Kompatibla medium
Hej alla! Jag är ny här men har förstått att här finns många erfarna och mediala människor så jag måste få fråga, Jag har många gånger varit i kontakt med medium både vid personliga möten och via telefon. Och vid vissa tillfällen har mediumet varit otroligt pricksäkert å beskrivit mig och folk jag frågat om med en sådan precision att det inte funnits något som helst tvivel om huruvida dom kan eller inte. Men vid vissa tillfällen har jag varit med om att inte få ut nånting av det pga att trots att vi pratat en bra stund så har jag inte känt igen mig i något av det dom sagt (ni vet den där känslan av inre frid som kan infinna sig när dom prickar rätt) den har uteblivit. Å när dom beskrivit andar som kommit fram och sagt att det ska vara släktingar till mig så har jag långtifrån ens kunnat gissa vilka det kunde vara.
Nu undrar jag som så här, kan det vara som så att man som person inte är kompatibel med vissa medium men med vissa andra? Så att det medium som inte funkar för mig funkar för en annan osv.
Vore tacksam för svar för detta har jag tänkt länge på.
ha det gott/ kramar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej på dig Jo visst kan det vara så att personkemin inte stämmer mellan klient och medium vilket försvårar en sittning.
Det kan även hända att ngn andevärlden inte känner sig bekväm med ngn och det kan också påverka även om dom inte är så konserativa så kan det förekomma.
Jag har varit med vid ett tillfälle för många år sedan där en ande som var väldigt strikt under sitt leverne.
Kom igenom där mediumet var en ung söt sminkad tjej med en uringning och klädsel som visade mer en den döljde.
Detta gillade inte den anden och visade sitt missnöje med detta.
Medans nästa sitter med en annan ande som inte var så strikt i livet inte brydde sig om detta och den sittningen fungerade utan problem för ´samma medium.
Jag har själv varit med om att ha 4 sittningar på rad första sittningen gick jätte bra 2 sittningen fungerade inte alls och 3e o 4e sittningen var klockrena beskrivningar.
Så då funderar man ju vad var det sóm inte stämde med denna 2a klienten som kom o där det inte fungerade när övriga fungerade så bra.
Så när sådant händer så tar jag inte betalt för den sittningen och rekomenderar klienten att prova hos ett annat medium i stället.
För det kanske fungerar mycket bättre och det har hänt att en sittning inte fungerat hos mig men sedan den fungerat utmärkt hos min koelga och även tvärtom där en sittning inte fungerat för min kolega men den har fungerat hos mig.
Så misstänker att personkemin mellan klient o medium är viktig men även att personkemi mellan ande o medium också kan påverka.
Har även hänt på den tiden när jag och en kolega åkte runt och höll storseanser tillsammans att man fick kontakt med en ande som valde att i stället komma igenom min kolega och tvärtom.
Så är rätt så säker att personkemin är väldigt viktig både mellan klient o medium o ande o medium.
Lasse
Jag känner att jag ibland inte kan se något med vissa personer pga att en själslig länk saknas (personkemi),
så därför också när jag tex ska läsa av ansiktsbilder, så måste jag få välja den bild där mest information kommer till mig. Och ibland när jag spår vissa människors händer, så får jag ingenting till mig, också pga någon form av saknad länk till människan.