Att sia om framtiden
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Intressant tråd, grinda! Hoppas det kommer många svar!
En spådom som gjorde stort intryck på många är inte så långt tillbaka i tiden. (tyvärr har jag inte kvar texten, citaten är fritt ur minnet)
Ylva Trollstierna, Sveriges tarotdrottning, brukar varje år ha en spådom om Sverige på sin hemsida. För några år sedan skrev hon i januari att ett mord skull ske som skulle få stor uppmärksamhet, på en "plats för kvinnor och handel". Förövaren skull gripas och man skulle finna "kopplingar till Palme-mordet".
Det lät ju ganska snurrigt. Ända tills Anna Lind mördades på ett varuhus. Kopplingarna till Palme-mordet var förstås att det var en person i regeringen som miste livet genom mord.
Även månaden stämde.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
En annan spådom, en som ännu inte hänt:
Pehr Trollsveden, tarotläggare, var med i något av alla dessa caféprogram i TV, alldeles innan Victorias och Daniels bröllop.
Han sade då bl.a. att Victoria skulle få en baby i slutet av detta år.
Vi får väl se
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Sanndrömmar har jag haft men det förstår jag inte förrän det jag drömt händer vilket kan ligga en bra bit fram i tid. Jag spår inte framtid men ser framtid spontant för vänner och bekanta och det har hittills stämt väldigt bra. Ser dock inte framtid för mig själv.
Amor Vincit Omnia
#1"För några år sedan skrev hon i januari att ett mord skull ske som skulle få stor uppmärksamhet, på en "plats för kvinnor och handel". Förövaren skull gripas och man skulle finna "kopplingar till Palme-mordet"."
Oj! Vad otäckt där fick hon verkligen rätt.
#3 Jag har också haft sandrömmar. Drömde om Tsunamin några månader innan det hände. Att du spontant får upp saker och ting om vänner -det är ju lite spännade men är det inte jobbigt om det är mindre goda nyheter? Har du varnat någon nån gång?
Och det har hänt att jag drömt om människor som jag ännu inte mött…
# 4 Jag har varnat en gång för det var så oerhört starkt och det ångrar jag icke för en sekund för min väninna kunde råkat mycket illa ut.
Amor Vincit Omnia
Wow vilken tur din väninna hade:) Och skönt för dig att hon lyssnade…
# 6 Det gjorde hon faktiskt inte den envisa, men något hände så hon fick inte pengar som planerat och kunde inte åka vilket jag tackar universum för. Hon backade väl något i sina planer men visste inte om hon skulle tro mig, numera frågar hon mig omprecis allt som om jag skulle veta ;)
Amor Vincit Omnia
Ha ha människan hade dubbla vakter… å nu har du fått ett heltidsjobb!

Ja detta med spådommar och siande är ju väldigt intresant och ngt som skett i urminnes tider.
I Biblen kan du finna hur många profetsior om framtiden som helst.
Samtidigt som som man fördömmer siande *L*
Jag jobbar ju själv som siare o tarotläggare o ser ju nästan dagligen spådommar som slår in.
Men viktigt att veta är ju att en siare alldrig kan se vad som sker i framtiden vi kan bara se möjlighterna och den troligaste vägen som sker.
För i slutändan så är det alltid den egna viljan och besluten som styr i slutändan.
Så en spådom kan bara ses som en vägledning och en möjlighet på vad som sker.
Så visst finns det en möjlighet att Victoria o Daniel blir föräldrar till hösten men det är ju dom själva som tar beslutet och kanske beslutar att det ska ske längre fram.
Sedan tycker jag det är oetiskt att spå någon som inte gett sitt medgivande till detta.
Tror knappast Victoria o Daniel gett sitt samtycke till att ngn läser av dom.
Samma sak gjorde en kändis tidning för några år sedan då dom lät en tarot läggare lägga kort på flera kändisars kommande år.
Vilket jag ser som riktigt fel och oetiskt som siare har man vissa regler att följa dels att inte lägga på personer som inte gett sitt medgivande till detta plus att man har tystnads plikt om vem man lägger på och vad som kommer fram tlil den personen.
Så att publisera både namn och vad man får till sig.
Så detta tyckte jag var oetiskt .
Spådommar kan också slå i tiden ser man både i Maya kalendern och i Nosterdamus profetsior flera saker som dom förut spått men tids mässigt har det slagit på 50 - 100 år.
Jag själv gjorde en Förutsägelse för 2010 som jag publiserade här inne tyckte inte så mycket stämmde när 2010 var över.
Men nu börjar det slå in jag skrev b.la att folket i ett land skulle resa sig upp mot ledningen och störta sin regering och detta skulle sprida sig till andra länder.
Så detta med tid kan slå både framåt och bakåt i tiden när det gäller spådommar.
Lasse
# 8 Ha ha sant, synd inte man kan livnära sig på att vara hennes personlige rådgivare bara ;)
# 9 Inte ska man sia/spå någon som inte bett om det, sen ibland får jag ju saker till mig utan att någon bett om det men då säger jag oftast heller inget. Inte så att jag kan påverka vad som kommer till mig, men jag är mycket restriktiv med vad jag delar med mig utav.
Sen vad gäller tiden ja, det kan variera mycket i alla fall framåt för min del.
Amor Vincit Omnia

