skyddsänglar?
skrev en annan fråga någon annanstans men läste om skyddsänglar lite… Är de detsamma som skyddsandar??????
skulle verkligen behöva veta.
Jag hade en skyddsande som jag mot bättre vetande avsa mig för 2 år sedan. Hon höll borta/ såg till att människor som gav dålig energi i mitt liv försvann. En man som via internet kom in tillfälligt i mitt liv som var väldigt involverad i sånt här tyckte att jag skulle försöka klara mig på egen hand och tillslut gick jag med på det ( urdumt) och mad min skyddsande att lämna mig. Vilken katastrof!! Har aldrig mått så kasst eller känt mig så ensam trots att just denna skyddsande inte kan ha varit med mig särskilt länge då jag fått veta vem hon va i levande livet. SÅ, det slutade med att jag bad mannen ge mig nya skyddsandar.. problemet är att det inte är samma sak… jag vet inte vilka de är eller vad de gör för mig. mitt liv har inte varit så bra och alla som min förra skyddsande såg till försvann ur mitt liv är tillbaka och och fler.. som just äter upp mig.
Någon som vet hur jag får reda på vilka de/den är och vad för hjälp jag numer får om jag nu får någon?? Eller vad är skyddsänglar? HAr behov av något

Jag vill nog bara läsa andras svar 
Själv har jag en skyddsängel som räddat livet på mig några gånger och det måste vara en ängel, det är i alla fall det jag kallar min räddare.

Be upprepade gånger att du önskar den tidigare skyddsängel tillbaka. Det kan vara bra att kanske förstå vad som gått fel så kanske det hjälper dig. Underskatta inte (möjligheten att själv uttrycka) det du hoppas o ber för…
Skyddsängel är oftast en ande som har funnits i din närhet som har en relation till dig. Det vill säga, en äldre släkting, någon nära från tidigare liv osv. Denna anden får en ängel "status" eller "privilegier" eller vad vi ska kalla det så länge denne följer dig. Det kan vara hela livet, en kortare tid. Du kan ha mer än en.
Du kan också ha en ängel. Detta är inte fullt lika vanligt men inte allt för ovanligt heller. Ofta följer de med en person som behöver det där lilla extra skyddet. En person som har varit med tunga trauman, självmordbenägen, hotad eller av någon anledning lite starkare skydd än vad ovan kan ge. Kan vara vanligt att medium har änglar pga att de e mer utsatta. Antingen hela livet men oftast bara under en eller flera perioder i livet.
Även ärkeänglar kan komma in o vara skyddsänglar. Men då har personen ifråga v'äldigt kortvarigt inget skydd eller så behöver personen oerhört starkt skydd. Ytterst ovanligt. Betyder inte att de är mer betydande.
Alis volat propriis 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hur menar du med att be henne komma tillbaka?
Han som sa att jag skulle försöka klara mig själv påstod att han var en ärkeängel….. Det var verkligen något visst med hela honom och hans utseende och utstrålning och speciellt hans ögon. jag har aldrig sett något liknande. Det var väl därför jag blev så påverkad. och då menar jag inte åt det håll att man blir i en man.. inte alls det intresset.
Men kan du förklara hur jag ska göra..?? be henne vid namn?? meditera? Vad som helst gör jag för att få henne att komma tillbaka.

be henne komma tillbaka rakt ut och eller be högre makter om att få tillbaka henne.. Som jag skrev innan underskatta inte tron och hoppet.
Jag tvivlar på att det var en ärkeängel för det finns inga som inte har någon skyddsängel. Det måste vi ha. De kan luras o hävda att de är ärkeänglar utan att de är de minsta änglar överhuvudtaget.
Den som normalt ansvarar för att vi har skyddsänglar och framför allt behovet att byta är ärkeängel gabriel. Så du kan lika gärna be honom om hjälp..
om du inte missförstått vad denne sagt till dig…???
Alis volat propriis 

