ibland kan dom manifestera sig fysiskt om det är nödvändigt. Ja, dom är fantastiska, änglar!
första olyckan jag var med om och den är jag helt övertygad om att jag hade änglavakt. jag satt i en bil bak i mitten utan bälte. en bil kom och körde på oss bakifrån i 90 km. jag skadade mig in te alls och jag satt kvar på samma ställe
den andra var jag och sonen med i en bilvolt snurrade nästan 1 ½ varv. bilen blev bra tillbucklad inegn av oss skadades allvarligt.
3 de nu krockade jag nu med en ponny
jag ahr också nästan blivit påkörd av ett tåg när jag gick över spåret med en kompis

du har snart gjort dina nio liv ;) du har verkligen haft tur i livet!
Alis volat propriis 
ja ha ha, men visst har jag haft tur =)
Hej..tyckte var intressant att läsa era upplevelse om skyddsänglar…:)
Hur vet man om man har?… kan man vara kanske så stängd som människa att man inte tar in de i livet?..eller hur fungerar det med skyddsänglar??…
Alla har skyddsänglar. Du också, även om du inte känner av dem (än). De påverkar oss på alla möjliga sätt med subtila signaler. Du märker förmodligen inte när de skickar tankar till dig mer än att du till exempel plötsligt får en riktigt bra idé. Eller ett infall att ta en annan väg till skolan/jobbet. Man kan få en känsla av välmående och kärlek helt apropå
Det är såna småsaker det kan handla om, när du börjar jobba mer medvetet för att få kontakt kan den bli precis hur tydlig som helst.
Tack för svar :)… nu kom det mer funderingar haha…
har barn också det??…

Håller med amandla, alla har vi skyddsänglar och även om inte alla anser att våra närmaste kan vara skyddsänglar till oss är det dock det allra vanligast. De får en ängel status och finns där och har väldigt starka band. Vad kan vara bättre skydd än en farfar tex som har funnits i din barndom och som älskar dig fortfarande. Som skulle gå igenom berg för dig? Det är en personlig relation som är stark. du kan alltid be dem visa sig för dig, !!
Alis volat propriis 
Om man är intresserad av änglar (och vem är inte det!
) så finns det en hel del böcker att läsa T.ex. Lorna Byrne, Änglar i mitt hår. (Finns en liten text om den under Boktips) och Cassandra Eason Stora boken om skyddsänglar.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

alla har skyddsänglar, ibland skiftar de, ibland har du bara en ibland flera. Ibland följs du av en ängel när du behöver det i livet osv.
Alis volat propriis 
skyddsänglar-är det samma sak som att ha en avliden släkting med sig? Kan inte de också skydda än?
*Kärlek & lycka*
#21 nej man kan inte kalla en avliden släkting för skyddsängel.
Änglarna är egolösa medan vi människor har kvar en del av vårt ego när vi gått över, vi blir inte hellre allvetande bara för att vi gått över men det är däremot ärkeänglarna, dom är ju guds sändebud.
Men visst är våra släktingar med oss och hjälper oss med det dom kan…

man kan visst ha en släkting som skyddsängel. Vi har olika syn på detta kvasthilda. En släkting, eller då en mänskligsjäl får en ängelstatus på alla sätt o viss när den är skyddsängel. Anledning till att vi är skyddsänglar, är för att det är den andra halvan av vårt lärande. Allt vi ska lära handlar inte om att bara leva även om det är en viktig del. Det handlar också att vara skyddsängel. Jag har tex mellan några av mina liv varit skyddsängel. Och minne av att vara det.
Jag tycker det är oerhört synd att säga att änglar saknar personlighet o ego. De har det och om man bara är villig att se bortom deras färgstarka aura eller karisma så är det en person där bakom. Synd att bara alltför många bländas av ljus o verkligen inte anstränger sig mer o ser vad som finns…
Alis volat propriis 
Jag har med mej änglar hela livet,sedan jag var liten.Jag tycker själv att jag inte är religiös,men ett medium sa till mej att jag är det på mitt sätt.Det är väl alla,eller?Finns bild på mej med en vit skepnad bredvid mej under sök Sonnevall.
Bert Storkson - fd Sonnevall
Det låter oerhört spännande om skyddsänglar. Har jag någon skyddsängel och går det att se vem det är?