Se med stängda ögon =/ =) =P
Nu måste jag berätta något
kanske är det inget speciellt för er som uplever massor och ser saker mer eller mindre jämt, men för mig var detta häftigt
.
Flera kvällar ett bra tag tillbaka men nu nästan varje kväll ser jag klart…
Hehehehe nu är det inte så att jag sett andar eller så utan senast i natt när jag la mig efter den spännande filmern White Noice som jag fick tips om. Ja, efter 01.30 gick jag mot sovrummet, visst jag kände som en beröring fjäderlätt mot min arm flera gånger, men det kan ju varit mina hår som föll också, fyra gånger sådär
. Jaja, väl i säng och nerkrupen under täcket och lampan släckt så ser jag allt i rummet: lampan, sänggaveln, garderoberna, sekretären, dörren, byron, Steffe osv. Hmmm varför tittar jag när jag ska sova tänkte jag och öppnade ögonen och ser allt i samma gråa nyanser som då jag blundade, jag blundar igen och ser fortfarande samma saker i samma gråa nyanser så jag förvissar mig själv genom att med händerna känna på mina ögonlock, de är stängda. Normalt när man blundar så kan man ju i dagsljus eller i ett upplyst rum se ljus genom ögonlocken, men då man sätter för händerna blir det svart. Så blev det inte i natt utan jag såg allt i rummet lika tydligt och klart fast jag blundade och hade händerna tätt för mina ögon
är det så enkelt att hjärnan kopierar bilden och jag kan se allt i tur och ordning varefter jag vrider huvudet som om jag hade ögonen öppna?
Medarbetare på Druid & Shaman
Åh det där har jag varit med om rätt ofta.
Jag tror att det har nåt att göra med att hjärnan kopierar hur det ser ut och så försöker hjärnan att fortsätta bearbeta vad som händer och sker och ser ut, även med hjälp av hörseln och känseln.
Häftigt :)
#2 Men hon hade inte somnat ännu? Jag kan ha så där när jag är fullt vaken.
Jag skulle tro att det har med dels det jag beskrev i mitt första svar och sedan kanske även något med att tredje ögat är öppet samtidigt.
Häftigt att du upplevde det. Har du upplevt det förut också?
Marion - Du har helt rätt, jag var vaken och inte det minsta trött så det förslaget Sömnparalys är uppåt väggarna fel.
Jag tror också som du säger på att tredje ögat är öppet.
Jag har på senare tid upplevt detta rätt ofta och utan att jag tänkt på OM det skulle ske igen utan min tanke har i dessa fall varit "nu måste jag försöka sova så jag vaknar pigg imorgon" Jag har nämligen väldigt svårt att komma till ro på kvällarna så näst intill att jag tar fram stekpannan och BOOOOIIIG 
Agneta, Du kanske skulle prova t ex rosenkvarts att lägga på tredje ögat när du ska sova? Det ska vara rogivande. Har även hört att stenen elefantöra är bra.
Man kan ju få lite ont i skallen av stekpannan 
Hahaha ja så sant får väll skallebank som attan av stekpannan 
Jag har ju en rosenkvarts så jag får testa det då, tack för tipset