#3 du behöver inte be "henne" du behöver bara tänka på hur tacksam du är för allt "hon" gjort och tänka att du vill att hon ska följa dig och skydda dig.
Öppnar man en väg för sin ängel då följer den ens väg, i alla fall min funkar så.
Det förvånar mig lite att du har kön på din/dina änglar min är könslös och mycket kraftfull.
Det luktar oseriöst om denna man så det osar om det.Ingen människa kan någonsin ta ifrån oss våra guider eller skyddsänglar.Däremot kan människan manipulera oss att tro dom avlägsnat en guide eller skyddängel, så denna kvinna finns kvar med dig,bara be om hennes närhet i antingen tanken eller med ord så kommer hon att infinna sig igen även om det kan ta lite tid men det är enbart hon som blir lite avvaktande med tanke på det som hände för två år sedan.Men hon vill av hela sitt hjärta följa och stötta dig.
Jag få en bild av en man som jag känner till,han har det där speciella uttrycket och är en manipulativ person som ena gången hävdar han är en stor Shaman för att i nästa kalla sig ärkeängel.Denna som jag pratar om har suttit bakom lås och bom efter att andligt ha utnyttjat människors svaghet.Det är ingen jag personligen mött men vet allt för väl vad han går för och uch tvi vale för såna som utnyttjar andras svagheter och påstår sig handla andligt.
Vill inte gå in på detalj men han var den första som dök upp och har ställt till mycket oreda med både rättegångar och utnyttjande av minderåriga genom icke acceptabla andliga handlingar.Senaste jag hörde för något år sedan drygt var att han huserade i Västeråstrakten men förlfyttar sig i takt med att bli avslöjad med sina bedrägerier.
Nu behöver det inte vara samma person vi pratar om men symbolsikt ger man mig denna man och det betyder varning att det inte står rätt till med denna person som säger sig kunna styra andras skyddsanadar.
Men nog om honom nu ,dina hjälpare kan ingen ta ifrån dig hon finns där fortfarande och du kan bara be henne komma in i ditt liv så kommer hon igen så småningom.
Jag blir så arg på folk som säger sig kunna styra över andras guider och upphöjer sig själva till något dom inte är.Denna man oavsett det är samma person vi pratar om eller inte skulle jag hålla mig så långt bort från som möjligt för han är bara en lögnare men kan charma in sig som bara attan hos folk.
Intressant och höra är om han också tog betalt för detta för två år sedan.Tro mig ingen kan ta våra skyddsänglar eller guider ifrån oss och jag blir djupt bedrövad när jag hör hur en enda människa kunnat lura dig så du känner att du mår dåligt i tron om att denna kvinna inte skulle finnas kvar med dig.Hon finns men du har automatiskt blockerat dig pga av denna mannens manipulativa sätt.
Allt gott till dig och hon kommer igen bara be henne om det.Kram på dig 
#4 nu måste jag protestera lite…
Om skyddsänglarna bytts ut vilket dom gör vartefter du utvecklar dig själv så ska man inte be att få tillbaka den tidigare, dom har gjort sitt då, acceptera att du har nya och lär känna dom i meditationer och välkommna dom istället..
Den som normalt ansvarar för att vi har skyddsänglar och framför allt behovet att byta är ärkeängel gabriel. Så du kan lika gärna be honom om hjälp..
Det är Gud som ser till att ärkeänglarna finns med oss och inte någon annan!!!!
Sen är det så att det är du själv som gör upp med änglarna innan du föds vilka som ska vara med dig i jordelivet, så allt är redan planerat!!!
Till sist är ärkeänglar ärkeänglar och inte något annat och änglar är änglar och inget annat lika väl som en vit människa är en vit människa och en brun människa är en brun!!!
Detta är hur jag som är certifierat änglaorakel ser på det. I ljus och kärlek!
Ok,,, nu är jag hur konfys som helst…
Jag ska klargöra mer om mannen jag fick kontakt med. Han påstod sig vara just ärkeängeln Gabriel. Om jag skulle tro på just det vet jag inte men som jag tidigare sa så var det något visst med honom. . Han "tog inte" bort min skyddsande ifrån mig ansåg bara att han tyckte att jag var stark nog att klara mig på egen hand och att jag skulle be henne att gå. Jag var skeptiskt från början men han hade ett visst sätt att prata eller som fallet var skriva. Så tillslut föll jag för det. Jag hade nämligen ett väldigt bra år 09.
Det som hände efter jag bet min skyddsande att lämna mig var att jag börja frysa. Nog för att jag vanligen är en frusen person men jag satt med vinterkläder på mig inomhus under lager av täcken och filtar och frös ändå. Sen tog jag en dusch i jättevarmt vatten. ( min son kommenterade det sen och sa att han nästan bränt sig) Jag hade inte kommit ihåg drömmar sen hon kommit in i mitt liv för det var en sak jag bett henne om då jag emellanåt hade sanndrömmar. Den här natten var jättetuff och tillslut vågade jag inte sova. Det tog sen ett tag innan jag fick tag på den här mannen igen och jag fick förklarat att jag inte kunde hantera det som hände..
#6 nej han tog aldrig betalt och jag har aldrig haft kontakt med honom igen även om det var meningen att vi skulle träffas. men jag ville inte.
#5 Jag var på ett ställe för några år sen. Är dålig på namn. Vi mediterade och en gav en del av oss budskap efteråt. Jag fick veta att jag hade en skyddsande, en kvinna som såg ut på ett visst sätt, som jag tagit hand i mitt arbete. Var tvungen att prata med några arbetskamrater innan vi kom på det då jag inte varit på den avdelningen då hon avlidit. Så därför vet jag vem hon var.
# 7 Om det nu är så att jag har nya…varför når jag dem inte? Jag hade ett liv innan då jag var nåbar för energier och annat men jag orkade inte med det. Som sanndrömmar, människor som kanske var kvar. jag jobbar på äldreboende och det blev jobbigt. Det jobbigaste var nog när jag var barn. Ett manligt väsen i vår källare. Därför har jag behov att hjälp.. för att jag inte förstår och ingen känner direkt som kan förklara.