Du skriver att du ibland får till dig saker som du inte bett om.
Men jag vill säga att visst har du bett om det men helt omedvetet.
Går du runt och är öppen så kan du få till dig saker om mäniskor runt om kring dig utan att du ber om det det går automatiskt när du är öppen.
Hur ofta känner du dig inte ledsen utan du kan finna ngn anledning till detta.
Därför det också kan kännas väldigt obehagligt att vara i folksamlingar för man omedvetet känner av andra mäniskors känslor o problem.
Men stänger du ner så får du inte till dig detta Så lär du dig att hantera din medialitet stänga ner så bestämmer du själv när du ska få till dig saker om ngn elelr känna deras känslor.
Så visst har du bett om det *L*
Öppnar upp gör du helt automatiskt genom att tänka på medialitet eller om du läser om medialitet räcker du går in här och läser så öppnar du upp.
Men stänger ner gör du inte automatiskt utan det måste du be om.
Det är inte meningen att vi ska läsa av ngn spontant o omedvetet när vi ändå inte kan använda oss av det.
Men eftersom vi är öppna så får vi det till oss.
Därför så viktigt att lära sig att stänga ner för är man öppen hela tiden så är det så lätt att man kör slut på sig själv och går in i väggen tillslut.
Senast förra veckan så fick jag upp en flytt för en klient och sa att persoenen troligtvis skulle flytta inom den närmaste tiden o personen svarade men vad konstigt jag flyttade ju in i min nya bostad förra månaden.
Så visst kan man få fram saker som redan hänt också i en spådom.
Lasse
# 11 Nja om jag ska vara lite petig såhär på kvällskvisten så skrev jag inte att jag får till mig saker jag inte bett om. Jag får till mig saker och kan inte påverka vad som kommer till mig. Går inte runt och är öppen alltid, men som jag har lärt känna min egna medialitet så kan jag medvetet "stänga" men bara till viss del. Lite öppen är man/jag alltid och det funkar bra tycker jag.
Och ofta när dessa framtids syner kommer gäller det någon jag träffar eller som står mig nära så jag tror det finns ett syfte med det ändå även om jag inte alltid kan dela med mig av det jag ser just då :)
Amor Vincit Omnia

Hade du varit stängd så hade du inte fått dessa saker till dig *L*
Så visst kan du påverka detta genom att stänga ner.
Lasse
# 13 Nja, jag delar inte din tanke att man kan stänga ner helt. Är man medial är man och helt avstängd vet jag inte om jag kan vara…
Kram Madde
Amor Vincit Omnia

det finns faktiskt eget handlande och tänkande från andra sidan. Då hjälper det inte alltid att man själv inte vill eller att den mediala stänger ner.
Det man kan se om framtid handlar inte alltid heller om vad de visar oss utan gåvan att kunna "gå" i tiden, framåt eller bakåt… Då har det inte heller alltid med vad man väljer att se..
Alis volat propriis 

Jo det kan jag hålla med dig om helt stängda blir vi nog alldrig.
För är jag stängd så kan fortfarande min guide kominisera med mig och ge mig råd men då handlar det alltid om mig själv och mina egna beslut.
Alldrig att jag fått upp saker om andra personer när jag varit stängd.
Men däremot har det hänt vid några tillfällen att när jag jobbat färdigt för dagen och glömt stänga ner så har jag fått till mig saker om andra personer jag träffat.
Men då stänger jag omedelbart ner i gen.
Lasse
# 16 Det funkar väl kanske lite olika för oss alla antar jag :)
Jag har mycket lättare att se och känna för alla andra än för mig själv. Så vaken tid händer det inte så mycket om jag själv behöver tips och råd, det kommer i drömmarna på natten :)
Amor Vincit Omnia

