medium och konkurrans
Jag har fått en fundering pga en personlig händelse…
Jag jobbar ju som änglaorakel som vill hjälpa folk att själv kunna kontakta änglarna och hjälpa sig själva utan att behöva gå till medium eller änglaorakel…
Vårt syfte är att folk ska finna sin frid och lycka så man inte behöver hjälp utan kan hjälpa sig själv.
Har lagt märke till att några medium inte gillar det här och gör sitt bästa för att pracka ner på detta.
Är det inte meningen att vi ska sprida ljuset och få folk att må bättre?
Eller jobbar vissa medium i första hand på att tjäna pengar och behålla sin kundkrets?
ALLA har medial förmåga!!!
Jag blir så besviken när jag upptäcker medium som inte vill ha konkurrans…
Syftet i mina ögon är att hjälpa andra att finna sin egen lycka och frid och sprida ljuset i världen inte att göra folk beroende på oss utan lära att göra det själv!
Att du får motstånd tyder i det här fallet på att du är inne på rätt spår, och de som är inne på fel spår (som inte vill att folk ska ha egen högre kontakt utan fortsätta betala dem för vad de säger) vill såklart inte att du ger folk den makten över sina egna liv och sitt eget öde. De vill nog fortsätta vara profeter som håvar in pengar på hjälpsökande människor.
Nu när vi har slagit fast att du är inne på rätt spår, så tycker jag att du ska fortsätta. Enkelt för mig att säga, jag vet. Men jag ska skicka ljus till dig och hela situationen, om du vill, och jag hoppas att fler gör det. De här profitprofeterna får väl leta upp andra jobb…
Ett bra ämne du tagit upp här och visst är det så vissa klarar inte av att få konkurrans utan är enbart ute för att fiska pengar på andra människor som söker deras hjälp.Det har uppstått så mycket avund och prat bakom ryggar i den andliga världen så man glömmer bort vad vi verkligen är här för,för att hjälpa varandra.
Har som dig sett detta både på nära håll och på andra håll och det är obehagligt när det blir en tävling i andlighet.Som du säger alla är medial och alla kan utvecka gåvan om dom vill.Andlighet för mig handlar inte om vem som är bäst utan att kunna glädjas med andras kunskap och framgång.
Visst blir man ledsen många gånger men det bästa vi kan göra är vårt eget bästa,dummerjönsar möter vi överallt tyvärr och det är dom som förstör för alla som vill jobba och utöva detta äkta.Jag försöker att inte låta andra människors dumhet ta på mig utan gör mitt eget bästa för att leva som jag lär mer kan jag inte göra tyvärr.Men går med ett rent samvete att jag gör så gott jag kan.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack så mycket NeferNefer…
Ja det är snart slut på att folk ska behöva söka upp medium och andra andligt jobbande min önskan är att folk ska kunna göra detta själva för att må bra!!
Jag tackar också hjärtligt för ditt ljus!!!
#2 tack och lov att vi är flera med samma åsikt!!!
Välsigne er!!!
Tänk det är ju precis det jag vill,att alla ska få finna detta och slippa söka hjälp.Att få ha kontakten med sina guider och med anhöriga i ljuset.Det är min absoluta dröm att alla som vill ska finna den harmonin och kommunikationen.Något som vi alla har rätt till,kan klara av och inte bara vissa.Andevärlden finns ju till för alla oavsett vart i livet vi står.
Ljus till er alla 
#5: precis. Spiken rätt på huvudet. Men samtidigt får vi komma ihåg att det ligger en väldig makt i att kunna säga saker till folk som kommer och ber om budskap, och alltså i förlängningen få inflytande över deras liv. Makt, och pengar. Det är två väldigt starka drivkrafter- som vi nu försöker ta ifrån dessa profitprofeter. Därför behövs starka, kloka människor som ni (tack för att ni finns!), och kanske även i viss grad påhejare som jag, som skickar ljus och ser fram emot att alla människor själva ska få egen kontakt och egen insikt i den mån de själva önskar och förmår.

