Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: böckerfilmtips
Läst 911 ggr
anetteomelett
0

Härlig bok

Älskar att läsa böcker om övernaturligt, både skönliteratur och faktaböcker. Nu har jag precis läst ut en bok som jag vill rekommendera till andra bokslukare.

Den heter: "A Manhattan ghost story" av Wright

Vet att den finns på svenska, antar att den svenska titeln är "En spökhistoria på Manhattan" ??

Själv föredrar jag att läsa böcker på orginalspråk förutsatt att författaren skriver på ett språk jag kan, eftersom mycket ofta förändras och går förlorat i översättningar, särskilt språkmelodin.

Den här boken är härlig, spännande och mysig. Den handlar om en fotograf som arbetar med en fotobok. Han möter andar och umgås med "döda", blir till och med förälskad och har ett förhållande med en ande.

Jag blev glad av att läsa boken. Den fångade mig och var upplyftande. Finns att låna på biblioteket.

Kul om fler kunde rekommendera bra böcker inom ämnet övernaturligt. Vilken bok tycker du att jag ska låna härnäst?

[marion69]
0

Jag läste mycket förut som tonåring, men sen har jag tappat intresset för att läsa böcker, men den här låter spännande. Något jag kan tänka mig att läsaGlad

Önskar jag kunde känna passionen i att läsa igen!