Uppmärksamma
Jag vet att det finns många som vill gå kurser och lära sig mera om sina medalitet och kanske utbilda sig men allt därute på kursmarknaden är inte guld som glimmer.
Det finns vissa kursledare/medium som låter sin elever skriva på kontrakt att de måste gå ett visst antal kurser och´betala dyra pengar. Om man sedan vill hoppa av, för man inser att det inte passade mig eller inte var vad jag sökte, kan ju var att jag inte hade gåvan. Men så måste man ändå betala hela kurspaketet och det s.k kontraktet tas fram som juridiskt bindande.
Det är sorgligt att människor gör så mot sökande, och ännu sorgligare och respektlöst mot Andevärlden.
Om du vill gå kurs så skriv inte på något sådant här, det är inte seriöst. Kostsamt blir det också.
Det finns även de medium och kursledare som förbjuder sin elever att skriva på forum, typ detta, för det skulle kunna "ta kraften ifrån dem" Detta är naturligtvis bara nonsens…! Jag skulle aldrig gå en sådan kurs.
I all välmeningen ,var rädd om dig och om dina pengar.
Man tappar ju hakan ingenting får gå fritt från oseriösa penningsugna människor ,fy sjutton säger jag att utnyttja människor och det största hånet mot en inteligent värld Andevärlden.
Man blir arg och just detta har jag inte stött på eller hört om.Förlora kraften om man skriver på forum jo hej du, låter mer sektliknande än mediumkurser måste jag säga .Kontrakt skulle jag aldrig skriva på då väljer jag hellre en kurs där det är en helg och engångs kostnad.
Vad tragiskt mycket skräp det har blivit inom den mediala världen och jag har själv lämnat mediumskapet bakom mig just för att det blivit så illa tilltygat av dom som är oseriösa.Vill inte förknippas alls med detta utan går en annan andlig bana där Shamanismen har den största platsen.
Tyvärr skadar sånt här ryktet för den som är äkta i sin roll som medium och jag känner varje dag hur jag dras bort från den mediala banan,gåvan finns kvar men inte intresset att jobba som ett vanligt medium endast besöka platser folk behöver hjälp med aktivitet på men inga sittningar inga seanser och det är just sånt här att det fått så skamfilat rykte att jag drar mig tillbaka.
Jag tycker synd om dom som ärligt från hjärtat gör detta eftersom medium behövs och som med allt annat ska en del förstöra och det vore intressant att veta vilka som håller på,skicka gärna ett pm om det om du vet vilka det är som går ut med detta då kan man vara vaksam och frågar någon i min omgivning om dessa är bra då kan man varna innan dom fastnar i kontrakt.
Tack för att du varnar och jag hoppas många läser det du skrivt så dom inte går på detta om dom möter det !

hoppas att dina ord når fram! Jag sluter upp bakom dem! fullständigt.
Det är väldigt modigt av den/de människor som hävdar sig veta sådant och hotar dessutom. Det brukar inte ses med blida ögon på andra sidan vare sig de lär sig det här på jorden eller när de har gått över!!
Alis volat propriis 
Makt korrumperar, och mycket vill ha mer.
Tänk själva. Alltid.
Jag blir lika tokig varje gång jag "råkar" hamna på en sida där de tar hutlösa pengar för att gå en "kurs" för en helg.
Och jag står för det "Vem ger mig rätten att godkänna en annan person"
Här får du ett diplom av mig som betyder att du är certifierad/godkänd.
Det finns nog många metoder idag som inte är önskat från andevärlden.
Att verka medialt/andligt/som vägledare på heltid, och med det inte ha någon annan inkomst, har jag självklart förståelsen för att man tar ut en summa för att överleva - men det är exakt det jag menar - ta betalt så att du kan överleva (som vilket arbete som helst) men tanken är inte tjäna pengar/bli rik/känd!
Tack för en bra tråd!!
Sajtvärd på Övernaturligt
#4: Tanken är inte heller att bestämma vem eleven får tala med, var eller hur. Eleven betalar för att lära sig något av läraren. Läraren säljer kunskapen. Kunskapen blir elevens. Eller hur? Eller så är det en gåva från läraren, och kunskapen blir elevens. Och eftersom kunskapen nu tillhör eleven har eleven rätt att prata om det när, var, hur och med vem hon eller han vill. Ingen har rätt att säga något annat.
Det är en annan sak om eleven avger tystnadslöfte, såsom i vissa sällskap, ordnar och traditioner. Det handlar inte om det här, och där är det ett krav som den nya medlemmen tar ställning till innan hon eller han går med. Kan hon eller han inte ställa upp på det, går hon eller han inte med.
Men mediala kurser och sånt, som vi talar om nu, det är väldigt långt ifrån dessa hemliga sammanslutningar. Och de är kurser. Självklart blir kunskapen elevens, att göra som de vill med den. Varför i hela fridens namn skulle någon annars gå en kurs?
#5 Det enda jag ville få fram, är att jag anser som så här - när vi är redo kommer vår andlighet (tillbaka) till oss. Vi kan inte leta upp den!
Jag vet också att vi har mycket att lära av våra vägledare - däremot förstår jag att man kan behöva en "hjälp på traven" att nå dit "Hur når jag mina vägledare, osv)
Jag träffar personer där jag delger min kunskap och jag vet att deras vägledare/ängalar är med dem, för det blir helt olika "metoder" varje gång.
Vi är här för varandra, vi lär av varandra, men vi ska vårda kärleken.
#6 Precis! Jag vände mig absolut inte mot dig, för du skriver kloka och tänkvärda saker, utan mot folk som tror att de har monopol på andlighet och berättar precis hur det är (alltså, hur de tycker att det är, för hur det egentligen är, det vet ingen av oss!) och bestämmer hur andra får använda sig av det de lär sig… Det är tråkigt. Och jag håller med dig till hundra procent i att andligheten hittar vi inom oss själva. men ibland vill i alla fall jag ha en liten skjuts, eller träffa mer andligt folk, eller lära mig en ny metod som jag inte har provat än. Det är roligt! Däremot, kostar kursen multum och jag får en massa förhållningsorder, då drar jag nog öronen åt mig.
Haha, ja saker kan lätt misstolkas när man inte ser personen.
Jag antog att du skrev ett "hålla med inlägg" men jag var inte säker :)
Jag tycker precis som du. Det är bra att det finns personer som delar med sig och hjälper till att "öppna upp" för andra. "Du kan göra si, du kan göra så, har du testat det här" osv.
Men att ta hutlösa pengar, nej usch!