tråkigt att höra, det behövs personer som kan sprida styrka till människor som behöver det som mest, eller är villiga att söka… Som en god medmänniska!
Men vi vet alla att vårt samhälle ser ut så här och många tycker det e okej att tjäna pengar på allt. OCH då menar jag inte att ett bra medium inte ska få ta betalt utan dem som saknar gåva helt lurar folk för att tjäna pengar för att många som söker kan i vissa fall bli tacksamma offer för dessa lurendrejare!
Alis volat propriis 
Det här är medium som är duktiga och som får kontakt och gör det dom ska…
Visst tar jag själv betalt för mina tjänster men mitt mål är att alla ska kunna detta själva i framtiden så varken jag eller andra medium behövs, det är mitt mål!!!
Aha. Ja, det är bra att de gör det de ska, och absolut har de all rätt i världen att ta betalt för det de gör: de ger ju ändå sin tid till klienten, och kanske har andra omkostnader som resa eller lokal eller annat. Men ändå, de ska inte vara taskiga mot dig, för det luktar verkligen rädsla för att förlora sin makt över klienterna och pengarna de tjänar. Tycker jag. Om var och en sköter sitt och inte skadar någon annan så tror jag att allt kommer att gå bra för oss.
Kram!
Jag har ochså märkt att det finns en tävling i medialitet.Bland medium vilka som har den bästa förmågan att förutse saker och ting.Förstår inte riktigt att man kan bli ett certiferat medium.Den här gåvan att vara synsk,kan tas i från en i morgon dag.Det kan man aldrig veta.
# 10 Försvinner bara gör inte gåvan,däremot finns dom som medvetet stänger ner för att aldrig mer öppna upp av olika orsaker.
Sen har vi det här med att sköta sin gåva,att inte missbruka den hamna i girighetsmönster där man för egen räkning utnyttjar andra.I såna lägen kan andevärlden själva ingripa och frånta en person gåvan tills dom släppt sin girighet och kan lära sig leva med den utan att utnyttja andra i sin väg.
Nu vill det ganska mycket till för att sånt ska ske eftersom dom på andra sidan anser vi också ska lära av våra misstag.Men visst förekommer det om det enbart handlar om pengar och man inte arbetar för att alla ska få ta del av detta.
Jag håller fullt med # 0 om att alla har gåvan,alla är i grunden mediala en del väljer att öppna upp medans andra inte alls bryr sig.Det är en sorg att se när medium inte tål att andra gör framgång,att det ska handla om konkurrans och inte människors välbeffinande då har man missuppfattat den andliga biten helt och där pågår just nu en stor rensning,in med dom som gör detta rättvisa och ut med den som utnyttjar.
Men försvinner helt hux flux gör inte gåvan det krävs ganska mycket innan man fråntas den och ofta lär sig personen något och den kommer succesivt tillbaka igen.
Ett bra inlägg!! Har själv tänkt i de banorna!
Jag har valt att starta enskild firma och arbetar med mitt "vanliga" arbete på 50% och driver min verksamhet på 25% idag.
Min ambition är att arbeta för människor till 100% (eller på 100%) men det får ta den tid det tar!
Jag har valt att inte marknadsföra mig (har en hemsida, men gör ingen reklam för mig) då alla mina möten sker genom muntliga rekomendationer. Ja det var ett sidospår.
Vad jag ville säga var att går vårt arbete ut på att arbeta medialt/andligt/som medium, så måste vi också få in en inkomst…MEN jag resonerar som så här: Vi är här tillsammans för att skapa ljus och kärlek i världen. Att jag arbetar ideellt, ger healing på distans utan att ta en krona, är av den enda enkla anledningen = vi ska inte verka på detta sätt för att tjäna pengar, vi gör detta för att vi tillsammans ska sprida ljus i världen.
Senast häromdagen rekomenderade jag en klient till en kollega, då jag ansåg att hon hade mer erfarenhet inom det området än vad jag har - det är SÅ vi ska verka - tillsammans!
Som sagt, jag hade gärna varit miljonär och arbetat för människor gratis, men det finns en tanke "bakom" det också - hade man satt något värde på healingen, vägledning osv om man fick det gratis hela tiden?
Om jag skulle verka för eget syfte, skulle bli gåva stanna upp.
Vi ska gå våran egna väg, men vi behöver varandra - vi är här för varandra!
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag håller helt med dig kvasthilda.Men det handlar inte bara om medium.Utan det är nog så inom allt i det andliga.Man behöver inte svartmåla saker inom det mediala(personer,eller behandlingar).Vi står alla i ljuset och hjälper andra människor.Det viktiga är att vi hjäper dom som mår dåligt,att må bättre.
STOR KRAM TILL ALLA!!!!!!!!

