Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1642 ggr
[Jessica-B]
0

Dröm om min farmor

Jag drömde här om natten att jag skulle gå och hämta en ihopvikt ren handduk i nått som skulle kunna vart en walk-in-closet i mina farföräldrars gamla hus.

Vet inte vad jag skulle ha handdukarna till, och farmor och farfar hade aldrig någon walk-in-closet, utan bara mer nån form av klädkammare med kläder varvat med bråte. (Vilket innebär att huset inte alls såg likadant ut i drömmen, som i verkligheten.) Dessutom har farfar flyttat från huset. Det gjorde han några år efter att min farmor gått bort, dvs. nån gång efteter år 2004. Han flyttade för att det blev för mycket jobb med huset helt enkelt.

I drömmen när jag skulle välja handduk, jag tyckte att det var många handdukar och var lite osäker på vilken/vilka jag skulle ta med mig. Medan jag valde var jag medveten om att min farmor inte längre var i livet, och just för att det var hennes gamla handdukar, kände jag rädsla. Det kändes som att jag var ute på någon annans mark, och att hon var arg, och att jag bör vara rädd.

Det är inte första gången jag drömmer att min farmor är arg (vilket jag alla i gånger i drömmarna känner rädsla för) - vilket är jättehemskt, för jag har inte många minnen av henne, då hon blev svårt sjuk, och jag knappt fick träffa henne de sista åren hon var i livet. Hon var alltid snäll, det gånger vi sågs, det minns jag. Och jag har hört mycket gott om henne också. Jag vill inte drömma att hon är arg igen. Det känns så obehagligt. :( Vad tror ni att det beror på?, och denna dröm specifikt, går den att tyda? Den var så stark på nått vis.

Något jag kan komma på nu som har å göra med att hon är arg är att hon en gång var arg på riktigt, sista gången jag såg henne, om jag inte minns fel. Hon hade alzheimers, och kunde inte förstå vad "alla dessa barn kom ifrån, och varför dem skulle springa runt, runt i huset". Hon menade mig och mina syskon, som var på besök i huset, trots att vi var ovanligt lugna. Det är den enda gången jag sett henne arg.

[Jessica-B]
0

putt