När det gäller spådommar så är det ju väldigt roligt att vara lärare i intuition, Medialitet och tarot,
I februari månad hade vi en tarotkväll där eleverna fick öva på att sia om framtiden.
2 av dom lade kort på mig och bägge berättade om ngt som skulle ske för mig inom den närmsta framtiden bägge berättade samma sak.
Dom beskrev även en person som skulle dyka upp i samband med detta.
Nu för 2 veckor sedan var jag i Norrköping o höll en kurs i tarot.
Där fick samtliga deltagare lägga kort på mig och dom sa precis samma sak som jag fick höra på denna tarot kväll i HBG.
En person lämnade även en exakt beskrivning utsende mässigt på denna person som dom i Helsingborg lämnade.
Nu vet jag även vem personen är för har träffat personen nu och det är en kusligt bra beskrivning dom lämnat på denna person.
Så nu vet jag vem personen är nu återstår bara om det blir ett samarbete mellan oss i framtiden.
Vi hade även en tränings chatt i tarot för några år sedan då någon i gruppen fick ställa en fråga och sedan fick alla som la korten skicka sina svar till mig privat.
Jag kopierade alla svaren och lade ut detta på chatten och det var otroligt vad lika svaren var.
Det gav nästan alltid samma resultat beättat med olika ord.
Var vid ngt tillfälle som ngn fick ett annat resultat men övervägande lämnade dom samma svar men med olika ord.
Lasse
Har blivit spådd så många gånger och det har aldrig stämt! Undrar om jag är svår att läsa av eller mina guider luras..Eller..så är det kanske så att ingen egentligen kan spå och bara hittar på..Man börjar ju undra..
Jag har ofta samtal från folk som ringt spålinjen till mig och det har slagit in och dom vill ha mera hjälp… Men det är när jag använt tarotkort och pendel, änglakorten spår jag inte framtid med utan den är en annan hjälp som är mer konkret…

Inte als konstigt ingen kan se vad som sker i framtiden.
En spådom visar möjlighterna till vad som kan ske o hur du kan göra i framtiden inte på hur det blir.
Så den egna viljan styr i slutändan o vad du gör för att det ska vara möjligt.
För du kan inte bara gå hem o rulla tummarna o vänta på att saker ska ske du får själv vara aktiv för att det ska vara möjligt.
Så en spådom är en vägeldning på hur du kan göra inte på hur det blir .
kan ge ett ge ett eget exempell som skedde för ett par år sedan.
En kompis som är siare berättade att jag skulle på en fest veckan därpå o visst det stämmde han sa till mig att jag skulle bli uppvaktad av 2 kvinnor denna kväll,
Han sa att jag skulle välja kvinnan i rött för det skulle bli en stor kärlek o en bra reation,
Festen kom o mycket riktigt så blev jag uppvaktad av 2 kvinnor o den ena var klädd i röd klänning,
Men denna kvinnas barn o mina barn var ite på så god fot med varandra o en rätt så strikt o alvarlig kvinna, Denna nadra kvinnan var det fart o fläng o mycket glädje o humor.
Så trots kortens vägledning så vade jag den andra kvinnan o det funkade inte als i längden.
Men ett typexempel på hur man kan förändra en spådom så den inte stämmer.
Eller när man får upp att en person ska byta jobb. Personen vill byta arbete men söke rinte ngt nytt jobbutan väntar på att bli kontaktad om ett nytt jobb.
Ja personen förändrade spådommen genom att inte själv aktivt söka detta andra jobb.
Eller kvinnan som spådommen visade studier till hösten men där kvinna valde att fortsätta att jobba i stället för att börja studierna som hon kom in på.
Så en spådom är bara en vägledning på hur du kan göra sedan styr du själv hur det blir.
Därför inte allt stämmer när det gäler spådommar,
Men som sagt vad så kan det ge en otorolig vägledning på hur du kan göra o den troligaste vägen men alt kan man förändra genom att göra andra beslut.
För inget sätter sig över den egena viljan.
Lasse
Spådomar kallas spådomar för att dom utspelar sig i framtiden.
Framtiden existerar enbart när vi observerar verkligheten med vårt vänstra hjärnhalva.
Det vi beskriver när vi kallar någonting för framtid gör vi således med den verklighet vi uppfattar när vi beskriver den utifrån den information vi är kapabla att förstå från det perspektivet. Från vänster hjärnhalvas perspektiv.
Vilket perspktiv ger oss då vår högra hjärnhalva? Är det kanske en verklighet som inte har begrepp som tid i sin verklighet? Är det kanske en verklighet som kan liknas vid den verklighet kvantfysiker använder sig av när allting sker samtidigt utan tid som en komponent?
Om detta är sant, då är spådomar ingenting annat än ett annat perspektiv på verkligheten som vårt hjärna är kapabel att presentera.
-Kent Asp-
#2- viktoria är ju gravid nu så det stämde nog! Läste lite i tråden & såg hur pass gammal den är..men kul att se att det faktist stämmer vissa spådomar.
*Kärlek & lycka*
Jag har spått många, mest mina vänner och vänners vänner. Mina vänner i kortlek och andra i handen. Det är faktiskt mkt som stämt in.
Det jag minns mest var att jag spådde att en väninna till mig skulle gifta sig, flytta utomlands och få en son.
Hon vägrade alla tre alternativen. Men idag bor hon utomlands, är gift. Det enda som inte stämde var att hon skulle få en son, men det var hennes 16åriga dotter som fick en son.