Enligt min erfarenhet av andevärlden, så är det vad de strävar efter, att alla själva ska kunna ha kontakt med dem, och att, som du säger, kunna hjälpa oss själva.
Jag förstår inte egentligen varför dessa medium är oroliga..det kommer att behövas de som hjälper folk att kommunicera och att hjälpa folk länge ännu.
Så de förlorar inte sina jobb.
Men allt fler människor lär sig ju att kommunicera med andevärlden, dels genom andevärldens och sin egen försorg, det finns inte så mycket dessa medium kan göra mer än se på då det sker.
Sedan (tror jag) finns det ju andra som vill stoppa detta av andra anledningar, de som tror att de har monopol på andevärlden..hur det nu går till
U R us
Jag tänker att medium som agerar/reagerar på det sättet kanske inte gör det av ondo, utan av oro.
Kanske har de slutat sina gamla arbeten för att "förmedla" på heltid.
Då blir ju alla som "kan själva" inkomstbortfall.
Sen tycker man ju att det låter lite konstigt ändå. Det är ju som att en läkare skulle vägra skriva ut medicinen, för om patienten blir frisk så kommer den ju inte tillbaka.
Jag röstar för MER ANDLIGHET ÅT FOLKET!
Och en hel massa kärlek!
Fortsätt att sprida ditt ljus du kvasthilda1972 och alla ni andra också, och skit i vad de negativa andra säger
De är bara avundsjuka.
Jag har också blivit rejält tillplattad av de som tror sig veta bättre, och det känns inte roligt. DEt vet jag med. Men jag försöker kämpa på så gott jag kan att hjälpa till att sprida ljus jag med, på mitt vis.
De finns inget rätt eller fel. Huvudsaken man hittar en väg som fungerar för en.
Tack söta underbara ni för era kloka och fina ord 
Jag hade dock hoppats på att några som jobbar som medium ville skriva några rader och försäkra mig att jag har fel….
Tack och lov att vi är flera sanna ljusspridare som verkar för att folk ska hitta sin inre frid och därigenom sprida fred på vår moder jord tillslut!!!
# 17 Trodde också medium skulle dyka upp i tråden men fega kanske när allt kommer omkring,sanning blottas och då blir det svårt att bygga upp sitt försvar 
Allt gott i ljus till er 

det beror väll på hur ni definierar ordet medium….
Alis volat propriis 
Bara för att man kallar sig för ett proffisionellt medium och sprider en massa reklam för sin sak, så innebär det inte automatiskt att man är bra på det man gör. Jag vet flera jättebra medium, vissa av dem kallar sig inte ens för medium, som gör ett fantastiskt arbete i det tysta. De gör inget störe väsen av sig, och de är absolut de bästa skulle jag vilja påstå.
Deras arbete sprids via "ryktesvägen", utan reklam på något vis.
Sedan så är det ingen garanti att man blir ett bra medium bara för att man gått en utbildning hos ett vida känt medium. För i grund och botten är vi individer med egna erfarenheter och upplevelser som lätt kan färga det man gör, trots allt.
Jag önskar dig jättemycket lycka till och framgång med det du sysslar med kvasthilda1972. DEt låter jätteintressant tycker jag.
Så Keep up the good work 
Jag håller på dej, Kvasthilda1972

jag tycker det är dumt att ett medium bara skulle kunna vara någon som har blivit godkänd av en annan människa med mediala gåvor (för dem som anser detta naturligtvis och de finns ).
De bästa medium som vandrar på jorden har det som en medfödd gåva och ett stort samarbete med dem på andra sidan. De behöver inte teorier skrivna av människor.
Alis volat propriis 
Klokt sagt yamher
Håller med.
Hänger på yamher,klokt talat 

tack ni goa!
Alis volat propriis 
dags för puff…
håller också helt med yamher…
U R us