Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2704 ggr
eeriiiicaa
0

Spökar?

Hejsan! Jag är ny här, och ver inte om detta redan finns här någonstanns, isåfall, förlåt!

Det är så att jag ofta får känslan av att någon tittar på mig. Det kan vara nästan vart som helst. Jag är säker på att det "spökar" hemma. Vårat område (bor i lägenhet) är byggt på en gammal vikingagravlats. Jag har bott på flera olika ställen i detta området och på alla ställena har man kunnat höra att någon bl.a. går i trappoerna, rör sig överhuvud taget, man kan känna att någon är där (har även testat det på andra, som inte vet om det med att det är en gammal gravplats. De kan sitta och helt plötligt bara vända sig om och titta bakom sig), mina katter reagerar ibland på någonting, en gång reste en av dem ragg och morrade åt någonting vi inte såg. Jag har även sett ett ljusklot eller någonting (kan inte riktigt säga vad det har för form, men det är ett ljust glödande sken som svävar förbi i ögonvrån.) Mamma har också sett detta.

Jag är lite mörkrädd av mig och det händer att jag får panikkänslor, speciellt när jag ska gå in eller ut genom en dörr när det är mörkt på ena sidan dörren. Jag skulle verkligen vilja få bort detta! Någon som har något tips?

Jag skulle även vilja veta vem/vilka som är hos oss hemma, hur kan jag göra detta?

Kram

Erica

Naznaz
0

Hej igen!

Du är inte ensam om detta, vi får sådan känsla ofta. Ibland när vi är ensamma tror vi samtidigt att vi inte är ensamma där vi befinner oss, det kan vara hemma eller någon annan stans.

Vi är inte ensamma i själva verket tycker jag i alla fall, jag tror på själ som svävar omkring oss. Själ har skepnad, ofta ser man dem i bilder vi tar. Det kan vara i form av aura eller en halv måne eller en genomskinlig figur..etc.

När jag var i tonåren so hade jag sådan känsla som du har, berätta för din mamma vad du känner. Det blir lättare om någon annan veta om det.

Kram

Naznaz

Kram/Naznaz

[marion69]
0

Ja just nu har jag aktivitet hemma hos mig. Har jättesvårt att sova för att jag känner mig iakttagen och får en olustig känsla. Dom senaste nätterna har jag sovit i soffan istället.

Tycker inte om när dom ska påverka sömnen osv. Men ikväll ska jag "rena" mitt sovrum lite och be dom att hålla sig utanför och inte komma för nära mig.

eeriiiicaa
0

Okej ;) jag undrar bara om någon vet varför jag får den känslan just när jag ska gå in/ut genom en dörr när det är mörkt på ena sidan om dörren. Jag får liksom en panikkänsla att jag MÄSTE ut/in och stänga igen dörren fort. Om någon vet varför/känner likadant och har något tips på hur man får bort det tackar jag och bugar för tipsen! Vill väldigt gärna bli av med den känslan.

Kram Erica

agneta-43
0

Vi har bott i ett hus på landet där det sägs finnas många gamla begravningsplatser, där hände mycket aktivitet. Innan vi ens flyttat in fick jag av en kompis höra om iaktagelser som då skrämde mig, jag bad henne hålla detta för sig själv till vi flyttat in så jag kunde bilda min egen uppfattning. Denna arbetskamrat bodde någon kilometer eller två från vårt hus. Redan första dagarna började det hända saker i huset, men det som var jobbigast på övervåningen var att jag inte ens var ensam i badrummet. Jag kom på mig med att gömma min kropp genom att sätta mig på huk i badkaret då jag duschade och virade armarna om mig fast jag var ensam, det kändes så starkt att någon tittade på mig. När jag satt på toan hörde jag stegen framför mig som någon gick förbi och jag kände en kall vind svepa förbi direkt efter.

När jag berättade det för en annan kompis på jobbet som känner och "ser" sa hon till mig att säga ifrån. Hon förklarade att jag antingen kunde tänka orden eller säga dem högt. När jag kom hem gick jag in i badrumet och sa högt "Här inne är vårt badrum och här vill jag vara ifred" Efter det kände jag inte av aktivitet där längre Glad. Jag fick senare, flera år efter detta veta av en granne att vårt badrum varit en kokplats där familjen på övervåningen lagade sin mat och sovrummet vår äldsta sov i var bredvid och däremellan var på den tiden ingen vägg och detta rum var både sovrum och matplats. Detta förklarade varför vår dotter ofta såg folk i rummet och vaknade av att det var många som pratade och satt därinne. När vi renoverade badrummet såg vi var spisen stått mm och väggen till vår dotters rum var hängd i taket med n står glipa i golvet… Den som renoverade hade tummen mitt i handen hahahaha tänk om det blivit en kraftig knuff från golvhöj och en bit upp mot mitten då hade väggen brakat Skrattande

Hoppsan! Nu kom jag ur lite, men be den/det att hålla sig borta från den plats du beskrev. Lycka till och jag hoppas det fungerar för dig med. Kraam

Medarbetare på Druid & Shaman 

eeriiiicaa
0

Tack så mycket! Ska försöka med detta :)

Kram Erica