den är intressant, för att forskarna vet inte om att varje gång de lyckas skapar de ett svart hål. Om än så litet men det kan göra oerhörd skada om det blir för ofta. (det gör vi med våra kärnvapen också, en kort millesekund, inte synlig men ändock existerande)
Så det är inte konstigt att den går sönder titt som tätt.
Alis volat propriis 
jag har drömt sanndrömmar, sett /hört mina barn och även mina barnbarn inna de har blivit till
sett när någon ska gå över till andra sidan..
osv..
men detta är mera som budskap från andra sidan, eller Tecken i naturen. Eller från personen/djuret självt.
Jag vet att man inte "ska/kan" få budskap om död från andevärlden, men det har jag fått, som en förberedelse på vad som komma skall
jag är tacksam för dessa Tecken, även de de kunde/kan vara svåra att få
U R us
Jag har haft en form av varseldrömmar angående framtiden, då himlen är röd, solen är röd. Jag vet att det står om det i bibeln också och till slut ska solen sluka jorden.
Jag har haft drömmar om ljusklot som kommer ned till jorden. Det är ungefär som svävande själar/utomjordingar i form av ljusklot. Men jag ville inte följa dom. Min syster accepterade dom. Sedan skjutsades vi längs en ljusklots-bana någonstans, men jag kände bara obehag och ville hoppa av. Det var inte rätt. Troligen var det utomjordingar av något slag som ville lura oss att tiden var inne för jordens undergång.
Ja, jag hoppas ju att dessa drömmar inte blir sanna! Än så länge är det bara drömmar.
#32 Tack! Det glömde jag skriva, att detta var flera år sedan jag drömde om detta, men det kändes som en framtida-dröm.
Alltid när jag haft såna här drömmar "emot min vilja" så har jag bestämt hoppat av och tackat nej, så det är ingen fara så. Det har alltid ändå gått bra i slutändan. Jag kan fortfarande ibland ha liknande drömmar, men jag har kontroll över dom känns det som.
Och just nu är jag inne i en förändringens tid när det gäller min personliga och andliga utveckling, men jag är mkt väl medveten om mina drömmar och allt annat som sker, men jag tar det med ett lugn.
Jag har också idag via en avläsning av en jätteduktig tjej fått svar på många frågor vad gäller saker som händer i mitt liv just nu och olika val som jag haft svårt att bestämma mig för.
Några veckor innan mormor dog, så drömde jag att hon var på sjukhuset och att jag var där. Vi satt och pratade om allt möjligt. Hon sa till mig att jag skulle hjälpa mamma mer, och stötta morfar. För dom skulle behöva mig. Hon sa att hon var stolt över mig, att jag kommer att komma långt osv. Och att jag aldrig någonsin skulle glömma att de som älskar oss, de lämnar oss aldrig. Sen såg hon mig i ögonen och sa "jag kommer alltid att tro på dig. jag kommer alltid att älska dig, det kan ingenting ändra på" o sen dog hon. Jag blev helt chockad o helt förstörd, vaknade gråtandes osv.
När hon några veckor senare fick en hjärtinfarkt, opererades och låg medvetslös en hel natt innan hennes hjärta inte orkade mer, förstod jag att allt hon sa i den där drömmen, var det hon hade sagt till mig om hon hade varit vaken den där natten. För jag var där vid hennes sida, jag höll hennes hand när hennes hjärta slutade slå.

