Orolig!
Jag har tappat känseln på högra höften, inte hela höften men en del av den. Jag låg på sidan och märkte det, sen la jag mig raklång och har varit uppe och gått också. Nu har det gått ett tag och jag har fortfarande inte fått tillbaka känseln.
Är orolig! Någon som kan ge mig något svar på vad det kan vara??
Du måste nog ringa till läkaren om du inte redan har gjort det. Är känseln fortfarande borta?
Det var igår jag tappade känseln och den har ännu inte kommit tillbaka. Jag ska jobba halv 2 till 22 ikväll så jag hinner inte idag. Men jag börjar bli orolig för det har aldrig hänt förr. Ska väl ge det lite tid annars kanske det är en nerv i kläm? don't know.
Ja det kan ju vara en nerv i kläm. Jag brukar själv ibland på känselbortfall i vänster ben.
saandra1: Ja, som sagt, kan ju vara en nerv tillfälligt i kläm. Jag har själv upplevt domningar emellanåt och då brukar det vara någon nerv i kläm, eller helt enkelt att energin inte flödar fritt i den delen (vilket hör ihop förstås). Jag brukar frigöra flödet, antingen genom att ge mig själv healing eller göra qigong.
Hoppas det blir bättre snart. Försök att inte oroa dig, det hjälper aldrig saken. :-)
Håller med de övriga. Tror också på att det är en nerv som är i kläm. Har du testat att stå raklång på golvet. Dra upp höger ben så knäet kommer upp så högt som möjligt. Dra sedan i detta läge med benet åt sidan så knät pekar rakt åt höger. Då skall det strama åt både i ljumske och höft. Gör denna röelse 3ggr. Ev. 2-3 gånger per dag om det skulle behövas. Om det är en nerv så kommer det säkert lätta efter detta:)
Ps. Hoppas jag beskrev övningen så du förstod!
Möjligt att det är en nerv i kläm men det känns väldigt vanskligt att sitta och ställa diagnoser på ett forum.
Sök läkare!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Hellas. Jag söker ingen diagnos här på forumet, då måste du ju ha missuppfattat. Det är skillnad på att söka en diagnos än att bara höra sig för litegrann om vad det kan vara eftersom jag inte har någon aning alls. Bättre att fråga och höra sig för tycker jag. Dessutom så avvaktar jag ett tag om det skulle försvinna, för då skulle det ju inte vara till någon nytta och då kan man väl fråga under tiden? ;)
vargman. Jo jag har provat nu att göra övningen nu och jag ska väl göra den i några dagar och se om det blir bättre! :)
Tack för tipset!