Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 843 ggr
HannahBbergstrom
0

14årig flicka need help

Hej mitt namn är Hannah jag är 14 år. Och sen jag var 8 år har jag försökt att få kontakt med min döda pappa. Jag har aldrig drömt om honom eller någon liknande. Men för 9 dagar sen drömmde jag om honom och pratade med han. Och det var värkligt jag vet de. Sen vet jag att han vill mig något. Och jag har försökt på kontakt med han, men han svarar inte! Är det jag som inbillar mig eller är det svårt för han att få kontakt med mig? Jag förstår inte. Kan någon hjälpa mig så är dom jätte snälla! :)
Hur kan jag få kontakt med han igen?

powerofthebass
0

koppla av tror att du låser dig när du  satsar så mycket på att få kontakt ,

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[MikeW]
0

Hej, jag är också 14 år, fast jag är en kille ;)

Jag har kontakt med de på andra sidan, man kan se det som en gåva. (Som jag gör)

Men jag TROR att när man kan ha kontakt med döda som jag, då är man väldig känslig och öppen för vad som händer runt om kring mig.

Jag skulle rekomendera att du mediterar. Då blir man i det tillfället att man är så öppen man bara kan.

Försök meditera 30 min eller 1 timme.

Och ifall du inte vet hur man mediterar:

1. Sätt dig ner på ett ställe där du känner dig avkopplad.

Va ganska säker på att du sitter så, så att du inte får ont i ryggen efter ett tag (Det gjorde jag en gång, kunde inte meditera då)

2. Ifall något bekymmrar dig, t.ex. ljud som stör dig eller ett väck i tröjan så försök fixa det.

3. Spela lung musik

detta är inget måste med det kan hjälpa vissa, prova och se ifall det är något för dig.

4. plunda.

5. (Detta är det svåraste)

Du måste blunda, du får inte tänka på något, du ska försöka hindra att se saker (asså du vet när man blundar då får man tankar eller bilder elr sånt du vet =))

Du ska inte se något, hör inget, andas in med näsan och ut genom munnen.

du ska inte tänka, inget ska störa dig.

Efter ett tag så kommer du vara så öppen för allt att du kommer kanske kunna kontakta din far.

Jag har en kännsla av att han är med dig. Och att han alltid har det.

Hans själ vandrar där du vandrar.

Tro mig, att meditera är SVÅRT specielt första gången.

Inte ens jag kan göra det så bra xP

Lycka till Hannah,

hoppas att du får kontakt med din far.

Mvh Mikael.

liawilson
0

Hoppas du får kontakt med honom igen <3

kramar

*Kärlek & lycka*

[NeferNefer]
1

Hannah: jag har varit i samma situation som du, min pappa gick också över till andra sidan när jag var liten. Jag vet exakt vad du talar om, och jag kan säga till dig att vad din pappa vill, det är att höra från dig att du mår bra! Så säg gärna det, rakt ut i luften bara. Han är ledsen över att han inte kan ta hand om dig i vardagen på ett mer handgripligt sätt, men du ska veta att han är med dig. Be honom gärna om ett Tecken, och var öppen för svaret. Han kommer att göra sitt bästa för att ge dig ett Tecken. När du får det, ta emot det och tvivla inte mer.

Många år efter att min pappa gick bort fick jag små Tecken, drömmar som var väldigt levande och kärleksfulla där vi möttes, känsla av att han var med mig när jag var vaken, ibland rentav talade han till mig när han kände att han måste sätta stopp för mig för jag var inne på fel väg (jag var mycket självdestruktiv som yngre). Han har till och med räddat mitt liv en gång. Hade inte han gripit in från andra sidan hade jag inte varit här för att sitta och skriva inlägg Skrattande Jag tror nog att du, Hannah, på något plan förstår vad jag talar om. Om några år kanske du vill gå till ett medium. Gör det i så fall. Men just nu kan du vara trygg i förvissningen att ni har ett kärleksfullt band som inte ens döden kan kapa. Den dagen du så småningom går över till andra sidan kommer han att stå där och vänta på dig. Han och flera andra, som följer dig och vill att du lever ett helt och lyckligt liv.

Mike: du fick mig nästan att ramla av stolen med ditt kloka inlägg. Gratulerar, och fortsätt utvecklas sådär fint och lyhört!

[MikeW]
0

Tack NeferNefer =)

Jag uppskattar dina fina ord :)