Olika medium
En sak har jag tänkt på att vissa medium minns inte vad dom har sagt under en seans eller privat sittning till klienten. Medans vissa medium vet exakt vad dom har förmedlat till klienten. Hur kan detta komma sig?? Är det olika för varje medium??

Jag kan inte själv ge dej någon logisk förklaring till detta fenomen.Själv har jag nog stått alldeles för nära micron,för många gånger*L*,så vardagliga saker kan jag glömma snabbt,Men just sittningar och seanser,där kommer jag ihåg i stort sett vartenda ord.Bra att du tog upp detta,hoppas verkligen att någon kan ge en bra förklaring till varför det kan bli så och att det skiljer från person till person./ewa

Det sägs att en del som arbetar som trance-medium inte minns något efteråt, så min teori är att vissa går ner i lättare trance när dem arbetar. Men det är min teori om det bara. Själv minns jag det mesta.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack för era svar.
jag vet bara hur jag fungerar, jag mins det mesta under en sittning den närmsta halvtimmen sedan glömmer jag o stort set allt vad jag sagt och vilka jag träffat vilket kan bli lite konstigt ibland då folk ringer och vill boka en ny tid igen och dem berättar vilka dem var och sånt och så har jag inte ett minne utav det det kan ibland kännas pinsamt..men jag kopplar helt bort mina egna tankar när jag arbetar med detta för att slippa mina egna värderingar i vad jag får till mig och tror det är mycket det som gör att när jag sedan börjar tänka själv igen så har jag inte så mycket minne av vad jag gjort när jag var "uppkopplad"

Jag minns bara delar av de budskap jag gett. Jag kan komma ihåg vissa saker, men om jag skulle komma ihåg allt så skulle jag också bli fullproppad med information som egentligen inte är ämnad för mig. Jag uppfattar det som att jag endast är en kanal för att leverera budskap. Det kan komma fram personer som varit på mina gruppsessioner ibland och säga..du Maria det är precis så som du sa för 2 månader sen på gruppseansen..och så beskriver dom ett budskap som jag sagt..och jag minns inget av det alls ! Så visst blev jag lite orolig ibörjan då jag förstod att jag bara minns vissa delar, men inte nu längre..
Det som är viktigt i denna diskussionen är att man ALLTID har ett ansvar som medium, och vad man förmedlar. Jag stannar upp ibland då jag får budskap för att sammanfatta informationen som budskapet har..och omvandlar det på ett rätt och riktigt sätt. Jag tar inte bort eller lägger till information, men det är viktigt HUR jag säger det till personen/ personerna. Man ska kunna känna in hur man kan förmedla det som kommer.
Man ska veta att man ALLTID har ett ansvar över vad man förmedlat, då personen ifråga tar det budskapet som en information från andra sidan.
Några ord från mig !
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Instämmer! Man minns ju inte allt och speciellt inte efter flera månader senare och jag tror inte heller det är meningen att vi ska minnas allt heller. Jag har väldigt många som återkommer och då kommer jag ju inte jag ihåg vad som blev sagt sist, men efteråt när personer berättar vad som blev sagt sist, då kommer minnena tillbaka =) Men det finns vissa sittningar som har berört på speciella sätt och dem minns jag en längre tid. Men direkt efter en sittning minns jag vad som har blivit sagt, det var så jag menade i mitt tidigare inlägg.
Elisabeth

Det är exakt så för mig också Elisabeth :-)
En bra tråd som kommit upp, då jag tror att flera kan känna igen sig i detta.
Vänligen Maria:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hej!
Jag tror att det beror på att den informationen är ju inte till mediumet, men den går via mediumets intellekt så fragment sparas men inte hela innehållet 
//Roger

#8 Ja vi är ju bara en länk emellan 
Elisabeth
De e just det här som jag gillar med det här forumet. Det tar upp saker som man själv har tankar å funderingar över å oftast inte pratar med andra om. Folk tycker ju man e konstig nog som de e *skojar* ;0)
De lustiga är att för några timmar ,sedan snacka jag å min kompis (den enda jag kan prata med när det gäller sånt här) om den här frågan. Att alla medium jobbar på lite olika sätt. Vilket för mig e ganska så logiskt.
Min teori är att i grund å botten, handlar det om att medium e ju hur som helst människor å att man har/lär sig "en grund" sen jobbar man utifrån det. Alla e vi ju olika… så e de ju i "vanliga" livet oxå. Man har olika sätt att göra saker på. Man kan ju aldrig "dra alla över en å samma kam" det gäller nog det här me. Man gör de som känns rätt för en själv. *ler* Vilket får mig in på en annan sak… men ändå inom kanske samma ämne… som jag tänkt skriva om innan men lagt ner pga olika omständigheter. *ler* Hur som helst så gäller det när man använder sig av medium.
Ibland så tror jag man gör sig en förväntning av vad som ska hända eller vad som ska sägas när man använder sig av medier.. som kanske inte uppfyller det man tänkt sig. Vi ser på TV å hörsägen. Man har så stora förhoppningar på att få svar, på en de ena eller andra. Då tycker man kanske att det va ett dåligt medium men så behöver det ju inte va. + att det som va kanon för den ena behöver inte betyda att det e så för den andra… som man säger.Kanske drar en konstig paralell men ändå.. typ grannen rekomenderade en jättebra tandläkare… men jag tyckte inte alls så. Hoppas ni fattar hur jag menar?Säger det igen… Vi e ju alla olika.. medium eller ej. Kanske det handlar om en viss personkemi oxå… vad vet jag? men tror så…*ler* E bara mina funderingar kring det hela som sökare :0) Sen får man inte glömma att det faktiskt finns bedragare..de är därför jag tycker Ö.N:s mediumslista är skitbra på "ren svenska" *s* Det verkar ju vara en djungel att hitta seriösa medium.
Sen en fråga till er som jobbar me det här!
Kan det ibland inte vara så att man får svar (som klient) på vissa saker som kanske inte handlar om nuet.. som man inte får att gå ihop med när man varit på seans,sittningar eller dyl? att de visar sig stämma senare i livet?
Ha de bäst alla 

#10 Ja det är också vanligt att dem visar och berättar saker som kommer att ske framåt. När jag har privatsittningar så spelar jag alltid in det på kassettband för att dem kan visa/säga sånt som sker längre fram och när det sedan händer så kanske man inte minns allt som blev sagt.
Elisabeth
#11 Tack för ditt svar *ler* Hade nog en aning om att det va så.
Min mening e i det stora hela med mitt inlägg är att man ska ha förståelse för olikheter samt att många vet nog inte riktigt hur saker å ting går till.. IRL (inkl mig) Har bara varit på en storseans å en trumresa. Många ser kanske bara på Tv å film som e klippt å redigerat. Jag vet inte? Kanske en permanet tråd om lite upplysningar om hur olika saker går till kan va på plats? Typ hur det går till med seanser å sittningar å sånt? ..som man kan fråga om innan man går på något man intresserad av.Eller e nyfiken å gå på. Det kanske redan finns? Då har jag missat det *ler* Människan e ju nyfiken men ibland feg liksom jag mellan varven. Sen finns det en annan grej att tänka på. Det är ju inte BARA vi på Ö,N som läser trådarna de har man ju förstått ;0)
Va bara en ide´jag fick