Änglaorakel är definition på pappret gjord av människor… titlar saknar betydelse just nu.
jag protesterar det där med att vi gör upp det innan vi går ner. Det är mer komplicerat än att vi fritt kan välja. Det finns mycket mer än så.
En av de närmaste och en SKYDDSÄNGEL till mig är min Farfar. Han dog när jag var under året. Han följer mig dels för att jag var hans mor innan mitt liv här och dels för att jag är hans barnbarn nu. Vi har starka band.
När jag var 16 hände ett trauma eller faktiskt flera trauman under ett par år. Jag vet exakt vilken dag det var, så fick jag en kvinnlig ängel också, det lilla extra pga av allt runt omkring mig.
Nu senare har det visat att hon inte var redo, lika så fungerade det inte utan jag begärde en som passade mig. Denne som jag har nu hade för avsikt att följa en annan person men av personliga anledningar valde följa mig.
Förövrigt precis som jag skrivit så nämnde du att änglar är änglar, ärkeänglar är ärkeänglar. naturligtvis är det så.
Lika så är den andra delen av den mänskliga själens uppgifter att vara just skyddsänglar mellan livet.
Jag skrev inte att quinn inte har skydd eller har fått någon annan. bara konkret att be om att få skydd. och jag skrev att skyddsängel Gabriel har den uppgiften. naturligtvis har gud ansvar för allt som rör de mänskliga själarna, våra planeter etc men precis som i vilket fungerande system så kan han inte göra allt…
Jag känner inte till hela situationen och det kan lätt ha blivit misstolkat. Hänvisar bara till att Quinn alltid kan be att få skydd. Det skulle vara oerhört konstigt att quinn inte har skydd eftersom det är viktigt att varje person som lever på jorden har ett skydd. Men quinn behöver känna det och eller finna någon som passar just quinn.
Alis volat propriis 
#8 du har alltid din skyddsängel med dig, du har en som alltid finns vid din sida något som medium kallar för huvudguide och han/hon lämnar dig aldrig hur mycket än du tjatar på dom, sen har vi änglarna/guiderna som är också människor som valt detta uppdraget att följa dig på ditt livs väg och det är dom som skiftar med din utveckling…
Det känns som du hade en inte så positiv och kärleksfull energi som påverkade dig och tog fram din rädsla och när man är rädd eller har rädslabaserad energi i dig så är det svårare att komma i kontakt med dina skyddsänglar och änglar över huvudtaget… jag vill ge dig rådet att läsa mitt inlägg till alla rädda och ber dig göra övningarna där några veckor och berätta gärna sen om den positiva skillnaden du upplevt i ditt liv :)
#10 Nog är det mycket som jag är och har varit rädd för och som min skyddsande eller om jag nu ska kalla det skyddsängel skyddade mig mot. Jag blev ju uppskrämd av ett manligt väsen i källaren i vårt hus redan från det jag var barn tills jag flyttade ifrån huset när jag var nästan 19., så nog har jag varit rädd i många år..
jag ska läsa ditt inlägg och se om det kan hjälpa mig/ quinn
# 10 hej igen har gått en tid nu och jag har gjort de övningarna men inte märkt någon direkt skillnad tyvärr.
Har idag varit på hälsomässan och fick där kontakt med någon som kände någon som skulle kunna hjälpa mig. Jag fick ett tel. nr till henne och jag ska ringa henne på måndag. Jag får se om hon har någon hjälp att ge mig.. annars vet jag inte vart jag ska vända mig.
Tack iaf för rådet / quinn

jag hoppas att det verkligen löser sig för dig, örkeänglar i all ära, men ibland är det verkligen inte lösningen på problemet utan kan vara av helt annan karaktär…
Alis volat propriis 
#13 precis ibland kan lösningen vara att släppa sitt ego så ärkeänglarna får jobba med oss och hjälpa oss få frid… kom ihåg att vi måste tillåta dom hjälpa oss, dom får inte gå över vår fria vilja..
Ibland blir våra egon för starka så vi märker ingenting….
Hoppas du får hjälp Quinn så du kan känna frid i ditt hjärta!
Hur märker man att man har en skyddsängel? Eftersom dom ej syns, hur känner jag då av hon/han och kan man kominicera på något sätt? Kan någon se vad det är för typ som vakar över mig:d?