Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketthealing
Läst 1893 ggr
vargman
0

Turkos

Stenen Turkos verkar helt fantastiskt bra med dess healande kraft. Låter nästan för bra för att vara sant. Kanske är det just så…Jag menar för bra för att vara sant? Finns det någon vänlig själ här som har lite erfarenheter om denna fängslande sten? Har hört att denna sten skall man inte köpa själv utan få från någon för att inte tappa kraften från den. Är den så magisk som det talas om? är intresserad utav att höra alla erfarenheter och upplevelser ni har kommit över med Turkos!

//MvhCool

[marion69]
0

Intressant med stenar!

Vad har du själv för upplevelser av Turkos? Jag tror jag har lite turkos i ett par örhängen och ett halsband. En vacker färg är det också. Berätta gärna :)

vargman
0

Jag har faktiskt inga erfarenheter av den alls. Jag äger ingen. Kom bara över den på nätet och läste om den. Tyckte att den fakta om den verkar helt strålande. Vill gärna höra om någon kan bekräfta dess förmåga. Den skall ju bla kunna verka healande samt öka ens mediala förmåga.

[NeferNefer]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Köp du stenar om du tycker de är vackra. Lyssna inte på knasigheter om att man måste få dem. Det är lika osant som att man måste stjäla blomskott för annars tar de sig inte.

Turkoser är vackra stenar. Jag har inga själv. Någon gång ska jag köpa ett smycke med turkos i.

[walkinbeauti]
0

Klart du kan köpa stenar själv och kraftladda dom.Turkosen har jag enbart erfarenhet från Navajos indinareservat med där den anses vara en stor kraftsymbol.Fick för ett tag sedan ett halsband och örhängen från en familj i Navajo som är enbart turkoser och det ligger mig varmt om hjärtat att det kommer från äkta Navajos men självklart kan man inhandla sina stenar själv och det har jag gjort många gånger Glad

Magi-cat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Turkosen är en underbar sten! Jag håller med övriga om att man inte alls behöver få dem, köpa går bra. Det kan vara idé att skaffa just de stenar man känner att man dras till, så det kanske är turkos som är "din" sten just nu?Skrattande

Följande hämtar jag ur Cassandra Easons, Kristallernas kraft:

Turkosen består avfosfat av aluminium med koppar och spår av järn.

Turkos kan lindra migrän, halsont, reumatism, ledvärk, astma och allergier.

Trukosen är en sten för visdom. Om man bär den på sig kan man lättare förena medveten kunskap med spontana insikter från det undermedvetna.

Om man lägger en turkos i ett uthus eller nära ytterdörren till hemmet kan detta avskräcka de som man inte vill ha in där. Den drar även tur till bostaden. Tradiotionellt har man också fäst turkos i hästens träns för att de inte ska snubbla.

Affirmation/kraftladdning: Jag är inte rädd för min egen eller andras styrka.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vargman
0

Tackar för svaren, alla!Skrattande