Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 867 ggr
Elisabeth-J
0

Fåglar

Jag har under mitt liv ofta fått påhälsning av själar genom fåglar och ikväll hände det med flera stycken. Jag skulle åka till Strömsund och hålla en storseans. Jag åkte tillsammans med en vän och strax efter kom en stor mås flygandes precis vid rutan på bilen, en stund senare kom en till fågel som vi inte hade sett tidigare och den såg så annorlunda ut. Vi åker en bit till och då kommer en korp. Hon sätter sen på stereon och det är en skiva med bara fågelkvitter, sätter sen på radion och där pratar dem om ugglor. När vi kommer fram så säger vaktmästaren där: -Hör ni vad mycket fågelkvitter det är. Det var massor av kvitter ute! Vi sade då till varandra att den här kvällen blir full av energier och andar. Vad rätt vi fick! Det var massor av positiva energier och det var många trevliga och roliga kontakter med andevärlden ikväll! =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jimmy-Ottossn
0

hehe ja andarna är roliga ibland! det där känner jag igen! det är ofta när man sitter i bilen på väg till tex en seans då dem börjar påverka, brukar få flera oförklarliga Tecken som är så typiskt dem!

Maili
0

Att svika andra!!

Hur fungerar vi mäniskor igentligen!! Bor i en fastlighet med 3 lägenheter, världens BÄSTA hyresvärld som alltid ställer upp!! Ett par flyttade ut och hade förstört hela lägenheten…!?Min hyresvärd har alltid ställt upp, men dessa personer skiter totalt i att ta ett ansvar!? De kallar sig för andliga och arbetar med detta.. men jag tvivlar..Min hyresvärd är själv väldigt andlig så han vill inte göra stor affär av detta..

HUR KAN JAG HJÄLPA HONOM??

Elisabeth-J
0

#2 Kanske något som han ska lära sig av? Att inte alltid vara för snäll och ställa upp kanske? Inte bara ge och ge och alltid vara snäll när han inte får gott tillbaka. Jag tror att det är dags för honom att börja säga ifrån nu. Jag tror att du kan hjälpa och stötta honom med det!

Lycka till!

Elisabeth 

Jimmy-Ottossn
0

Jag förstår inte riktigt frågan, dem som bodde i lägenheten ar dem andliga menade du? och dem hade förstört den och inte vill betala?

Jimmy-Ottossn
0

det spelar ingen roll vad dem jobbar med, utan dem hyr under samma villkor som dem andra(eller?)…dem är lika mycket människor som andra även om dem arbetar med det andliga, så det får din hyresvärd inte hänga upp sig på men som Elisabeth sa så är det här nog något han kommer lära sig utav .

Maili
0

Denna tråd handlar egentligen om fåglar!!FlörtSååå..Har länge  velat ha korpfjädrar o korpfötter i mitt ägo..vet inte varför?? Likaaså björrnklor..Vargtänder..Idag vet jag varför, för allt detta har kommit till mig.

Andevärlden talar till oss på olika sätt. Det är upp till oss att lytsna!!!

MariaJ
0

Jag skulle gärna vilja berätta om en vit duva som vi hade hos oss under tiden vi bodde på landet. Den satt på ladugårdtaket och vi uppmärksammade den under en väldigt lång tid kretsa hemma där vi bodde. Men en dag när jag skulle hämta min son från skolan så säger han.. Mamma- idag har duvan varit med mig på rasten i skolan. Den hade suttit en liten bit ifrån honom på skolgården ..och han noterade den gång på gång där. Visst är det underbart ! När han sen slutade och jag skulle hämta honom,, så tittade han efter den men sa att den inte var där då. Vi körde hem..och vem sitter där då. Jo--duvan är hemma hos oss igen.Skrattande Nu bor vi inte på det stället längre, och vi har inte sett den sen vi flyttade därifrån, men känslan att den finns med därute är ändå så stark.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Carina.S
0

Håller med här, att fåglarna kommer ofta med fin energi och härliga budskap…

millan73
0

Hej Elisabeth!

( Just precis nybliven medlem.) Jag var med om något underligt för nån vecka sen. Det var en talgoxe som under ett par dagar sökte kontakt med mig när jag var ute i trädgården. Jag blev väldigt förtjust i denna lilla fågel och funderade mycket på varför den inte var rädd för mig. Min man trodde att den hade en störning eller var sjuk eftersom den ville vara i våran närhet. En dag var fågeln riktigt sällskapssjuk. Till och med min man blev väldigt nyfiken på den och gick fram och pratade med den han också. Min man fick till och med klappa fågeln när den satt i vårat äppleträd och tittade på oss. När min man och fågeln hade myst lite så flög den i väg och den har inte kommit tillbaks…Jag har aldrig varit med om något liknande förut och funderar på vad den fina lilla talgoxen ville? Det var så mysigt när den var med mig ute i trädgården och jag saknar den.

dilba
0

Förra sommaren hade vi en skata i trädgården,tyvärr hade vi också råttor och hade riggat råttfällan på altanen. Skatan förstod inte bättre utan fastnade i råttfällan. Han måste ha fått en rejäl smäll….han var inte längre som andra skator. Jag var hela tiden tvungen att rädda honom ur olika situationer. Han trasslade in sig i bärnät, ramlade ner i skorstenen, blev mobbad av andra skator. Ofta satt han bara på gräsmattan och lät barnen leka invid honom. Detta skedde under den tid min pappa var svårt sjuk och sedan dog. Troligen ett sammanträffande men det skulle vara fint om det hade någon mening, eller hur.

Elisabeth-J
0

#9 Det kan ha varit en själ som kom med en hälsning till er. Visst är det mysigt med själars och fåglars samband?

Elisabeth