marion det kanske handlar om en annan plats, en annan planet?
Profetior kan ju komma när som helst. Även idag. Det finns profetior finns om allt möjligt, stora som små. Vissa slår in andra inte beroende på vilken framtid som slår in. Du kan alltså ibland jobba emot profetian men inte alltid, utan att den inträffar ändå…
Alis volat propriis 
#36 Ja, jag tror också man kan motarbeta profetior. Jag minns en annan dröm jag hade om min systers man, att han fick en rullande buss över sig (Han mekade med bussar då) och blev förlamad och fick sitta i rullstol.
Nästa dag ringer min syster mig och säger att hon haft en hemsk dröm om att hennes man blir förlamad och sitter i rullstol.
Vi hade alltså haft nästan samma dröm, så vi bad emot den drömmen och tack och lov så har det inte inträffat! :)

fast det är inte en profetia. Det kan lika gärna handla om att någon vill varna er om en möjlig olycka, eller att det kommer att hända likaväl som det bara är en tillfällighet. Drömmar är det enklaste sättet för dem på andra sidan att nå oss på.
En profetia är något som sägs eller skrivs ner och som ska inträffa i framtiden. Ofta flera saker som ska hända. Det finns en jättelång skriven profetia som är påväg att inträffa nu. Den rör mest andra sidan men det har lite med vår planet att göra också ( de är förtegna om denna men jag har fått höra delar av den). Om ljus och mörker. Det som berör oss har med 2012 att göra fast det har redan börjat att inträffa. Det är ett väldigt bra exp på att tiden är lurig och inte alltid går att tämja.
Alis volat propriis 
Yamher, det skulle vara intressant att läsa lite om den profetian, finns det någon länk?
#29 Jag har en god vän som vägrar erkänna att hon är medial. Hon vill helt enkelt inte vara det och är livrädd för att hennes kollegor ska få reda på det för hon tror att hon då får sluta som psykolog och förlora sitt jobb.
Men hon har vid två tillfällen fått varsel om när någon ska dö. En morgon vaknade hon med en underlig känsla som sade henne att NN nog är död nu. Telefonen ringde ovanligt tidigt och hon bara svarade: Hej XX, har NN dött? Hon "visste" också vem som ringde innan hon svarade. Detta var på den tiden då vi hade sladdtelefoner.
För ett år sedan var hon på resa och tidigt en morgon vaknade hon av ett prasslande ljud i hotellrummet. När hon tittade åt sidan stod där en stor mörk ängel och bredde ut sina vingar. Han stod väldigt nära hennes säng. När han rörde dem såg hon att det var likadana fjädrar som fåglar har fast större. Det frasade/prasslade om vingarna. Hon blev så rädd att hon inte tog sig för något utan bara stirrade på ängeln. Han tittade tillbaks. Men då första morgonljuset silade in genom persiennen bara försvann han. Liksom upplöstes där han stod. Hon berättade det för sin sambo som inte alls förstod henne utan viftade bort det med att det varit en dröm. Men hon såg det hon såg och några dagar senare dog en släkting till hennes sambo.
#40 Läskigt att se sådant som död så klart som hon gör. Jag kan få lite förvarningar i form av symboler, bilder om det gäller nån som står mig nära. Jag har hört att i början av den mediala utvecklingen kan man se mycket negativt och död, men att det går över.
Jag hade lite så i början, men aldrig så klart som din vän.

jag vet ärligt talat inte om den finns nerskriven på jorden. Jag vet att den finns i en oerhörd tjockbok på andra sidan i "himlen". Jag har försökt höra hela men bara fått höra ca två sidor av den.
det är nog inte generellt att alla ser bara negativa saker o död i början av sin medialitet. Det finns risk att det fastnar vid död eftersom helt plötsligt är det en helt ny värld att upptäcka och i regel möter man ju själar o dessa har ofta nyligen left. Ofta blir det så att man som nubörjare hjälper andar över eller försöker kontakta anhöriga etc. Efter ett tag finner man sin nisch o fördjupar sig i det.
Alis volat propriis 
Jag kan inte se in i framtiden, men på något konstigt sätt vet jag om det kommer hända något stor i mitt liv. Jag är bara 16, men jag har även en stark känsla för hur mitt liv kommer vara. Och då jag blivit spått har min känslor om framtiden nästan varit exakta.. :) Det känns både lite skrämmande och häftigt!
#43 Ja jag tror att det är inbyggt i oss, livsplanen så att säga. I själsligt tillstånd vet vi nog mycket mer än i kroppsligt tillstånd. Jag tror man får chans att välja det liv man vill leva och att livet är som ett "uppdrag".
Ett litet äventyr på jorden